Συγκοινωνιακό «μπλακ άουτ» σε περιοχές της Καλαμάτας

Συγκοινωνιακό «μπλακ άουτ»  σε περιοχές της Καλαμάτας

Το θέμα με τη συγκοινωνιακή απομόνωση περιοχών του Δήμου Καλαμάτας έχει απασχολήσει κατά κόρον τόσο το Δημοτικό Συμβούλιο όσο και τη Δημοτική Αρχή. Η τελευταία, στο παρελθόν, ανέλαβε κάποιες πρωτοβουλίες, οι οποίες όμως απέβησαν άκαρπες για ορισμένες περιοχές, ενώ υπάρχουν κι άλλες, όπως αυτή της Νέας Εισόδου, η οποία στερείται παντελώς συγκοινωνίας.
Το θέμα επανήλθε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, με νέα ερώτηση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αλλαγή», Θόδωρου Μπρεδήμα, αλλά η απάντηση που δόθηκε από το δήμαρχο Παναγιώτη Νίκα δεν έκανε κανέναν… σοφότερο.
Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «για την επέκταση της αστικής συγκοινωνίας αμέσως μετά τις εκλογές θα  δούμε το θέμα. Το ζήτημα είναι να έχουν και πελάτες, γιατί το Αστικό ΚΤΕΛ είναι ιδιωτική εταιρεία. Πριν από λίγο με ενημέρωσε πρόεδρος της Μ.  Μαντίνειας ότι μειώθηκαν τα δρομολόγια του Υπεραστικού ΚΤΕΛ και προς τη Μ. Μαντίνεια, έχουμε και το αίτημα από τη Βέργα, τα οποία θα δούμε προσεχώς, αλλά από την πλευρά της ∆ημοτικής Αρχής δεν μπαίνει θέμα ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικής συγκοινωνίας. Θα τα δούμε, αλλά  νομίζω το έχει αποδεχθεί ήδη το Αστικό ΚΤΕΛ να έχει δρομολόγια και στη Νέα Είσοδο».
Κι αν για την τελευταία περιοχή το έδαφος φαίνεται να είναι γόνιμο… φραστικά, για την περιοχή της Ανατολικής Καλαμάτας τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Κι αυτό, γιατί σε μόλις δύο περιορίζει τα δρομολόγια του από τη Μικρή Μαντίνεια και τη Βέργα προς την Καλαμάτα το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, ένα το πρωί και ένα το μεσημέρι.
Αυτό έχει προκαλέσει τις διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, που τονίζουν ότι αποκόπτονται από την Καλαμάτα όσοι δε διαθέτουν μεταφορικό μέσο, ιδίως τα παιδιά που παρακολουθούν τα απογεύματα φροντιστήρια στην Καλαμάτα, αλλά και οι μεγαλύτεροι.
Ειδικότερα, η Μικρή Μαντίνεια με τη Βέργα και την ευρύτερη περιοχή τους θα εξυπηρετούνται μόνο με δύο δρομολόγια την ημέρα και ειδικότερα από Δευτέρα έως και Παρασκευή στις 6.45 το πρωί και στις 2.00 μετά το μεσημέρι, το Σάββατο στις 8.45 το πρωί και στη 1.00 μετά το μεσημέρι, ενώ την Κυριακή δε θα γίνεται κανένα δρομολόγιο.
Δεν είναι δυνατόν μια περιοχή που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα από το κέντρο της Καλαμάτας να εξυπηρετείται με τόσα λίγα δρομολόγια. Αυτό προκαλεί τον αποκλεισμό των κατοίκων από την επικοινωνία τους με την πόλη, αλλά και την παράλληλη υποβάθμισή της. 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη