Άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν τα επόμενα στάδια μέχρι την υλοποίηση του Καλαμάτα – Ριζόμυλος

Άγνωστο πότε θα ξεκινήσουν  τα επόμενα στάδια μέχρι την υλοποίηση του Καλαμάτα – Ριζόμυλος

Εγκρίθηκε με καθυστέρηση η ΜΠΕ του οδικού άξονα

Δόθηκε το «πράσινο φως», με αρκετή καθυστέρηση, από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τους Περιβαλλοντικούς Όρους του έργου «Οδικός άξονας νοτιοδυτικής Πελοποννήσου: τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Νομού Μεσσηνίας» με φορέα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με αφορμή την εν λόγω εξέλιξη, στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, αφού ασκήθηκε κριτική για τη στάση της Δημοτικής Αρχής στο θέμα από την αντιπολίτευση, κατατέθηκε και ερώτηση για τις σημειακές αλλαγές που είχε προτείνει κατά πλειοψηφία το Σώμα.

Απαντώντας ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος ανέφερε: «Είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι είμαστε στο επόμενο βήμα. Έχουμε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, κάτι που σημαίνει ότι ξεκινούν οι διαδικασίες των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων, εκκινεί η β’ φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Από εδώ και πέρα οι εταιρείες θα ξεκινήσουν να συγκεντρώνουν και να καταθέτουν προτάσεις. Εμείς παρακολουθούμε το θέμα στενά. Μην ξεχνάτε ότι κι εμείς ως Δήμος Καλαμάτας αλλά και ο Δήμος Μεσσήνης και η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουμε υποβάλει παρατηρήσεις. Παρατηρήσεις που, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχω, έχουν ληφθεί υπ’ όψιν. Έχουμε μπροστά μας ένα χρονικό διάστημα να εξεταστούν αυτά στη διαδικασία τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων. Άλλωστε, ακόμα και κατά τη διάρκεια του έργου μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις. 

Υπάρχουν βασικά ζητήματα, που είναι κοινά, όπως η στήριξη της επιχειρηματικότητας στην περιοχή, με την είσοδο – έξοδο, την κυκλοφοριακή μελέτη δηλαδή στο τμήμα από Καλαμάτα έως Μεσσήνη, κάτι που είναι αδιαπραγμάτευτο κι άλλα ζητήματα που επίσης έχουν τεθεί τόσο από εμάς, ως Δημοτική Αρχή, όσο και από τις αντιπολιτεύσεις του Δημοτικού Συμβουλίου».

Η απόφαση έγκρισης
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου που δόθηκε στη δημοσιότητα, πρόκειται για νέο έργο οδοποιίας που αφορά στη λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης εθνικής οδού Καλαμάτα – Πύλος στο τμήμα Καλαμάτας – Ριζόμυλος (Εθνική Οδός 82: Σπάρτη – Καλαμάτα – Μεσσήνη – Βελίκα – Χατζή – Πύλος.

Η αναβάθμιση συνίσταται σε βελτίωση τμήματος της υφιστάμενης οδού (διαπλάτυνση και προσθήκη νέου κλάδου) και νέα χάραξη. Η διοικητική υπαγωγή του υπό εξέταση οδικού έργου είναι στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης του Νομού Μεσσηνίας. 

Η υλοποίηση του οδικού έργου κρίνεται απαραίτητη καθώς θα συνδράμει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση σε υφιστάμενες δομές (π.χ. αεροδρόμιο Καλαμάτας, αυτοκινητόδρομος ΜΟΡΕΑΣ, Νοσοκομείο Καλαμάτας), δεδομένου ότι η υφιστάμενη οδός εμφανίζει προβλήματα κορεσμού στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια.

Επιπλέον με την ολοκλήρωση του έργου επιτυγχάνεται καλύτερη σύνδεση και εξυπηρέτηση της νοτιοδυτικής Μεσσηνίας, βελτιώνοντας τον τομέα των οδικών υποδομών της περιοχής και παρέχοντας ευκολότερους και ασφαλέστερους τρόπους μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών, με μείωση των ατυχημάτων και, κατ’ επέκταση, του κόστους που συνεισφέρουν στην τοπική και εθνική οικονομία.

Ο σχεδιασμός του έργου αποτελεί συνδυασμό βελτίωσης τμήματος της υφιστάμενης οδού και νέας χάραξης για την παράκαμψη όλων των οικισμών. Η αρχή του έργου είναι στην έξοδο της πόλης της Καλαμάτας (κόμβος Αθηνών και Ηρώων Πολυτεχνείου) και το πέρας στη θέση συναρμογής της οδού με το επόμενο οδικό τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος (περιοχή του οικισμού Ριζόμυλου). 

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του έργου και οι εργασίες οδοποιίας περιλαμβάνουν: (i) προσθήκη νέου κλάδου στα τμήματα Καλαμάτα – Ασπρόχωμα και Ασπρόχωμα – παράκαμψη Μεσσήνης, (ii) νέα χάραξη για την παράκαμψη του οικισμού Μεσσήνης και Βελίκα, (iii) βελτίωση – διαπλάτυνση στο τμήμα έξοδο Μεσσήνης – Αγ. Αυγουστίνος, (iv) αποκατάσταση-συμπλήρωση του τοπικού οδικού δικτύου για τις παρόδιες χρήσεις και την εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας, (v) κατασκευή επιμέρους τεχνικών έργων (π.χ. κόμβοι, άνω και κάτω διαβάσεις οχημάτων, γέφυρες, υδραυλικά τεχνικά έργα, τεχνικά έργα αντιστήριξης κ.λπ.) σύμφωνα με τη λύση συνολικού μήκους 16,4km. περίπου που περιγράφεται αναλυτικά στην τεχνική έκθεση της «ΜΠΕ».

Του Αντώνη Πετρόγιαννη