«Πέταξε» στην ιδιωτικοποίηση το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

«Πέταξε» στην ιδιωτικοποίηση το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Δεύτερη «φουρνιά» ιδιωτικοποιήσεων με 11 αεροδρόμια βγάζει το ΤΑΙΠΕΔ – Μέσα και αυτό της Καλαμάτας
 
Δεύτερο κύμα παραχώρησης 11 αεροδρομίων, σε συνδυασμό με την πώληση 10 μεγάλων λιμανιών της χώρας, εξετάζουν, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του liberal.gr, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ για τις αρχές της επόμενης χρονιάς.
Τόσο τα αεροδρόμια όσο και τα λιμάνια αναμένεται να είναι από τις πρώτες μεγάλες αποκρατικοποιήσεις της νέας χρονιάς για το ΤΑΙΠΕΔ, αφού θεωρούνται από τα περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να προσελκύσουν άμεσα επενδυτικό ενδιαφέρον και να αποφέρουν σημαντικά έσοδα.
Δεν ισχύει το ίδιο για τις δύσκολες πολιτικά ιδιωτικοποιήσεις στην ενέργεια ή στα νερά. Κάτι η επικείμενη λειτουργία του υπερ-Ταμείου που έχει χαλαρώσει τη θηλιά των δανειστών, κάτι ότι πολλές απ’ αυτές αποτελούν σύνθετα (και) πολιτικά κουβάρια (ΔΕΗ, ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ), η προκήρυξη των διαγωνισμών αυτών παραπέμπεται για όλο και πιο “βαθιά” μέσα στο 2017.
Σε αυτό το κλίμα, η επόμενη χρονιά θα κάνει ποδαρικό στις ιδιωτικοποιήσεις με τα εναπομείναντα αεροδρόμια που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport. Επί ενός συνόλου 23 πανελλαδικά, επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ότι συγκεντρώνουν τα 11.
 
Τα δύο σενάρια για τα αεροδρόμια…
Έκθεση που παρέλαβε πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ από τον τεχνικό σύμβουλο για τη μέγιστη δυνατή αξιοποίησή τους, προκρίνει, σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα σενάρια, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν δύο.
Στο πρώτο, θα παραχωρηθούν π.χ. για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, μόνο 7 αεροδρόμια, όσα δηλαδή ανάμεσα στα 23 έχουν καθαρή θετική θέση (net present value) και, επομένως, είναι κερδοφόρα. Πρόκειται για της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Αραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας.
Στο δεύτερο σενάριο, εκτός από τα 7 παραπάνω αεροδρόμια, θα παραχωρηθούν με την ίδια μέθοδο, και 4 επιπλέον, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου.
Τα τελευταία μπορεί μεν να γράφουν ζημιές, εκτιμάται ωστόσο ότι διαθέτουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον γίνουν επενδύσεις στον αεροδιάδρομο και καταστεί δυνατή η προσέλκυση επιπλέον αεροπορικών εταιρειών, και γραμμών προορισμού ή συμπληρωθούν από εμπορικές λειτουργίες.
 
Τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια
Πάρος
Χίος
Καλαμάτα
Νάξος
Άραξος
Κάρπαθος
Ικαρία
Ιωάννινα
Αλεξανδρούπολη
Κύθηρα
Νέα Αγχίαλος
Αστυπάλαια
Κάλυμνος
Κάσος
Καστελόριζο
Καστοριά
Κοζάνη (δίχως εμφανείς προοπτικές ανάπτυξης)
Λέρος
Λήμνος
Μήλος
Σητεία
Σκύρος
Σύρος
 
 
Του Γιώργου Φιντικάκη

Πηγή: liberal.gr