Νίκος Χουντής: «Η αναβάθμιση της 120 ΠΕΑ θα δημιουργήσει πρόβλημα στον τουρισμό»

Νίκος Χουντής: «Η αναβάθμιση της 120 ΠΕΑ θα δημιουργήσει πρόβλημα στον τουρισμό»

-«Πρωτοφανές μια ιδιωτική εταιρεία να αναλαμβάνει την εκπαίδευση των πιλότων της Π.Α.» 
Στην Καλαμάτα βρέθηκε χθες ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.
Πρώτος σταθμός του στην πόλη ήταν το πολιτικό αεροδρόμιο, ενώ το απόγευμα συναντήθηκε με εκπροσώπους αγροτών και ακολούθησε ομιλία του σε συγκέντρωση – συζήτηση με τίτλο «Πολιτικές εξελίξεις σε Ελλάδα και Ευρώπη και οι θέσεις της ΛΑΕ».
Μιλώντας στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης ο κ. Χουντής εξέφρασε τους φόβους του για την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη αυτή την περίοδο και την εξέλιξή της, καθώς και για την άνοδο της ακροδεξιάς, ενώ για ακόμα μια φορά δήλωσε υπέρμαχος της άποψης να βγει η χώρα μας από την Ένωση.
Αναφερόμενος σε τοπικά ζητήματα τάχθηκε κατά της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, καθώς και της εισχώρησης καναδέζικης εταιρείας εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ.
 
Ευρώπη
Όπως είπε, λοιπόν, βρισκόμαστε μπροστά σε ευρωπαϊκές αλλά και εθνικές εξελίξεις, αφού θα ακολουθήσουν ευρωεκλογές και εθνικές εκλογές, με την Ευρώπη να φλέγεται και κλυδωνίζεται.
Κατά τον κ. Χουντή, οι πολίτες έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορα διλήμματα, με τους λαούς να είναι θυμωμένοι, απογοητευμένοι, αλλά και αγανακτισμένοι με τις πολιτικές που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μπορεί κάποτε, όπως είπε, να υπήρχε ένα όραμα για την Ευρώπη της συνοχής, της αλληλεγγύης, της ασφάλειας και της ειρήνης, όμως αυτό το διάστημα όλοι εισπράττουν μια διαφορετική πολιτική. Κι αυτό, γιατί υπάρχει συνεχής μείωση μισθών και εισοδημάτων, μείωση εργασιακών δικαιωμάτων, ένταση των πολιτικών ιδιωτικοποιήσεων, καθώς και μια πολιτική που εξυπηρετεί τις τράπεζες και τις πολυεθνικές.
Με βάση τα παραπάνω, κατά τον κ. Χουντή, τίθεται το δίλημμα στους πολίτες, αν αυτή θα συνεχίσει να είναι η Ευρώπη ή θα δυναμώσουν οι φωνές ώστε να υπάρξει μια Ευρώπη ισότιμη, όπου θα κυριαρχεί η δημοκρατία, και κοινωνική. Για να συμβεί το δεύτερο πρέπει να υπάρξει ρήξη με τους θεσμούς, τους μηχανισμούς, αλλά και τις πολιτικές της Ε.Ε. και της Ευρωζώνης.
Μιλώντας για την υποχρέωση της Αριστεράς στην Ευρώπη, απέναντι στην ακροδεξιά και στις φασιστικές δυνάμεις που εμφανίζονται, ανέφερε ότι δεν πρέπει να συνεχιστεί ο φιλελεύθερος ευρωπαϊκός ολοκληρωτισμός. Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα το Μακρόν. Όπως είπε, με φιλελεύθερες πολιτικές και όραμα δε μεταρρυθμίζεται η Ευρώπη, αφού αποδείχτηκε ένα μεγάλο φιάσκο όλο αυτό και, μάλιστα, ενίσχυσε το θυμό και την αγανάκτηση των πολιτών και δεν αποτέλεσε λύση του προβλήματος.
Επανέλαβε, δε, ότι για τον ίδιο διέξοδος είναι η ρήξη με τις κυρίαρχες ευρωπαϊκές πολιτικές, ώστε να δουλέψουν τα κράτη της Ευρώπης χωρίς το βραχνά της Ε.Ε. Οπότε κάλεσε τον κόσμο στις επόμενες ευρωεκλογές, αλλά και στις εθνικές, να ενισχύσει τις δυνάμεις της ριζοσπαστικής αριστεράς, τόσο στην Ευρωβουλή όσο και στη Βουλή.
Μιλώντας για την Ελλάδα, παρατήρησε ότι πρέπει να υπάρξει κι εδώ ανατροπή και να μη συνεχιστούν οι περικοπές των συντάξεων- που, όπως είπε, γίνονται παρά την παραμυθία. Να μη συνεχιστεί η κατάλυση του εργασιακού και ασφαλιστικού, να μη συνεχιστούν οι ιδιωτικοποιήσεις που υποθηκεύουν τη χώρα, να μη συνεχιστούν οι πλειστηριασμοί, αλλά και η οικονομική πολιτική σε όφελος των τραπεζών.
 
