Το σμίλευμα της πέτρας γοήτευσε χιλιάδες επισκέπτες (φωτογραφίες)


Αυλαία για το 3ο ανοικτό εργαστήριο γλυπτικής
  
Χθες ήταν η βραδιά των επισήμων, με την τελετή λήξης του 3ου Ανοικτού Εργαστηρίου Γλυπτικής νότια του Πανελληνίου, στη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Καλαμάτας. Παράλληλα,  παρουσιάστηκαν στο χώρο και τα έργα που δημιουργήθηκαν.

27GLIPTIKI-5.JPG
Εμείς βρεθήκαμε εκεί το πρωί, όταν ακόμα ακούγονταν από απόσταση οι ήχοι από το σμίλευμα της πέτρας. Μιλήσαμε με το γλύπτη Γιάννη Γκούζο, υπεύθυνο της καλλιτεχνικής εκδήλωσης, για την ανταπόκριση που είχε όλο αυτό το διάστημα το εργαστήριο.
Σχολίασε, λοιπόν, με ενθουσιασμό ότι αυτό που έγινε φέτος ήταν μοναδικό: “Καθημερινά επισκέπτονταν το χώρο μας πάνω από 500 άτομα, ενώ τα 3.000 διαφημιστικά φυλλάδια που είχαμε τυπώσει εξαφανίστηκαν. Η ανταπόκριση των επισκεπτών, Ελλήνων και ξένων, ήταν μοναδική. Χιλιάδες φωτογραφίες “σκόρπισαν” σε όλα τα σημεία του πλανήτη. Μάλιστα, με την παρουσίαση και έργων κεραμικής το εργαστήριο απέκτησε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα».

27GLIPTIKI-1.JPG
Επίσης, ο δημιουργός του Νέδοντα μάς επισήμανε ότι το άγαλμα που δημιούργησε προς τιμήν του ποταμού θα τοποθετηθεί, τελικά, στο ύψος της γέφυρας στο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Στη συνέχεια, πλησιάσαμε τους άλλους δημιουργούς. Ο Μανώλης είναι εκπαιδευτικός στην Καλαμάτα και η ενασχόλησή του με τη Γλυπτική ξεκίνησε τυχαία. Ένα απόγευμα περνούσε από το “Καλλιτεχνικό Στέκι”, του άρεσε και είπε να δοκιμάσει. Από τότε δεν μπορεί να ξεφύγει. Σκάλιζε την προτομή του Επίκουρου, κι όταν τον ρωτήσαμε «γιατί», μας είπε: «Ζούμε, σε κάθε περίπτωση, σε μια δύσκολη εποχή, είναι φυσικό να ψάχνουμε στο παρελθόν προκειμένου να αντλήσουμε δύναμη».

27GLIPTIKI-2.JPG
Απέναντι υπάρχει μια δημιουργία με κρίκους. Με αυτόν τον τρόπο η καλλιτέχνις αποτυπώνει τις εικόνες της από το λιμάνι της Καλαμάτας.
Η Ευσταθία αποτυπώνει τον Αλέξανδρο και τον περίφημο «Γόρδιο Δεσμό». Όπως μας ενημέρωσε, πέρα από τα όσα επικαλείται ο λαϊκός μύθος, τόσο ο Αρριανός όσο και ο Πλούταρχος, επικαλούμενοι τον Αριστόβουλο, αναφέρουν πως ο Γόρδιος Δεσμός λύθηκε!
Ανέφερε, επίσης, ότι ο Αλέξανδρος δε θα πρέπει να χαρακτηρίζεται μόνο ως μέγας στρατηλάτης, αφού μεγάλη του αγάπη ήταν η Φιλοσοφία. Η φράση «ό,τι δεν μπορεί να λυθεί, μπορεί να κοπεί» είναι, βέβαια, η πιο δημοφιλής, αλλά η  εκδοχή του Αριστόβουλου που συμμετείχε στην εκστρατεία του Αλεξάνδρου, έζησε από κοντά τα γεγονότα και υπήρξε πιθανώς αυτόπτης μάρτυρας, υποστηρίζει πως ο Μέγας Αλέξανδρος δεν έκοψε το δεσμό του ζυγού της άμαξας του βασιλιά Γορδίου με το ξίφος του, αλλά αφαίρεσε το μεγάλο ξύλινο καρφί που τον συγκρατούσε κι έλυσε το δεσμό, αφαιρώντας τον πείρο από το τιμόνι του άρματος.
Σε κάθε περίπτωση, και με όποιον τρόπο κι αν τον έλυσε, ο συμβολισμός και το μήνυμα είναι το ίδιο. Ο γόρδιος δεσμός συμβολίζει καθετί που είναι δύσκολο και δυσεπίλυτο, κάθε πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είτε στην προσωπική, είτε στην επαγγελματική, είτε στην πολιτική ζωή.
Η Μαρία, συντηρήτρια Έργων Τέχνης, αποφάσισε να σμιλέψει την πέτρα φτιάχνοντας ένα πουλί. Τέλος, η Νάντια, ούσα ζωγράφος, αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις της και στη Γλυπτική και, όπως μας είπε, έχει ξετρελαθεί. Στο εργαστήριο συμμετέχει με δύο δημιουργίες: έναν άγγελο και την… ψυχή ενός λιτού γυμνού γυναικείου σώματος.

27GLIPTIKI-4.JPG
Υπενθυμίζεται πως το Καλλιτεχνικό Στέκι διοργάνωσε το 3ο Ανοικτό Εργαστήρι Γλυπτικής υπό την αιγίδα του Δήμου Καλαμάτας και με τη στήριξη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο αλσύλλιο νότια του Πανελληνίου, με έναρξη στις 22 Ιουλίου.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη