Παράταση έως τέλος του 2025 εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας για την ολοκλήρωση της μελέτης που αφορά στη διασύνδεση των Δήμων Καλαμάτας και Μεσσήνης στο παραλιακό μέτωπο με την κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή του Παμίσου.
Η μελέτη εκπονείται από την ομάδα αναδόχων μελετητών που αποτελείται από τις εταιρείες Όμικρον ΚΑΠΑ Μελετητική Α.Ε., Πρίσμα Σύμβουλοι Α.Τ.Ε. και ΤΡΙΕΔΡΟΣ Α.Ε., με προεκτιμώμενη αμοιβή 595.000 ευρώ.
Παράταση
Η απόφαση βασίστηκε στην από 15 Οκτωβρίου αίτηση του αναδόχου, με την οποία ζητήθηκε παράταση της προθεσμίας περαίωσης της μελέτης.
Σύμφωνα με την εισήγηση του προϊσταμένου του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Π.Ε. Μεσσηνίας, η παράταση κρίνεται αναγκαία λόγω του ότι:
-Έχουν παραδοθεί νέα τμήματα της μελέτης, τα οποία πρέπει να ελεγχθούν και να παραληφθούν από την Υπηρεσία
-Έχει εκδοθεί εντολή τροποποίησης της μελέτης, που αφορά τεχνικές προσαρμογές στο σχεδιασμό, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη λειτουργικότητα και ασφάλεια του έργου.
Ως εκ τούτου, κρίθηκε σκόπιμο να χορηγηθεί παράταση της προθεσμίας ολοκλήρωσης έως 31/12/2025, χωρίς καμία πρόσθετη αποζημίωση προς τον ανάδοχο, πλην της νόμιμης αναθεώρησης.
Έργο
Η μελέτη έχει ως αντικείμενο την κατασκευή της νέας οδικής γέφυρας του ποταμού Παμίσου, πλησίον των εκβολών του και της οδοποιίας πρόσβασης σε αυτή, και την κατασκευή νέας πεζογέφυρας άνωθεν της τάφρου Λιγδού στην ίδια περιοχή και συγκεκριμένα:
-Μελέτη οδοποιίας για τη χάραξη και τα χαρακτηριστικά της νέας οδού πρόσβασης στη νέα οδική γέφυρα π. Παμίσου
-Υδραυλική μελέτη για τη νέα οδό πρόσβασης στη νέα γέφυρα π. Παμίσου και υδραυλική μελέτη της νέας γέφυρας
-Στατική μελέτη των προβλεπόμενων τεχνικών έργων, τα οποία περιλαμβάνουν την κατασκευή της νέας γέφυρας π. Παμίσου και της νέας πεζογέφυρας στην τάφρο Λιγδού.
Μετά την ανάθεση της μελέτης έγιναν τροποποιήσεις που κρίθηκαν επιβεβλημένες: Στην προτεινόμενη θέση της γέφυρας του ποταμού Παμίσου γεφυρώνονται πλέον τέσσερις παραποτάμιες οδοί και μία τάφρος, που διέρχονται παράλληλα στον άξονα του ποταμού, με αποτέλεσμα πλέον να προτείνεται το μήκος της γέφυρας να είναι στα 200 μ. από τα 100 μ. που προβλεπόταν συμβατικά.
Επίσης, η διατομή της οδού προτείνεται να είναι συνολικού πλάτους 17,40 μ., αντί των συμβατικών 12 μ., στο τμήμα που διέρχεται από τη γέφυρα, καθώς συμπεριλαμβάνει, εκτός από το οδόστρωμα, χώρο πεζόδρομου – ποδηλατόδρομου και απαιτείται να ικανοποιούνται οι συνθήκες και οι περιορισμοί που επιβάλλονται.
Τέλος, στις θέσεις των κόμβων, ανατολικά και δυτικά της γέφυρας του ποταμού Παμίσου, προτείνεται η κατασκευή ισόπεδων κυκλικών κόμβων, που είναι πιο ασφαλείς και αρτιότεροι λειτουργικά και τεχνικά του τρισκελούς και τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου που προβλέπονται συμβατικά.
Της Βίκυς Βετουλάκη









