Ψάχνουν… το μέλλον της εταιρείας Λαϊκής Βάσης “ΑΝΕΝ Α.Ε.”

Ψάχνουν… το μέλλον της  εταιρείας Λαϊκής Βάσης “ΑΝΕΝ Α.Ε.”

Ενημερωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε προχθές στο γραφείο του δημάρχου Καλαμάτας στο ιστορικό Δημαρχείο, με αντικείμενο την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καλαμάτας – Κρήτης και την πορεία της εταιρείας Λαϊκής Βάσης «ΑΝΕΝ Α.Ε.».

Υπενθυμίζεται ότι Δήμος, Δημοτικές Επιχειρήσεις και σχεδόν το σύνολο των φορέων του νομού (Π.Ε. Μεσσηνίας, Επιμελητήριο, Αναπτυξιακή κ.ά.), διαθέτουν μετοχές της ναυτιλιακής εταιρείας, η οποία κατά παρελθόντα χρόνο είχε συσταθεί προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καλαμάτας με τα Κύθηρα και την Κρήτη.

Κατά τη συζήτηση υπήρξε αναφορά τόσο στο ιστορικό όσο και σε θέματα που αφορούν στο σήμερα, κυρίως σε σχέση με την πορεία και την κατάσταση της εταιρείας και το μέλλον της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Από την Επιτροπή Μικρομετόχων της εταιρείας Λαϊκής Βάσης «ΑΝΕΝ Α.Ε.» που έχει συσταθεί, εκφράστηκε αίτημα ο Δήμος να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να υπάρξει πλήρης και αναλυτική ενημέρωση επί των παραπάνω θεμάτων. 

Στη συνάντηση που έγινε υπό το δήμαρχο Θανάση Βασιλόπουλο, συμμετείχε ο αντιδήμαρχος Γ. Φάβας και τα μέλη της Επιτροπής Μικρομετόχων Π. Γκρέκης, Δ. Φαββατάς, Π. Καλλιντέρης και Ν. Τριάντος.

Για την ιστορία να υπενθυμίσουμε ότι σε μια ανάλογη περίπτωση, πριν από αρκετά χρόνια, υπήρχε η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου. Σε αυτήν είχαν αποθέσει αρκετά λεφτά, για να αγοράσουν μετοχές της, πολλοί Μυτιληνιοί. Κάποιοι από τα εισοδήματά τους, άλλοι πουλώντας λάδι κι άλλοι από το υστέρημά τους. Να αγοράσουμε όλοι μερικές μετοχές, όσες μπορούμε, ήταν η φράση της εποχής.

Έτσι, για να έχει το νησί τη δική του εταιρεία «λαϊκής βάσης», όπως χαρακτηριζόταν. Πήγαινε καλά. Τα καράβια της ΝΕΛ πραγματοποιούσαν τακτικά δρομολόγια, συνδέοντας το νησί με τον Πειραιά και με άλλα λιμάνια, εργάζονταν αρκετοί ντόπιοι, έδινε και κάποιο μέρισμα στους μετόχους.

 Ώσπου κάποια στιγμή πούλησαν τις μετοχές σε ιδιώτες μεγαλοεπενδυτές, αυτοί απέκτησαν την πλειοψηφία και άρχισαν οι αλλαγές. Στα δρομολόγια, στις τιμές κ.ά. Τελικά η εταιρεία έκλεισε, φαλίρισε κατά τη λαϊκή φράση, οι μετοχές έγιναν χαρτιά (χρηματιστήριο γαρ) για τον απόπατο, όπως θυμόσοφα είπαν. Ερώτημα: Ποιος πήρε τα λεφτά;

Α.Π.