Τουριστικός «ούριος άνεμος» στη Μεσσηνία για το μήνα Αύγουστο


Αύγουστε καλέ μου μήνα να ‘σουν δυο φορές το χρόνο. Αν και οι προηγούμενοι μήνες υπήρξαν ευνοϊκοί για τη Μεσσηνία, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΤ, η περιοχή μας για τις επόμενες 35 ημέρες περίπου θα απολαύσει πανελλήνια τουριστική πρωτιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, προχθές, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ)  Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας τον Ιούλιο δέχθηκε 39% περισσότερους επισκέπτες, το μεγαλύτερο αριθμητικά μέγεθος απ’ όλα τα αεροδρόμια της χώρας.
Τον Αύγουστο αναμένεται αύξηση των αφίξεων στα περιφερειακά αεροδρόμια από Ιταλία (22,5%), Ρωσία (24,5%), Γαλλία (13,9%), Μεγάλη Βρετανία (3,7%),  Γερμανία (6,4%), Ισπανία (48%), Ρουμανία (30,4%), Κύπρος (30,4%), Σερβία (33,3%), Τουρκία (38,7%) και Ισραήλ (11,3%).
 Οι τουριστικοί προορισμοί που εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν τη μεγαλύτερη άνοδο είναι η Μύκονος (27,2%) και η Καλαμάτα (21,6%). Σε σχέση με τις οδικές αφίξεις επισημάνθηκε ότι η πραγματική εικόνα για την πορεία τους θα προκύψει από τα στοιχεία του πενταμήνου Μαΐου-Σεπτεμβρίου, που αντιστοιχεί στο 72% του συνόλου και ειδικότερα στο δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου, το οποίο αντιπροσωπεύει το 42% των ετήσιων οδικών  αφίξεων.
Επίσης, η αναπληρώτρια υπουργός, Έλενα Κουντουρά, ανέφερε ότι ο ΕΟΤ υλοποιεί καμπάνια για την τόνωση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής, που αποτελούν κρίσιμο μέγεθος για τη φετινή σεζόν.
 Επίσης, πέραν των κρατήσεων από βασικές αγορές που κινούνται ανοδικά, διαπίστωσε σημαντική αύξηση των αφίξεων από αναδυόμενες για τη χώρα αγορές όπως είναι η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Κορέα.
 Σε επενδυτικό επίπεδο σημείωσε τα 15 σχέδια για την υλοποίηση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων που διαχειρίζονται σε επίπεδο αδειοδοτήσεων οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου (σ.σ. ένα από αυτά θα υλοποιηθεί στο δήμο Μεσσήνης), αλλά και το επιχειρηματικό ενδιαφέρον που καταγράφεται για νέες τουριστικές επενδύσεις από τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Τα παραπάνω στοιχεία για τις αφίξεις στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελούν, σε κάθε περίπτωση, ισχυρή τονωτική ένεση για την οικονομία ης Μεσσηνίας.
 
 
Πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα

29tourismos.jpg
 
Το προηγούμενο διάστημα βρέθηκα σ’ ένα από τα καλύτερα μαγαζιά της Καρδαμύλης, με θέα μπροστά μου τη μοναδική της θάλασσα. Η παρέα παρήγγειλε καφέ και χυμούς, προσωπικά, λόγω του προχωρημένου της ημέρας, μια ελληνική μπύρα.
Όταν έφτασαν τα όσα είχαμε ζητήσει στο τραπέζι μας, παρατήρησα ότι ως συνοδευτικό για την μπύρα υπήρχε ένα μικρό γυάλινο μπολ, με αγνώστου ταυτότητας φιστίκια. Μίλησα με την κοπέλα και της τόνισα ότι είναι, τουλάχιστον, αμαρτία, σ’ ένα τόσο πλούσιο γαστρονομικά τόπο, να μην σερβίρονται λαλάγγι μανιάτικο, δυο τρεις ελιές, δύο κομμάτια αγγούρι.
Δέχθηκε πολύ ευγενικά την παρατήρηση και στη θέση του… άψυχου μπολ είχα μπροστά μου μια εικόνα από τον γαστρονομικό πολιτισμό της περιοχής. Ομολογώ ότι η μπύρα μου ήταν διαφορετική πλέον.
Θεωρώ ότι η παραπάνω εμπειρία μου είναι ένα ελάχιστο δείγμα για την αλλαγή που πρέπει να επιχειρήσουμε στον τρόπο που προσεγγίζουμε τον επισκέπτη. Αν δεν προωθήσουμε τα προϊόντα μας στην καθημερινότητά του, πού θα τα μάθει; Έχουμε το προνόμιο να είμαστε οικοδεσπότες σε μια θαυμάσια περιοχή, αλλά αν δεν προχωρήσουμε στον τομέα της παροχής υπηρεσιών και στη βελτιστοποίησή τους, θα χάσουμε το τρένο σε βάθος χρόνου. Λίγη φαντασία θέλει, ένα μικρό χάρισμα να ονειρευόμαστε, και, να βγάλουμε από το μυαλό μας τη λέξη “αρπαχτή”.  Να σεβαστούμε τον τόπο μας, την παράδοσή του και τότε ο επισκέπτης να είστε σίγουροι ότι καταβάλει πλουσιοπάροχα τον οβολό του, ως αντίδωρο σε αυτά που του προσφέρονται. 
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη