Γ. Δέδες: «Ξεκινά το πρώτο 6μηνο του ’19 το Καλαμάτα – Ριζόμυλος! Ξεχάστε την παραλιακή χάραξη!» – Αντιδρά ο Νίκας

Γ. Δέδες: «Ξεκινά το πρώτο 6μηνο του ’19 το Καλαμάτα – Ριζόμυλος! Ξεχάστε την παραλιακή χάραξη!» – Αντιδρά ο Νίκας

-Πολύ ικανοποιημένος από τις εξελίξεις δήλωσε ο Γιώργος Τσώνης, «ενστάσεις» από Στάθη Αναστασόπουλο, που επιθυμεί σύγκριση των δύο «μελετών»
 
 
Επίσκεψη στο Δημαρχείο Μεσσήνης, με αφορμή την κήρυξη του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω του πρόσφατου «κυκλώνα», πραγματοποίησε χθες το μεσημέρι ο γ.γ. του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες.
Ο κ. Δέδες συμμετείχε σε συνάντηση εργασίας παρουσία του δημάρχου Μεσσήνης, Γιώργου Τσώνη, αρμόδιων αντιδημάρχων, καθώς και των επικεφαλής των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, Στάθη Αναστασόπουλου και Κωνσταντίνου Αποστολόπουλου.
Η συνάντηση αυτή έφερε ειδήσεις και σημαντικές ανακοινώσεις από πλευράς γενικού γραμματέα του υπουργείου, όχι μόνο για την πόλη της Μεσσήνης, αλλά και για ολόκληρη τη Μεσσηνία.
Μιλώντας ο δήμαρχος Μεσσήνης, Γιώργος Τσώνης, αμέσως μετά το τέλος της σύσκεψης, ευχαρίστησε τον κ. Δέδε για την επίσκεψη, προσθέτοντας ότι έπειτα απ’ αυτή όλοι φεύγουν περισσότερο ενημερωμένοι, ενώ ο ίδιος τόνισε ότι είναι και πολύ ευχαριστημένος απ’ όσα άκουσε από το γενικό γραμματέα.
Κλείνοντας υπογράμμισε ότι τα έργα που υλοποιούνται με την αμέριστη συμπαράσταση του κ. Δέδε στο Δήμο Μεσσήνης τα τελευταία τρία χρόνια πρόκειται να αλλάξουν ριζικά το μέλλον, όχι μόνο της Μεσσήνης, αλλά ολόκληρης της περιοχής.
Από την πλευρά του, ο κ. Δέδες σημείωσε ότι η χθεσινή συνάντηση προκλήθηκε λόγω της κήρυξης του Δήμου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Έκανε γνωστό ότι το υπουργείο Υποδομών, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, θα ενισχύσει με έκτακτες χρηματοδοτήσεις όλους τους Δήμους της χώρας που επλήγησαν από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές. Η είδηση αυτή αφορά και στο Δήμο Μεσσήνης, που θα τύχει χρηματοδότησης τόσο για την αποκατάσταση της αγροτικής οδοποιίας όσο για τα λιμενικά έργα στην περιοχή του Πεταλιδίου.
Εν συνεχεία, ο κ. Δέδες προχώρησε σε μια ενημέρωση για την εξέλιξη σημαντικών έργων που έχουν δρομολογηθεί στην περιοχή. Όπως έκανε γνωστό, δύο μέρες πριν κατατέθηκε προς έγκριση η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για το έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη, έτσι ώστε στο πρώτο 6μηνο του 2019 να είναι έτοιμο να ξεκινήσει. Πρόσθεσε ότι γίνεται λόγος για το σύνολο του οδικού άξονα και το εκτιμώμενο κόστος του σπουδαίου αυτού έργου, όχι μόνο για τη Μεσσηνία, αλλά για όλη την Πελοπόννησο, υπολογίζεται στα 200 εκ. ευρώ.
Αναφορικά με τη μελέτη στον «Πάμισο», σημείωσε ότι ήδη έχει εγκατασταθεί ο «ανάδοχος» μελετητής στην περιοχή και σε συνεργασία με τους φορείς του Δήμου θα αποφασιστεί ποια έργα θα έχουν προτεραιότητα.
Τέλος, έκανε γνωστό ότι υπάρχουν θετικές εξελίξεις και για τα αντιδιαβρωτικά έργα του Πεταλιδίου, καθώς προβλέπεται να κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων πριν από το τέλος του έτους.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Δέδες υπογράμμισε ότι με τις δίκαιες αυτές παρεμβάσεις δε μιλάμε μόνο για μια επούλωση πληγών στην περιοχή, αλλά για ισχυρά «εργαλεία» ανάπτυξης για το Δήμο Μεσσήνης.
Αμέσως μετά ο κ. Δέδες απάντησε σε ερωτήσεις και, όπως ήταν φυσικό, το ενδιαφέρον «μονοπώλησαν» οι ανακοινώσεις γύρω από το Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
Αρχικά ο κ. Δέδες επισήμανε ότι το έργο που ανακοίνωσε αφορά στην υφιστάμενη χάραξη και τη βελτίωση ουσιαστικά του υπάρχοντος δρόμου. Παράλληλα, σημείωσε ότι η μελέτη θα έρθει το συντομότερο προς διαβούλευση στα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων που αφορά στο έργο, ενώ ευελπιστεί η όλη διαδικασία, με τη συμβολή και των φορέων, να έχει τελειώσει σε περίπου 3 μήνες. Απαντώντας σε ερώτηση για το αν το έργο θεωρηθεί «προεκλογικό πυροτέχνημα» καθώς βρισκόμαστε σε προεκλογική χρονιά, τόνισε ότι, αν ακολουθήσει αυτή τη «λογική», σε προεκλογική περίοδο βρισκόμαστε εδώ και 4 χρόνια, καθώς έτσι γράφουν όσοι θεωρούν το έργο «πυροτέχνημα». Ο ίδιος εκτιμά ότι εκλογές θα έχουμε τον Οκτώβριο του 2019.
Επίσης, σημείωσε ότι υπάρχει κλιμάκωση των προσπαθειών για το Καλαμάτα – Ριζόμυλο και η τοπική κοινότητα ενημερώνεται για κάθε φάση, ενώ έχει μπει προτεραιότητα και για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Σε ερώτηση, αν υπάρχει περίπτωση ο δρόμος να έχει διόδια, απάντησε κατηγορηματικά όχι.
Στον κ. Δέδε θέσαμε και το ερώτημα τι «μέλλει γίγνεσθαι» με την «παραλιακή χάραξη» που ανέφερε στην πρόσφατη επίσκεψή του στη Μεσσηνία ο κ. Μητσοτάκης, αλλά και ο υποψήφιος περιφερειάρχης και δήμαρχος Καλαμάτας κ. Νίκας θεωρεί ως καλύτερη.
Απαντώντας ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ήταν «κάθετος» ότι η παραλιακή χάραξη δεν μπορεί «επ’ ουδενί» να τύχει χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά χρήματα, καθώς δεν πληροί τους όρους βιωσιμότητας λόγω δυσανάλογου κόστους και οφέλους.
Επιπροσθέτως, σημείωσε ότι αφορά άλλο έργο η «παραλιακή χάραξη» απ’ αυτό που προωθεί το υπουργείο Υποδομών με τη μελέτη που φέρνει και συνδέει ουσιαστικά την Καλαμάτα μέσω της Μεσσήνης με τη Δυτική Μεσσηνία, και από εκεί με τους δύο διευρωπαϊκούς άξονες, του «Μορέα» και της «Ολυμπίας» οδού.  Πρόσθεσε, δε, ότι η «παραλιακή χάραξη» θα ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον δημοτικό έργο ή περιφερειακού χαρακτήρα, αλλά όχι εθνικού.

45163630_174090636868153_4918098167964106752_n.jpg
 
Παρέμβαση Αναστασόπουλου με «ενστάσεις» – Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων του Τσώνη!
Ακούγοντας τα όσα είπε ο κ. Δέδες αναφορικά με το Καλαμάτα – Ριζόμυλος και τις απαντήσεις που έδωσε, παρενέβη ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας της Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος.
Ο κ. Αναστασόπουλος υπενθύμισε στο γενικό γραμματέα ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης έχει απόφαση υπέρ της «παραλιακής χάραξης» και όχι για βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, προσθέτοντας ότι η άποψη της μειοψηφίας παραμένει υπέρ της «παραλιακής χάραξης»… Επίσης, σημείωσε ότι ουκ ολίγες φορές έχουν θέσει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, ζητώντας σύγκριση του «κόστους» των δύο μελετών, χωρίς αυτό να γίνει.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Αναστασόπουλος τόνισε ότι αν είναι να γίνει ένα έργο, φυσικά το επιθυμούν, αλλά ζήτησε να υπάρχει ρεαλιστικός χρόνος διαβούλευσης, ώστε να εκφράσουν και τις διαφωνίες τους κάτοικοι που θεωρούν πως θίγονται από τη βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης. Μετά τον Στάθη Αναστασόπουλο παρενέβη ο δήμαρχος Μεσσήνης κ. Τσώνης, ο οποίος σημείωσε ότι πάγια θέση του, και της Δημοτικής Αρχής, δεν είναι ποια «μελέτη» θα επιλεχθεί, αλλά η σύνδεση αυτής με τους κάθετους άξονες στο Δήμο Μεσσήνης, και αφορά στη σύνδεση της Μπούκας, τη σύνδεση της Ανάληψης και του κόμβου στη Βελίκα και τη σύνδεση του δρόμου με το ορεινό δίκτυο της Μεσσήνης. Παράλληλα, και τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμάτας – Μεσσήνης – Μπούκας.
Ο κ. Δέδες τόνισε ότι όλα αυτά που είχε ζητήσει ο δήμαρχος προβλέπονται στη μελέτη, με τον κ. Τσώνη να εκφράζει τις ευχαριστίες του.
 
Του Κώστα Γαζούλη


Αντίθεση Νίκα στη νέα χάραξη του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος
 

02nikas.JPG
 
Την έντονη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο χειρισμού του θέματος του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος- Μεθώνη εξέφρασε χθες σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας.
Ειδικότερα, σχολίασε ότι είναι απαράδεκτο να μη γνωρίζει ο Δήμος τα τεκταινόμενα και τη φιλοσοφία του υπουργείου και της κυβέρνησης. “Δεν είναι δυνατόν να παίρνονται αποφάσεις εν κρυπτώ”, σχολίασε χαρακτηριστικά.
Έχοντας μάθει τις απόψεις που διατύπωσε από τη Μεσσήνη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Δέδες, για νέα χάραξη του βασικού εσωτερικού οδικού δικτύου της Μεσσηνίας, υποστήριξε ότι “δε θα προλάβουν” να υλοποιήσουν το έργο και ότι είναι τραγικό να περιφρονούν την Καλαμάτα, αλλά και τις αποφάσεις τριών Δημοτικών Συμβουλίων.
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι με βάση το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο κ. Δέδες, μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες διαλόγου απαιτείται περισσότερο από ένας χρόνος, και παρ’ όλα αυτά, ζητούμενο είναι αν υπάρξει αποτέλεσμα. Από εκεί και πέρα, τόνισε ότι τα 6 χιλιόμετρα από την Καλαμάτα έως τον Πάμισο είναι κρίσιμα για την τουριστική ανάπτυξη της δυτικής περιοχής και όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν ληφθεί υπ’ όψιν.  
 
Οι παρεμβάσεις ανά τμήμα
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών, το έργο θα προχωρήσει με επιμήκυνση της σύμβασης παραχώρησης και εκμετάλλευσης μέσω των διοδίων του εθνικού δρόμου Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα.
Από εκεί και πέρα,  το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 15 χιλιόμετρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα.
Το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μήκος 14 χιλιόμετρα με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων  (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
Το τμήμα Σουληνάρι – Πύλος έχει μήκος 12 χιλιόμετρα με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
Το τμήμα Παράκαμψη Πύλου – Γιάλοβας έχει μήκος 3 χιλιόμετρα με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη