Η υποτονική τουριστική κίνηση πλήττει και το εμπόριο

Η υποτονική τουριστική  κίνηση πλήττει και το εμπόριο

“Ανάσα” περιμένουν οι καταστηματάρχες από τις εκπτώσεις που ξεκινούν στις 10 Ιουλίου

Ο τουρισμός δε βοηθάει μόνο τον κλάδο των καταλυμάτων και της εστίασης, αλλά και του εμπορίου, και φέτος η κίνηση των επισκεπτών στην περιοχή μας θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ακόμα υποτονική. Έτσι, λοιπόν, έχει επηρεαστεί και ο κλάδος του εμπορίου στην Καλαμάτα, που συνολικά ως Μεσσηνία δεν έχει δει έως τώρα την κίνηση που θα περίμενε, ενώ ευελπιστεί σε μια ώθηση προς το καλύτερο από τις εκπτώσεις που θα ξεκινήσουν στις 10 Ιουλίου.

Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Γιώργος Εγγλέζος, τρεις παράγοντες έχουν συντελέσει στην υποτονική κίνηση. Πρώτο και κύριο, το οικονομικό πρόβλημα που βιώνουν τα περισσότερα νοικοκυριά. Δεύτερον, οι δύο εκλογικές αναμετρήσεις και, τρίτον, η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Είναι αισιόδοξος, πάντως, ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί, αλλά, όπως χαρακτηριστικά είπε, με ενάμιση μήνα σεζόν δεν καλύπτονται τα κενά που έχουν δημιουργηθεί.

Περιορισμένα οικονομικά

Ο κ. Εγγλέζος συμφώνησε πως πράγματι τουριστικά ακόμα ο νομός δεν έχει δει αυτό που περίμεναν όλοι, ενώ σε αυτό έχει συνδράμει κατά κάποιον τρόπο και ο άστατος καιρός.

Το βασικότερο, όμως, πρόβλημα είναι τα περιορισμένα οικονομικά του Έλληνα. Ακόμα και οι κοινωνικές εκδηλώσεις, γάμοι και βαπτίσεις, που αυτή την περίοδο γίνονται κατά κόρον, είναι σημαντικά περιορισμένες σε έξοδα αλλά και καλεσμένους.

Ελπίζει να διαψευστεί και σύντομα τα πράγματα να αλλάξουν, με ταυτόχρονη βελτίωση του καιρού, όμως από 15 Ιουλίου μέχρι τέλος Αυγούστου, οπότε αναμένεται να κορυφωθεί η κίνηση, είναι μικρή περίοδος για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις.

Παραδέχθηκε δε ότι από το Πάσχα μέχρι τώρα καταγράφεται καθίζηση στην κίνηση στην αγορά της Καλαμάτας, ενώ μπορεί στατιστικά στοιχεία να κάνουν λόγο για αύξηση του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, όμως λόγω και του πληθωρισμού αυτό δεν αντικατοπτρίζεται στην πραγματική οικονομία, αφού οι έμποροι παρά τις όποιες πωλήσεις, εξαιτίας των αυξήσεων, έβαλαν λιγότερα χρήματα στην τσέπη τους.

Ακόμα και οι τουρίστες από χώρες οικονομικά δυνατότερες από την Ελλάδα, όπως Αμερική και Αυστραλία, που άφηναν αρκετό συνάλλαγμα με αγορές, φέτος δεν έχουν εμφανισθεί ακόμα.

Εκπτώσεις

Οι αυξήσεις στα είδη του λιανικού εμπορίου, όπως σημείωσε ο κ. Εγγλέζος, είναι από μέτριες, μεσαίες έως μεγάλες. Παρότι είναι καλύτερα το θέμα των μεταφορικών εξόδων από τρίτες χώρες, δεν έχει εξομαλυνθεί το ζήτημα της ενέργειας.

Ωστόσο, εξακολουθεί να αυξάνεται η τιμή ειδών, κυρίως αυτά που προέρχονται από χώρες της Ευρώπης, μιας και έχουν αυξημένα μεταφορικά και υψηλό ενεργειακό κόστος.

Οι θερινές εκπτώσεις που ξεκινούν στις 10 Ιουλίου αναμένονται από τους εμπόρους ως διέξοδος, για να αποφέρουν κάποια κέρδη και να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Φοβούνται, βέβαια, την οικονομική στενότητα του κόσμου.

Να σημειωθεί πως οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 31 Αυγούστου και αρκετοί καταναλωτές περιμένουν τις μειωμένες τιμές για να κάνουν τις καλοκαιρινές αγορές τους.

Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Της Βίκυς Βετουλάκη