Η ιδιωτικοποίηση του αεροδρόμιου της Καλαμάτας αλλά και η είσοδος των Καναδών στην 120 ΠΕΑ
Μιλώντας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αλλά και την επικείμενη ιδιωτικοποίησή του, ο κ. Χουντής υποστήριξε ότι ανοίγει ένας νέος κύκλος ιδιωτικοποιήσεων αεροδρομίων. Είχε προηγηθεί εκείνη των 14, ενώ ακολουθεί αυτή των 23.
Όπως είπε για εκείνο της Καλαμάτας, είναι στην πρώτη γραμμή, αφού είναι αναπτυσσόμενο και ουσιαστικά αποτελεί «φιλέτο», κάτι που φάνηκε και από τα στατιστικά στοιχεία των επιβατών. Κατά τη γνώμη του, θα έπρεπε να προχωρήσει η αναγκαία αναβάθμιση του αεροδρομίου, αφού η μέχρι σήμερα εμπειρία των ιδιωτικοποιήσεων έχει δείξει ότι γίνονται για να εξυπηρετούνται μόνο οι επιχειρήσεις που τα αναλαμβάνουν, ενώ πρόσθεσε ότι όλα δείχνουν πως θα ακριβύνουν και τα εισιτήρια, μιας και θα αυξηθούν οι φόροι όπως η Fraport έχει προαναγγείλει.
Σχετικά με την αναβάθμιση της 120 ΠΕΑ, σχολίασε ότι είναι πρωτοφανές να διαχειρίζεται μια ιδιωτική- στη συγκεκριμένη περίπτωση καναδική- εταιρεία την ΠΕΑ. Μεταφράζοντάς το ο ίδιος είπε πως τη στρατιωτική εκπαίδευση θα αναλάβει μια ιδιωτική εταιρεία και, μάλιστα, αυτό έχει επιπτώσεις και σε εθνικά θέματα.
Κλείνοντας το ζήτημα της 120 ΠΕΑ πρόσθεσε ότι η εκπαίδευση από τους Καναδούς θα αφορά και πιλότους άλλων χωρών, κάτι που θα σημαίνει φόρτο στις δραστηριότητες εκπαίδευσης της Πτέρυγας, άρα έντονη δραστηριότητα μη τουριστικού χαρακτήρα, άρα πλήγμα στο τουριστικό προϊόν. Κάλεσε, δε, φορείς και πολίτες να αντιδράσουν στα δύο αυτά ζητήματα.
 
Οι αποζημιώσεις των ελαιοπαραγωγών και οι ευθύνες για τη δακοκτονία
Σε ερώτηση που τέθηκε για τη φετινή καταστροφική χρονιά στην ελαιοπαραγωγή από το δάκο, ο κ. Θανάσης Πετράκος απάντησε αντί του ευρωβουλευτή ότι τον Ιούλιο του 2017 είχε στείλει επιστολή που ανέφερε τα προβλήματα στη δακοκτονία και την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης, με σκοπό, αν δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των συμβάσεων, να μπορεί να ανατεθεί το έργο στους φορείς δακοκτονίας και να μη φτάνουν στο σημείο να περιμένουν να τελειώσουν οι συμβάσεις. Όμως, κατά τον κ. Πετράκο, επί ένα χρόνο η κυβέρνηση κώφευσε παρά τις προειδοποιήσεις.
Και όχι μόνο αδιαφόρησε, όπως παρατήρησε, αλλά καθυστέρησε και τη διαδικασία των συμβάσεων. Μάλιστα, είπε χαρακτηριστικά ότι ο διευθυντής της Διεύθυνσης Γεωργίας έφθασε στο σημείο να πηγαίνει στην Ηλεία, που είχε περίσσευμα σε φάρμακα, ώστε να μπορέσει να εκτελέσει το έργο της δακοκτονίας, έστω και καθυστερημένα.
Επιπρόσθετα, ο κ. Πετράκος είπε ότι όλοι προειδοποιούσαν για το δάκο, με τον πρώτο ψεκασμό να έπρεπε να γίνει στις 20 Μαΐου και τελικά να γίνεται στις 20 Ιουλίου. Άρα, κατά τον ίδιο, φταίνε τα κυβερνητικά στελέχη, που έδειξαν απόλυτη αδιαφορία ή, καλύτερα, αναισθησία, καταλήγοντας ότι οφείλουν να αποζημιώσουν τους παραγωγούς.
Μιλώντας και κ. Χουντής για το ζήτημα πρόσθεσε ότι η απάντηση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης τα λέει όλα, δηλαδή ότι θα υπάρξει μελέτη από την επόμενη χρονιά κ.ο.κ.
Αυτή την απάντηση εισέπραξε και ο ίδιος, όταν συνάντησε τον κ. Αραχωβίτη στις Βρυξέλλες.
Έτσι κλείνοντας το όλο θέμα είπε ότι πρέπει να αναδειχθεί και να βρεθεί λύση.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση