«Πράσινο φως» από τους μετόχους για την τροποποιημένη σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού»

«Πράσινο φως» από τους μετόχους για την τροποποιημένη σύμβαση της «Ολυμπίας Οδού»

Η ψήφιση θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 9 Δεκεμβρίου, καθώς είναι ασφυκτικές οι προθεσμίες για την εκταμίευση των κοινοτικών πόρων.
 
Εγκρίθηκε το απόγευμα της Παρασκευής από τους μετόχους της Ολυμπίας Οδού η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή και λειτουργία του ομώνυμου αυτοκινητόδρομου, του τελευταίου εκ των τεσσάρων «παγωμένων» έργων που δεν είχε λάβει το «πράσινο φως» για να πάει στη Βουλή.
Έτσι, ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, κατέθεσε και τις τέσσερις συμβάσεις στη Βουλή προς κύρωση. Η συζήτηση θα ξεκινήσει την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου και η ψήφιση θα πρέπει να ολοκληρωθεί ως τις 9 Δεκεμβρίου, καθώς είναι ασφυκτικές οι προθεσμίες εκταμίευσης των κοινοτικών πόρων για την ενίσχυση των έργων.
Ένα μεγάλο κομμάτι του χρηματοδοτικού κενού των έργων θα καλυφθεί από την Ε.Ε. Ήδη από τα έσοδα των διοδίων της περιόδου 2008-2012, ύψους 861 εκατ. ευρώ, προέκυψε κοινοτική συνδρομή για τα έργα 541 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, από την περίοδο 2013-2015, οπότε αναμένονται έσοδα διοδίων ύψους 609 εκατ. ευρώ, θα «γεννηθεί» κοινοτική συνδρομή περίπου 383 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί πως προηγήθηκε η συμφωνία για τις αποζημιώσεις προς τους κατασκευαστές και τους παραχωρησιούχους. Βάσει αυτών οι κατασκευαστές θα λάβουν 363 εκατ. ευρώ (Ολυμπία Οδός 130 εκατ. ευρώ, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 68,5 εκατ. ευρώ, Νέα Οδός 90,5 εκατ. ευρώ, Ε65 73,5 εκατ. ευρώ), ενώ οι παραχωρησιούχοι 163 εκατ. ευρώ (32, 30, 95, και 6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου που συνοδεύει τις τροποποιημένες συμβάσεις σημειώνεται ότι «δεδομένης της απόλυτα επιστημονικά αποδεκτής στενής συσχέτισης μεταξύ της εξέλιξης του ΑΕΠ και του ύψους του κυκλοφοριακού φόρτου, από την αρχή της κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία, καταγράφεται σημαντική μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας», ενώ αποκαλύπτεται ότι η έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας σημείωσε μείωση 75% σε σχέση με το 2012.