Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Αναλαμβάνουν καθήκοντα εννέα σύμβουλοι Εκπαίδευσης στη Μεσσηνία

Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών: Αναλαμβάνουν καθήκοντα εννέα σύμβουλοι Εκπαίδευσης στη Μεσσηνία

Προσεχώς η έναρξη της διαδικασίας

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των  εκπαιδευτικών στο Νομό Μεσσηνίας, τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Και μπορεί το υπουργείο Παιδείας να βρίσκεται σε τροχιά επιτάχυνσης της εν λόγω διαδικασίας, ωστόσο, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, το τρίτο αυτό στάδιο της αξιολόγησης αφορά κατ’ αρχάς τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, καθώς οι παλαιότεροι θα ακολουθήσουν αργότερα.

Με γνώμονα την ουσιαστική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος –όπως έχει ειπωθεί ότι είναι ο στόχος της κυβέρνησης- μέχρι αυτή τη στιγμή έχει προηγηθεί το στάδιο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μονάδων, καθώς και του εκπαιδευτικού συστήματος, όπου οι αξιολογητές-σύμβουλοι βαθμολόγησαν το πόσο καλό ή όχι είναι το παρόν σύστημα.

Όσον αφορά σε αυτό το τρίτο στάδιο της διαδικασίας, μιλώντας στο «Θ» η διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Θεοφανία Σιούτη, και ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Αγάπιος Οικονομίδης, έκαναν λόγο για μια παρόμοια διαδικασία που πρόκειται ν’ ακολουθηθεί και στις δύο βαθμίδες.

Ειδικότερα, εντός της εβδομάδας αναμένεται να αναλάβουν καθήκοντα οι πρώτοι τέσσερις αξιολογητές-σύμβουλοι Εκπαίδευσης για την Πρωτοβάθμια καθώς και οι πρώτοι πέντε σύμβουλοι Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μεσσηνίας.

Σύμφωνα με τον κ. Οικονομίδη, οι εν λόγω πρόκειται να αρχίσουν άμεσα τις ατομικές αξιολογήσεις, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει, τουλάχιστον, δύο χρόνια στην υπηρεσία, μιας και η αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση της μονιμοποίησής τους.

Οι άξονες

Ξεκινώντας τη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης, ο εκάστοτε σύμβουλος θα χωρίσει το έργο σε δύο βασικούς άξονες: στο γνωστικό αντικείμενο των εκπαιδευτικών (για την ορθότητα και πληρότητα όσων διδάσκει), αλλά και στο παιδαγωγικό κομμάτι (αμεσότητα εκπαιδευτικού στη διάδοση γνώσης).

Χρονικός ορίζοντας αξιολόγησης

Όπως σημειώνει ακόμη ο κ. Οικονομίδης, «σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που μας έχει δοθεί από το υπουργείο Παιδείας, αναμένεται εντός του Φεβρουαρίου να ξεκινήσουν οι συναντήσεις των αξιολογητών με τους αξιολογούμενους.

Μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να έχουν αξιολογηθεί, τουλάχιστον, όλοι οι νεοδιόριστοι, ώστε η διαδικασία να συνεχίσει με τους παλαιότερους εκπαιδευτικούς.

Περαιτέρω, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης για το σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος αναμένεται να γίνει το επόμενο έτος λόγω του μεγάλου όγκου εκπαιδευτικών».

Οι επιπτώσεις στους νεοδιόριστους

Στο κομμάτι που αφορά στις πιθανές επιπτώσεις σε ένα νεοδιόριστο εκπαιδευτικό, ο κ. Οικονομίδης σημειώνει ότι όσοι εκπαιδευτικοί αξιολογηθούν με χαμηλή βαθμολογία πρόκειται να περάσουν από επιμόρφωση. Μακροπρόθεσμα, σε περίπτωση που δεν περάσουν από αξιολόγηση λόγω άρνησης ή άλλου κωλύματος, τότε δε δύναται να μονιμοποιηθούν.

Ευκαιρία αναβάθμισης της εκπαίδευσης;

Σε ερώτηση προς τον ίδιο για το εάν η διαδικασία αποτελεί ουσιαστική ευκαιρία αναβάθμισης της εκπαίδευσης ή απλά είναι ένα αισιόδοξο σενάριο χωρίς μετέπειτα αντίκρισμα, ο ίδιος αναφέρει: «Είμαστε αισιόδοξοι ότι σαφώς και θα βοηθήσει να βρούμε τις αδυναμίες του συστήματος και των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, ένα από τα στάδια της αξιολόγησης που προηγήθηκε είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Και φυσικά, βλέπουμε και σε τι υστερούν τα σχολεία, αλλά και την κατάσταση που υφίσταται σε αυτά. Καλύτερο είναι, όμως, να καταγράφονται οι όποιες αδυναμίες παρά να γίνεται η διαδικασία της εκπαίδευσης χωρίς κανέναν έλεγχο».

Της Χριστίνας Μανδρώνη