Πόσιμο νερό: Υποχρεωτική η ενημέρωση για τους ποιοτικούς του δείκτες

Πόσιμο νερό: Υποχρεωτική η ενημέρωση  για τους ποιοτικούς του δείκτες

Την υποχρεωτική ενημέρωση των καταναλωτών σε σχέση με τους ποιοτικούς δείκτες του πόσιμου νερού επισημαίνει σε εγκύκλιό της η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη.

Όπως αναφέρεται, οι πληροφορίες πρέπει να επικαιροποιούνται και να είναι προσβάσιμες διαδικτυακά, κατά τρόπο εξατομικευμένο και φιλικό προς το χρήστη.

Η εγκύκλιος εκδόθηκε στο πλαίσιο εναρμόνισης της εθνικής μας νομοθεσίας στην Οδηγία (ΕΕ) 2020/2184, σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης. Η εν λόγω Οδηγία προβλέπει τη διασφάλιση ότι οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν πρόσβαση στις πληροφορίες με όλα τα μέσα. Σκοπός είναι η αύξηση της εμπιστοσύνης των πολιτών στο νερό που τους παρέχεται, καθώς και στις υπηρεσίες ύδρευσης και θα πρέπει να οδηγήσει στην αύξηση της χρήσης του νερού της βρύσης ως πόσιμου.

Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι φορείς ύδρευσης διασφαλίζουν ότι όλα τα άτομα στα οποία παρέχεται νερό ανθρώπινης κατανάλωσης λαμβάνουν τις πληροφορίες τακτικά, και τουλάχιστον μια φορά ανά έτος, χωρίς να χρειαστεί να τις ζητήσουν και στην καταλληλότερη και πλέον προσβάσιμη μορφή, π.χ. μαζί με το λογαριασμό τους ή με ψηφιακά μέσα.

Οι πληροφορίες αυτές περιλαμβάνουν: Δεδομένα σχετικά με την ποιότητα του νερού ανθρώπινης κατανάλωσης (μικροβιολογικές και χημικές παράμετροι) περιλαμβανομένων των ενδεικτικών παραμέτρων. Την τιμή του παρεχόμενου νερού ανθρώπινης κατανάλωσης, ανά λίτρο και ανά κυβικό μέτρο. Τον όγκο του νερού που καταναλώνεται από το νοικοκυριό, τουλάχιστον ανά έτος ή ανά περίοδο τιμολόγησης, μαζί με τις ετήσιες τάσεις για την κατανάλωση των νοικοκυριών, εφόσον είναι τεχνικά εφικτό και μόνο αν οι πληροφορίες αυτές είναι διαθέσιμες στο φορέα ύδρευσης. Σύγκριση της ετήσιας κατανάλωσης νερού του νοικοκυριού με τη μέση κατανάλωση των νοικοκυριών κατά περίπτωση. Σύνδεσμο προς τον ιστότοπο που περιέχει τις επικαιροποιημένες πληροφορίες που ακολουθούν, οι οποίες θα είναι προσβάσιμες διαδικτυακά, κατά τρόπο εξατομικευμένο και φιλικό προς τον χρήστη.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να ζητήσουν πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες.