Καταλήψεις στα Λύκεια, ενώ η Δευτεροβάθμια απαντά με απογευματινό μάθημα σε διπλανά σχολεία

Καταλήψεις στα Λύκεια, ενώ η Δευτεροβάθμια απαντά με απογευματινό μάθημα σε διπλανά σχολεία

Καταλήψεις ξεκίνησαν χθες στα περισσότερα Λύκεια της Καλαμάτας, με βασικά αιτήματα, κατά τους μαθητές, το νέο Λύκειο και τις αλλαγές που αυτό επιφέρει, τη συμπαράσταση στους καθηγητές και, τέλος, υλικοτεχνικά θέματα στα σχολεία.
Το «Θάρρος» βρέθηκε σε αρκετά σχολεία που τελούν υπό κατάληψη και συνομίλησε με μαθητές:
 
Δημήτρης Μητσέας, 4ο ΕΠΑΛ Καλαμάτας
«Είμαι μαθητής της Β΄ τάξης του ΕΠΑΛ στον τομέα της Πληροφορικής και αποφασίσαμε να κάνουμε μια τέτοια κίνηση, γιατί θεωρούμε απαράδεκτα όσα γίνονται στον χώρο της Παιδείας και ειδικά στα ΕΠΑΛ. Κι αυτό, γιατί στα ΕΠΑΛ καταργούν ειδικότητες. Στην 3η Λυκείου, για παράδειγμα, στη Γραφιστική που θα καταργηθεί, οι μαθητές θα δώσουν Πανελλήνιες χωρίς να υπάρχουν καθηγητές και βιβλία. Επίσης, κατήργησαν το όριο ηλικίας εγγραφής. Μέχρι τον Ιούνιο κάποιος μπορούσε να φοιτήσει όσο και αν ήταν, ενώ πλέον το όριο πήγε στα είκοσι. Εγώ είμαι από τους τυχερούς που γράφτηκα τον Ιούνιο και δεν είχα αυτό το πρόβλημα.
Επιπλέον, η κατάληψη γίνεται για να συμπαρασταθούμε στους καθηγητές μας. Αυτή “την καραμέλα”, ότι οι μαθητές είναι ενάντια στον αγώνα των καθηγητών, τη σταματάμε έμπρακτα. Εμείς αγωνιζόμαστε για αυτούς, όπως και για τους σχολικούς φύλακες, αλλά και γιατί από αρχές Οκτώβρη θα διώξουν και τις καθαρίστριες από τα σχολεία.
Έχουμε γράψει τα αιτήματά μας και περιμένουμε να έρθει ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας να τα πάρει. Να σημειωθεί ότι την Τετάρτη 18 του μήνα εκλέχτηκε στη Βουλή πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων ο κύριος Σαμπαζιώτης, ο οποίος είναι από τον τόπο μας, και τον περιμένουμε επίσης να δούμε τι μπορεί να γίνει».
 
Νίκος, 4ο Λύκειο Καλαμάτας
«Δεν κλείσαμε το σχολείο για να χάσουμε μάθημα. Εμείς πήγαμε και μιλήσαμε στο διευθυντή της Δευτεροβάθμιας, του είπαμε τα αιτήματά μας και αυτός μας είπε ποια μπορούν να λυθούν άμεσα.
Έπειτα πήγαμε και στον αντιδήμαρχο που είναι υπεύθυνος για τα σχολεία, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι, αν σταματήσουμε την κατάληψη, κάποια τεχνικά θέματα θα διορθωθούν μέσα σε μια εβδομάδα, ενώ κάποια άλλα μέχρι τα Χριστούγεννα.
Δεν ξέρουμε αν θα ανοίξουμε αύριο ή όχι, δεν έχουμε αποφασίσει, είναι και θέμα της Δευτεροβάθμιας. Αν έρθουν και φτιάξουν αυτά που είπαμε, εμείς το ανοίγουμε και αύριο.
Επαναλαμβάνω, δεν το κάνουμε για να χάσουμε μάθημα, αφού έτσι και αλλιώς χάνουμε από τις απεργίες, καθώς τις τελευταίες μέρες κάνουμε μία και δύο ώρες μάθημα.
Αν ήταν ο λόγος να χάσουμε μάθημα, θα ξεκινούσαμε την κατάληψη σε 2-3 βδομάδες, οπότε λογικά θα έχουν τελειώσει οι απεργίες.
Κάποια από τα αιτήματά μας αφορούν στο σχολείο, ώστε να γίνει καλύτερο και ασφαλέστερο, ενώ υπάρχουν και τα ειδικά θέματα, τα οποία δεν είναι μόνο σε τοπικό επίπεδο».
 
Μαθητές, 1ο Λύκειο Καλαμάτας
«Το νέο σύστημα έχει εμάς τους μαθητές της 1ης Λυκείου ως πειραματόζωα. Στις τάξεις ασφυκτιούμε, αφού κάνει πολλή ζέστη. Επίσης είναι απαράδεκτο να πληρώνουμε τα βιβλία των Αγγλικών. Είναι παράλογο σε ένα τόσο μεγάλο κτήριο να υπάρχει μία καθαρίστρια, ενώ σταμάτησε να υπάρχει φύλαξη. Φυσικά, το σημαντικό για εμάς είναι ότι πλέον η παιδεία δεν είναι δωρεάν και με το νέο σύστημα δε θα μπορούμε να επιβιώσουμε χωρίς φροντιστήρια.
Επί της ουσίας, θέλουν να μας στείλουν στα φροντιστήρια, αφού δεν υπάρχουν οι υποδομές στα σχολεία. Δε θέλουμε τα σχολεία να είναι συμπλήρωμα των φροντιστηρίων όπως συμβαίνει σήμερα.
Δεν ξέρουμε πότε θα τελειώσει η κατάληψη, αλλά σίγουρα θα συνεχιστεί».
 
Μαθητές, 3ο Λύκειο Καλαμάτας
«Κλείσαμε το σχολείο, γιατί θέλουμε να τακτοποιηθούν κάποια θέματα που το αφορούν. Για παράδειγμα, υπήρχε ένα γήπεδο βόλεϊ που ξαφνικά αποφάσισαν να καταργήσουν, ενώ το σχολείο εξωτερικά είναι σε κακή κατάσταση, καθώς θέλει βάψιμο. Όσο για τις αίθουσες, επειδή έχουμε μόνο μία καθαρίστρια, που κάνει ό,τι μπορεί, πολλές φορές δεν είναι επαρκώς καθαρισμένες, ενώ πλέον δεν υπάρχει σχολικός φύλακας.
Επιπρόσθετα, κάποιοι εδώ θεωρούν δεδομένο ότι η ύλη έχει βγει στα φροντιστήρια και έτσι επαναπαύονται και κάνουν μόνο τις ασκήσεις, παραλείποντας τη θεωρία.
Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε και για τις περικοπές στην παιδεία, αλλά και τις απολύσεις των καθηγητών χωρίς αξιολόγηση.
Τέλος, θέλουμε να συμπαρασταθούμε στους μαθητές που φέτος πάνε 1η Λυκείου, καθώς θεωρούμε ότι αδικούνται, αφού κάθε χρόνο πρέπει να δίνουν εξετάσεις. Σε αυτό έχει σημασία και η βαθμολογία των καθηγητών, που δε γίνεται πάντα αντικειμενικά, ενώ με την κατάληψη εκφράζουμε και τη συμπαράστασή μας στους τελευταίους.
Δε σας κρύβουμε ότι οι καταλήψεις κάποιες χρονιές γίνονταν για να χάσουμε μάθημα, αλλά πλέον έχουμε πολύ σημαντικά θέματα για να κλείνουμε τα σχολεία. Είναι άδικο να λέγεται ότι οι μαθητές κάνουν κατάληψη για να χάσουν μάθημα».
 
Απογευματινό μάθημα για τους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων
Σε παρακείμενες σχολικές μονάδες, κατά τις απογευματινές ώρες, θα γίνονται τα μαθήματα για όσα σχολεία βρίσκονται υπό κατάληψη, σύμφωνα με ενημέρωση του διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Γιάννη Π. Πλατάρου, προς τα σχολεία του νομού.
Όπως αναφέρει σε σχετικό δελτίο Τύπου ο κ. Πλατάρος: «Ανακοινώνεται ότι για προφανώς μείζονα έκτακτο λόγο δημοσίου συμφέροντος και προκειμένου να αντιμετωπισθεί η παρεμπόδιση της δημόσιας λειτουργίας της παροχής εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία, η λειτουργία όσων σχολικών μονάδων κωλύεται από καταλήψεις θα γίνεται, κατά το βαθμό λειτουργικότητας που μπορεί να επιτευχθεί, σε παρακείμενες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας είτε Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το απόγευμα, από ώρα 3.00. 
Η παρακείμενη σχολική μονάδα θα γνωστοποιείται από το διευθυντή του σχολείου σε καθηγητές, μαθητές και κηδεμόνες με κάθε πρόσφορο τρόπο».
Αρχικά καταβλήθηκε προσπάθεια να λειτουργήσουν τα υπό κατάληψη σχολεία από χθες, ωστόσο δόθηκε αναβολή για σήμερα, προκειμένου να ενημερωθούν μαθητές και καθηγητές.
 
Α’  ΕΛΜΕ
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ, κ. Γεωργιόπουλος, δήλωσε στο Kalamatajournal ότι οι καθηγητές αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την πρόθεση της Διεύθυνσης να αλλάξει το ωράριο στα υπό κατάληψη σχολεία και να μεταφέρει τα μαθήματα σε γειτονικά σχολικά κτήρια. Όπως σημείωσε, πρέπει να διερευνηθεί εάν υπάρχει νομικό έρεισμα για να εφαρμοστεί μια τέτοια απόφαση, ενώ υπάρχουν διάφορα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, όπως, για παράδειγμα, το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών.
Επιπλέον, ο κ. Γεωργιόπουλος τόνισε ότι οι καταλήψεις υπονομεύουν τον απεργιακό αγώνα των εκπαιδευτικών, γιατί την ώρα που ο κλάδος είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη της κοινωνίας, η οποία έκρινε τα αιτήματά τους δίκαια, αυτές οι κινητοποιήσεις μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα σε ορισμένους να ισχυριστούν ότι οι καθηγητές «βάζουν μπροστά τους μαθητές».
Ο ίδιος επέμεινε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν προτρέπουν τους μαθητές να προβούν σε καταλήψεις, αναγνωρίζοντας, μάλιστα, ότι είναι παράνομες πράξεις.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Φωτογραφίες: Στασινός Μουτσούλας