Λ. Ψηλάκη: «Δεν αγοράζουν κάτι από την πόλη οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων»


Εξοργισμένη ως προς τα όσα συνέβησαν το πρωί της Κυριακής, τις δηλώσεις του προέδρου της Ν.Δ. Αντώνη Σαμαρά και τα ρεπορτάζ τηλεοπτικών σταθμών, σχετικά με τα κλειστά καταστήματα της Καλαμάτας κατά την άφιξη των δύο κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι, δήλωσε χθες μιλώντας στο «Θ» η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Λίλιαν Ψηλάκη.
Όπως μας είπε χαρακτηριστικά, «αβίαστα ο κ. Σαμαράς, ίσως και μη σωστά πληροφορημένος, είδε τα κλειστά καταστήματα της Καλαμάτας, που δημιουργούν αρνητική εικόνα. Προφανώς δεν ήξερε ότι το κρουαζιερόπλοιο Costa Neoromantica καταπλέει στην Καλαμάτα μία φορά τη εβδομάδα και οι τουρίστες- επιβάτες του δεν αφήνουν ούτε ένα ευρώ στην πόλη.
Τις καθημερινές, ανεβαίνοντας από το λιμάνι, το μόνο που κάνουν είναι να εκμισθώνουν ταξί για τη μετακίνησή τους, κάποιοι να πηγαίνουν σε αρχαιολογικούς ή άλλους χώρους και όσοι παραμένουν, να αγοράζουν μπουκάλια νερό από σούπερ μάρκετ, επειδή είναι φθηνότερο από εκείνο στο πλοίο. Στην πόλη παραμένουν λίγοι, που δεν αγοράζουν καν κάποια τοπικά προϊόντα.
Μας είχε ενημερώσει ο Δήμος τέσσερις ημέρες νωρίτερα για την άφιξη των δύο πλοίων, αλλά οι συνάδελφοι αρνήθηκαν να ανοίξουν (την Κυριακή). Ρωτήθηκαν συνάδελφοι στην Αριστομένους και στο Ιστορικό Κέντρο. Απάντησαν αρνητικά, εκτιμώντας ότι τα έξοδά τους θα ήταν κατά πολύ περισσότερα από τα ενδεχόμενα έσοδα. Εξάλλου, οι χειμερινοί τουρίστες με τα κρουαζιερόπλοια είναι κυρίως συνταξιούχοι, που εκμεταλλεύονται τα φτηνά πακέτα που προσφέρονται και δε διαθέτουν χρήματα στην τοπική αγορά. Το πλοίο έμεινε την Κυριακή για 12 ώρες στην Καλαμάτα. Θα έπρεπε να είναι ανοιχτά τα καταστήματα για 12 ώρες χωρίς “σεφτέ”, όταν κεντρικά καταστήματα στην Αριστομένους έχουν να κάνουν “σεφτέ” ένα μήνα  και από αυτά συντηρούνται δύο οικογένειες; Θα φθάσει και ανήμερα το Πάσχα. Θα πρέπει να είναι και τότε ανοιχτά τα καταστήματα; Δεν είμαστε σε θέση να αποτελέσουμε το εορταστικό ντεκόρ στην πόλη, ανοίγοντας τα καταστήματα, γιατί τίθεται ζήτημα το ποιος θα πληρώσει το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος και το προσαυξημένο με 75% μεροκάματο του υπαλλήλου, όταν δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους επισκέπτες. Δηλαδή, οι καταστηματάρχες θα βρουν την ευτυχία που αποζητούν από επισκέπτες που δεν ψωνίζουν;».
Η κα Ψηλάκη πρόσθεσε πως η νομοθεσία προβλέπει άνοιγμα των καταστημάτων μόνο για επτά Κυριακές το χρόνο, ενώ, αν υπήρχε ενδιαφέρον για αγορές από πλευράς των επιβαινόντων στα κρουαζιερόπλοια, θα μπορούσε να ζητηθεί άδεια από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Σημείωσε δε, ότι δεν υπάρχουν  ειδικές άδειες για να ανοίξουν με την άφιξη κρουαζιερόπλοιων, αλλά ούτε και κάποια πρόνοια για το πόσα αναμένονται, ώστε να ζητηθεί άδεια.
Τέλος, επικαλέστηκε πληροφόρηση συναδέλφου της, ότι ήταν ανοιχτά τα καφέ και τα καταστήματα με τουριστικά είδη, αλλά ούτε και εκεί πλησίασαν οι επισκέπτες. Όσοι πήγαν στο Ιστορικό Κέντρο για να επισκεφθούν το Μουσείο, αποχώρησαν όπως όπως, όταν τους ζητήθηκε αντίτιμο 3 ευρώ για την είσοδο. «Αυτοί είναι οι τουρίστες. Ίσως η κατάσταση να ήταν καλύτερη και να αυξανόταν η αγοραστική δύναμη, αν δίναμε από 10 ευρώ στον καθέναν για κάποια μικροέξοδα», κατέληξε.

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου