Τουριστική ανάπτυξη μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Τουριστική ανάπτυξη μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού

Η μεγαλύτερη πίστα καρτ της Ελλάδας είναι στην Καλαμάτα

 

Στη Δυτική Παραλία Καλαμάτας υπάρχει η Πίστα Καρτ «Σαν Νίκολας»- γι’ αυτό, άλλωστε, πολλοί γνωρίζουμε την περιοχή ως «καρτ».
Το «Θάρρος» βρέθηκε στο συγκεκριμένο χώρο και μίλησε με τους ιδιοκτήτες του, Γιάννη και Γρηγόρη Κουβάτσο, για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, το πώς αυτός μπορεί να βοηθήσει στην οδική παιδεία, πώς μια τέτοια πίστα- που μάλιστα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα- μπορεί να προσεγγίσει ένα ξεχωριστό είδος τουρισμού, αλλά και γενικότερα τι είναι τα καρτ και πώς μπορεί κάποιος να ασχοληθεί.

Ξεκινώντας από τα χαρακτηριστικά της πίστας, ο κ. Γιάννης μάς είπε ότι «είναι η μεγαλύτερη στη χώρα με μήκος 1.180 μέτρα, ενώ έχει προδιαγραφές που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Η συγκεκριμένη πίστα δημιουργήθηκε το 1989, ενώ από τότε έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες πρωταθλήματα. Να σημειωθεί πως τότε ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν σε άνθηση και στην Αθήνα η μεγαλύτερη πίστα ήταν 500 μέτρων, έτσι και μόνο η σκέψη ότι θα δημιουργηθεί μια τόσο μεγάλη πίστα στην Καλαμάτα, ακούστηκε σε πολλούς σαν τρέλα.

Το μέγεθος, λοιπόν, και οι προδιαγραφές της πίστας ήταν αυτές που έκαναν οδηγούς από όλη την Ελλάδα να φθάνουν στην Καλαμάτα .Τότε όλα τα πρωταθλήματα πραγματοποιούνταν στην πόλη μας. Στη συνέχεια δημιουργήθηκαν δύο ακόμα πίστες στην περιοχή της Αττικής λίγο μικρότερες από της Καλαμάτας, όμως όχι τόσο τεχνικές όσο αυτή που έχουμε εδώ».
Η οικονομική κρίση, όμως, όπως μας είπε ο κ. Γρηγόρης, έχει επηρεάσει πολύ και το μηχανοκίνητο αθλητισμό, «οι αγώνες έχουν μειωθεί δραματικά και πλέον όσοι πραγματοποιούνται, έχουν πολύ λιγότερη συμμετοχή. Στο παρελθόν σε έναν αγώνα συμμετείχαν 120 οδηγοί, πλέον με το ζόρι φθάνουν τους 30».
Στη συγκεκριμένη πίστα, πέρα από καρτ, μπορούν να γίνουν και αγώνες μηχανών τύπου Motard, καθώς και τύπου Imr, αλλά και ατομική χρονομέτρηση αυτοκινήτων.
Στην Καλαμάτα, όπως ανέφερε ο κ. Γιάννης, υπάρχει η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας, που επίσης «έχει χτυπηθεί» από την κρίση, αλλά παραμένει όρθια και έστω και έτσι πραγματοποιεί έναν αγώνα το χρόνο.
Ρωτώντας για το κόστος του αθλήματος, η απάντηση που λάβαμε είναι ότι, όταν κάποιος ασχολείται με τα καρτ ως χόμπι δεν είναι ακριβό σπορ, αλλά όταν το κάνει για αγώνες και ακολουθεί μια τέτοια γραμμή, τότε γίνεται ακριβό και εύκολα μπορεί να ξεφύγει κιόλας.
 
Οδική συμπεριφορά και καρτ
Στη συνέχεια οι άνθρωποι της πίστας μάς μίλησαν για τη σχέση των παιδιών με τα καρτ, αλλά και την προσφορά του εν λόγω αθλήματος στην οδική συμπεριφορά. Όπως εξήγησαν, ένα παιδί από 6 χρόνων μπορεί να μπει στα παιδικά καρτ, ενώ δεν υπάρχει όριο ηλικίας, αφού στην πίστα έχουν βρεθεί και άνθρωποι 80 χρόνων που οδηγούν καρτ.
Επιστρέφοντας στο θέμα της οδικής παιδείας, ανέφεραν πως είναι ένας πολύ καλός τρόπος για ένα παιδί να ξεκινήσει με καρτ, καθώς από μικρό μαθαίνει πώς να χρησιμοποιήσει το γκάζι και το φρένο. Επίσης, υποχρεωτικά θα φορέσει κράνος για να μπει στο καρτ και ειδικά το τελευταίο γίνεται τρόπος ζωής.
 
Ασφάλεια στην πίστα
Επειδή πολλοί θεωρούν ότι τα καρτ και γενικότερα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι επικίνδυνος, ζητήσαμε ένα σχόλιο επ’ αυτού. Μας ανέφεραν, λοιπόν, ότι όλα αυτά τα χρόνια που λειτουργεί η πίστα δεν έχει γίνει το παραμικρό ατύχημα, αφού κάποιος δεν μπορεί να εισέλθει αν δεν πληροί βασικές προϋποθέσεις, όπως το κράνος, τα γάντια, τη φόρμα, ειδικά παπούτσια κ.ο.κ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Κουβάτσος θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν είναι «η σούζα και το παντιλίκι» που πολλοί πιστεύουν, αλλά το να μάθεις να οδηγείς σωστά και να στέκεσαι στο δρόμο. Επίσης, σχολίασε ότι κανένας αθλητής που έχει περάσει από την πίστα δεν έχει προκαλέσει τροχαίο στο δρόμο, κάτι που δείχνει την αξία των καρτ στην οδηγική παιδεία.
 
Το καρτ ως χόμπι και διασκέδαση
Πολύς, πάντως, είναι ο κόσμος που καθημερινά φθάνει στην πίστα για να δοκιμάσει την εμπειρία των καρτ, όμως από εκεί και πέρα αυτοί που αποφασίζουν να συνεχίσουν αγωνιστικά είναι λίγοι.
Το καρτ για τους αθλητές
Στον αντίποδα, πολλές φορές έχουμε γράψει για διακρίσεις αθλητών στο καρτ και όπως μας είπαν, πολλοί Καλαματιανοί έχουν ξεχωρίσει και διακρίνονται ακόμα, όπως ο Βασίλης Μακρόπουλος, που έχει σαρώσει στα πανελλήνια πρωταθλήματα, και ο Χρήστος Οικονόμου, που τρέχει στη μικρότερη κατηγορία. Δηλαδή, από τους πέντε φετινούς πρωταθλητές οι δύο θα είναι από την Καλαμάτα.
 
Πώς γίνεσαι αθλητής στα καρτ
Για να γίνει κάποιος αθλητής, ο κ. Γιάννης ανέφερε ότι θα ξεκινήσει φθάνοντας στην πίστα, όπου και θα οδηγήσει το καρτ. Αν του αρέσει, θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι πρέπει να αφιερώσει χρόνο σε αυτό και να στερηθεί κάποια πράγματα, αφού το καρτ έχει απαιτήσεις.
Αφού, λοιπόν, κάποιος αποφασίσει ότι θέλει να ασχοληθεί με αυτό, θα πρέπει να αγοράσει τον εξοπλισμό του και, φυσικά, το δικό του καρτ.
Μιλώντας, δε, για τη σχέση καρτ και φόρμουλας, μας είπε ότι όσοι κάνουν φόρμουλα προπονούνται σε καρτ, αφού τα δύο οχήματα έχουν περίπου την ίδια οδική συμπεριφορά.
 
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και η συνεισφορά του στον τουρισμό
Κλείνοντας και με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη των ιστορικών οχημάτων στην περιοχή μας, αλλά και τη διοργάνωση αγώνων, ρωτήσαμε τους ανθρώπους της πίστας αν αυτού του είδους ο αθλητισμός μπορεί να συνεισφέρει τουριστικά. Η απάντηση που λάβαμε ήταν θετική, καθώς όταν γίνεται ένας αγώνας οι αγωνιζόμενοι μένουν στην Καλαμάτα για μια εβδομάδα περίπου, ενώ έρχονται και ομάδες από το εξωτερικό, κάτι που συμβαίνει συχνά. Για παράδειγμα, μια ομάδα που έρχεται από την Αυστρία και αποτελείται από 15 άτομα, θα μείνει σε ξενοδοχείο, θα βγει για να φάει και γενικότερα θα αφήσει χρήματα στην πόλη.
Μάλιστα, ο κ. Γιάννης σημείωσε ότι οι ξένες ομάδες έρχονται συνήθως μήνες που είναι νεκροί τουριστικά για την πόλη, έτσι ο ίδιος θεωρεί ότι με την υπάρχουσα πίστα η Καλαμάτα θα μπορούσε να συνδεθεί με αυτού του είδους τον τουρισμό και να κερδίσει μέσα από αυτόν όλη η περιοχή. Πρόσθεσε, δε, πως, όταν στην πόλη γίνονται πανελλήνιοι αγώνες, όπου μπορεί να συμμετέχουν και 30 καρτ, αυτό σημαίνει ότι θα έρθουν και οι γονείς των αθλητών, μηχανικοί, ομάδα που διοργανώνει τον αγώνα κ.λπ. Έτσι με έναν τέτοιο αγώνα στην Καλαμάτα θα φθάσουν και θα μείνουν πάνω από 200 άτομα.
 
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση