Διορθώνει παθογένειες το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ- ΤΕΙ


Παθογένειες του προηγούμενου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διορθώνει το νέο σύστημα που ανακοίνωσε προ ημερών το υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο «Θ» ο γραμματέας του Συλλόγου Φροντιστών Μέσης Εκπαίδευσης Μεσσηνίας, Σπ. Μαμμωνάς.
Σχολίασε, ωστόσο, πως υπάρχουν πολλά σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν, προκειμένου να υπάρχει πλήρης εικόνα.
Όπως είπε, έπειτα από αναμονή, κόπο και αγώνα ανακοινώθηκε το νέο σύστημα που θα ισχύσει τουλάχιστον δύο χρόνια, αρχής γενομένης από την ερχόμενη σχολική χρονιά, με ταυτόχρονη εκκίνηση του δημόσιου διαλόγου για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος. «Διορθώνει κάποιες παθογένειες, όπως, για παράδειγμα, τη δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές αντικειμένου που δεν είχαν διδαχθεί τα παιδιά, όπως στο Χημικό χωρίς να έχουν διδαχθεί Χημεία ή στο Γεωπονικό, χωρίς επίσης να έχουν διδαχθεί Χημεία.
Περιλαμβάνει τρεις προσανατολισμούς: ανθρωπιστικών σπουδών, θετικών σπουδών και οικονομικών σπουδών, όπου οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν 4 ή 5 μαθήματα και να ανοίξουν 1 ή 2 προσανατολισμούς, ενώ όσοι έχουν μόνο ένα στόχο, θα εξεταστούν σε 4 μαθήματα.
Έτσι, αυξάνεται ο αριθμός των επιλογών τους σε σχολές, κάτι στο οποίο μειονεκτούσε το νέο Λύκειο, σύμφωνα με τα όσα προέβλεπε ο νόμος Αρβανιτόπουλου και πλέον δίνεται η δυνατότητα 140 επιλογών το ανώτερο», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Εκκρεμότητες
Ακολούθως, παρατήρησε πως «παρά ταύτα, υπάρχουν εκκρεμότητες που επιτείνουν την αγωνία των παιδιών, ειδικότερα των μαθητών της Β΄ Λυκείου, που είναι τάξη πειραματόζωο», όπως το ποιες σχολές εντάσσονται σε κάθε πεδίο (πού θα ενταχθούν τα Πολυτεχνεία ή τα ΤΕΦΑΑ ή και οι στρατιωτικές σχολές, καθώς είναι άγνωστο πού θα ανήκουν και ποια θα είναι τα μαθήματα βαρύτητας), πώς θα καθορίζονται οι συντελεστές βαρύτητας ανά σχολή, ενώ παραμένει άγνωστο από πλευράς ωρολογίου προγράμματος πόσες ώρες θα διδάσκονται τα μαθήματα προσανατολισμού και ποια είναι η ύλη τους.           
Ο γραμματέας του Συλλόγου σημείωσε, επίσης, ότι θα πρέπει να υπάρξει εγρήγορση για τις μικρές μονάδες των επαρχιακών Λυκείων, αφού είναι άγνωστο πώς θα δημιουργηθούν τα τμήματα και πώς θα λειτουργήσουν, δεδομένης και της υποστελέχωσης των σχολείων.
Τέλος, ανέφερε πως όλοι οι μαθητές μπορούν να απευθύνονται στα φροντιστήρια – μέλη του Συλλόγου Φροντιστών, ώστε να πληροφορούνται για κάθε εξέλιξη, ενώ «σε κάθε περίπτωση τους συμβουλεύουμε να κρατήσουν την αισιοδοξία και την ψυχραιμία τους».

Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
Με το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καταργείται και η Τράπεζα Θεμάτων, που πλέον θα έχει μόνο συμβουλευτικό χαρακτήρα, ενώ ο γενικός μέσος όρος προαγωγής επανήλθε στο 9,5, «κάτι που αποτελεί μεγάλη παθογένεια για το σχολείο, αφού θα μπορεί πλέον να προάγεται και κάποιος που μπορεί να έχει 20 στα Θρησκευτικά και χαμηλότερη βαθμολογία σε κάποιο άλλο μάθημα, αφού καλύπτει το μέσο όρο με 9,5».
Ο κ. Μαμμωνάς εξέφρασε την άποψη ότι εξαρτάται από την ύλη αν θα πρέπει να υπάρχει περισσότερη δουλειά στο σχολείο, καθώς θα πρέπει πρώτα να γίνει γνωστή και το πόσο απαιτητική είναι.
Άγνωστο παραμένει αν και κατά πόσο θα ισχύσει το συγκεκριμένο σύστημα και για την εισαγωγή από τα ΕΠΑΛ- όπως ανέφερε, βρίσκεται και σε αυτό τον τομέα σε εξέλιξη διαδικασία αναδιάρθρωσης των εισαγωγικών εξετάσεων- και το αν θα μπορούν να εισαχθούν μαθητές από τα ΕΠΑΛ.
Πάντως, όπως επισήμανε, οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες.

Συστάσεις σε μαθητές και γονείς 
Συνέστησε στους μαθητές «να μη χάσουν την ψυχραιμία τους και την αισιοδοξία τους. Κάθε αρχή έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Η σοβαρή προσπάθεια και η πίστη στο στόχο, φέρνουν αποτελέσματα και η προσπάθεια είναι το προαπαιτούμενο για την επιτυχία στις εξετάσεις», ενώ στους γονείς «να ωθήσουν τα παιδιά τους στο να προσπαθούν. Καμία μάχη δε χάνεται, αν δεν έχει δοθεί».        

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου