Kalamata21:Ήμασταν καλύτεροι, αλλά χάσαμε

Kalamata21:Ήμασταν καλύτεροι, αλλά χάσαμε

Συνέντευξη Τύπου χθες από τους κ.κ. Νίκα, Ηλιόπουλο, Τσατσούλη 
«Έτσι είναι… αν έτσι νομίζετε» έλεγε ο Λουίτζι Πιραντέλο στο διάσημο έργο του, το οποίο εμπνεύσθηκε από μια πραγματική περίπτωση, στην οποία ένας άνδρας, η γυναίκα του και η πεθερά του έχασαν όλα τα χαρτιά τους σε ένα σεισμό και άρχισαν να διηγούνται ιστορίες που δεν μπορούσαν να αποδειχθούν.
O Πιραντέλο έγραψε δύο διηγήματα στηριγμένα σ’ αυτά τα γεγονότα: ένα για το σύζυγο και ένα για την πεθερά. Όμως, τον άφησαν ανικανοποίητο, γι’ αυτό τα συνδύασε σε ένα θεατρικό έργο. Μπορεί να πει κανείς ότι ούτε ο ίδιος ήθελε να αποφασίσει ποια ήταν η αλήθεια…
Σε αυτή τη θέση βρεθήκαμε, χθες, παρακολουθώντας τη συνέντευξη Τύπου του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα, του προέδρου της «Φάρις» Θανάση Ηλιόπουλου και του εκτελεστικού διευθυντή του Γραφείου Υποψηφιότητας του KALAMATA:21, Έκτορα Τσατσούλη.
Να σημειώσουμε εδώ ότι μας προξένησε εντύπωση η απουσία από το πάνελ του Πολύδωρα Καρυοφίλη (καλλιτεχνικός διευθυντής).
Και οι τρεις προσπάθησαν να εξηγήσουν γιατί η Καλαμάτα δεν ήταν η νικήτρια πόλη, στη θέση της Ελευσίνας. Ακούσαμε διάφορες δικαιολογίες και σχόλια θαυμασμού για το φάκελο της Καλαμάτας. Όλα τα κάναμε καλά, οι πάντες είχαν ενθουσιαστεί, αλλά χάσαμε! Γιατί; Η αλήθεια είναι ότι δεν καταλάβαμε. Υπήρξαν κάποια μισόλογα για το αθηνοκεντρικό κράτος, αλλά και πάλι δυσκολευτήκαμε.
 
Παναγιώτης Νίκας
Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στο ιστορικό της προσπάθειας από το 2011 και ευχαρίστησε τα στελέχη για το έργο το οποίο παρήγαγαν, καθώς και τους εκατοντάδες εθελοντές.
Ο Π. Νίκας εκτίμησε ως σημαντικό το γεγονός ότι η Καλαμάτα προκρίθηκε στα τελικά, ξεπερνώντας στην προκριματική φάση 11 πόλεις, ενώ τόνισε ότι το κεκτημένο της προσπάθειας είναι πολύ σημαντικό για την πόλη και το μέλλον της. Χαρακτηριστικά δήλωσε πως, παρότι περνάμε μεγάλη οικονομική κρίση και παρά το γεγονός ότι οι πόροι του Δήμου έχουν μειωθεί κατά 70%, κι ενώ παντού υπάρχει και θα υπάρξει συρρίκνωση του προϋπολογισμού, αυτό δε θα ισχύσει για τα πολιτιστικά θέματα και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις, των οποίων οι προϋπολογισμοί θα αυξηθούν, όπως και ο αριθμός των δραστηριοτήτων.
Ανέφερε, επίσης, ότι η υπεροχή της Ελευσίνας ήταν δεδομένη στο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο (πληθυσμός και Αυτοδιοίκηση Αττικής, καλλιτεχνική ζωή κέντρου, οικονομικοί παράγοντες, αποβιομηχάνιση και κοινωνικά προβλήματα).
Είπε, ακόμη, ότι η καλλιτεχνική διάσταση θα αξιολογηθεί μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος από το υπουργείο Πολιτισμού και τη δημοσιοποίηση του πορίσματος της γνωμοδοτικής επιτροπής.
 
Θανάσης Ηλιόπουλος
Ο πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης “Φάρις”, Θανάσης Ηλιόπουλος, ευχαρίστησε τα στελέχη του Kalamata21, εκτίμησε ότι παρήγαγαν σημαντικό έργο και ότι υπάρχει στην πόλη πολιτιστικό κεκτημένο, το οποίο θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να αξιοποιηθεί.
 
Έκτωρ Τσατσούλης
Ο Έκτωρ Τσατσούλης επισήμανε ότι ο προϋπολογισμός της υποψηφιότητας της Καλαμάτας ήταν μεγαλύτερος έναντι της Ελευσίνας κατά 6.000.000 ευρώ, ενώ παρατήρησε ότι αυτό που είχε η Ελευσίνα και δεν είχε η Καλαμάτα, ήταν αποφάσεις της Περιφέρειας Αττικής και Δημοτικών Συμβουλίων για υποστήριξη της υποψηφιότητάς της με συγκεκριμένα ποσά, αλλά και δέσμευση της ίδιας της Ελευσίνας ότι θα καλύψει εξ ιδίων το 41% του κόστους του προγράμματος.
Ο επικεφαλής του Γραφείου Υποψηφιότητας τόνισε ότι το τι ακριβώς έφταιξε και δεν κέρδισε η Καλαμάτα το διαγωνισμό θα γίνει γνωστό έπειτα από ένα μήνα περίπου, όταν αποσταλεί η έκθεση της ευρωπαϊκής επιτροπής επιλογής, ενώ δήλωσε πως αναλαμβάνει την ευθύνη της ήττας, εφόσον αυτή καταλογιστεί στο στρατηγικό σχεδιασμό, για τον οποίο είχε την αρμοδιότητα.
Είπε, επίσης, ότι το Γραφείο Υποψηφιότητας αναλαμβάνει κατά 100% την ευθύνη για το περιεχόμενο του φακέλου υποψηφιότητας, με την έννοια ότι δεν υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις από το δήμαρχο.
Τέλος, σημείωσε ότι η θητεία του Γραφείου ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου, ενώ από εκεί και πέρα είναι θέμα της Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου το πώς θα χειριστούν την… κληρονομιά της προσπάθειας.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη