Αλλάζει το πρόσωπο του κέντρου της Καλαμάτας

Αλλάζει το πρόσωπο του κέντρου της Καλαμάτας

Η επίσκεψη του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, στην Αθήνα και οι συναντήσεις του  με διάφορους αρμόδιους υπουργείων δεν ήταν “στείρα”. Μία από τις προτάσεις που έφερε πίσω για σκέψη και προβληματισμό είναι η δημιουργία «Έξυπνων Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου».
Σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, πρόκειται να «ανοίξει» τον Ιανουάριο ένα πρόγραμμα, το οποίο θα δώσει στο Δήμο τη δυνατότητα συνεργασίας με τον Εμπορικό Σύλλογο και έχει τίτλο «Έξυπνα ανοιχτά κέντρα εμπορίου».
Μέσω αυτού του προγράμματος είναι δυνατή η χρηματοδότηση του Δήμου για αναπλάσεις σε εμπορικούς δρόμους, με ψυχρά υλικά, για διαχείριση κυκλοφορίας κ.λπ.
Ένα ποσόν είναι δυνατόν να διοχετευθεί σε εμπόρους για τη βελτίωση της εξωτερικής εικόνας των καταστημάτων τους (πινακίδες κ.λπ.) και αντιστοιχεί σε περίπου 10% του ποσού που θα δοθεί στο Δήμο.
Τις προσεχείς ημέρες δε, θα υπάρξει συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο για αυτό το θέμα, σχετικά με την επιλογή των δρόμων και άλλες λεπτομέρειες.
Χθες, σε δηλώσεις του, ο κ. Νίκας σημείωσε ότι η χρηματοδότηση του προγράμματος θα ανέλθει στα 800.000 έως 900.000 ευρώ, ενώ οι παρεμβάσεις θα αφορούν μια σειρά από δρόμους του Ιστορικού Κέντρου έως και τη Βασιλέως Γεωργίου.
Η ιδέα ξεκίνησε από την ΕΣΕΕ και ήδη λειτουργεί πιλοτικά σε ορισμένες ελληνικές πόλεις. Ειδικότερα, όλα άρχισαν από τη διαπίστωση ότι τα κέντρα των πόλεων, στα οποία συνήθως είναι και τα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα, δεν είναι πλέον ελκυστικά για τους καταναλωτές λόγω δυσκολίας πρόσβασης, στάθμευσης, ανεπαρκούς σηματοδότησης κ.λπ.
Το σημαντικό πλεονέκτημα των ανοικτών κέντρων εμπορίου είναι ότι αναδεικνύονται οι ομορφιές των ιστορικών κέντρων σχεδόν όλων των πόλεων, υπάρχει ποικιλία δράσεων που ένας επισκέπτης μπορεί να απολαύσει, οι πολίτες διατηρούν στη μνήμη τους τα παιδικά τους χρόνια, ενώ τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν καλυτέρα την πόλη που γεννήθηκαν και αγάπησαν. Φυσικά εδώ χρειάζεται η δραστηριοποίηση όλων των φορέων της πόλης (Δημοτική Αρχή, πολιτιστικοί σύλλογοι, εθελοντικές οργανώσεις κ.λπ.).
Κυρίως, όμως, για να πετύχει το εγχείρημα χρειάζεται ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των καταστημάτων. Τέτοιες συνεργασίες ενδεικτικά είναι κοινές δράσεις προώθησης, διαγωνισμοί για την προσέλκυση καταναλωτών, κοινοί αποθηκευτικοί χώροι, αναβάθμιση των κέντρων των πόλεων και ενδυνάμωση του πνεύματος συνεργασίας μεταξύ όλων των φορέων της κάθε πόλης.
Με την υλοποίηση του προγράμματος θα υπάρξει αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, ενιαία αντιμετώπιση θεμάτων όπως: αισθητική και λειτουργία του δικτύου πεζοδρόμων, φωτισμός, καθαριότητα, διαχείριση του πράσινου, καλλωπισμός, διασφάλιση πρόσβασης ΑμεΑ στο ανοικτό κέντρο, οργάνωση – σχεδιασμός ειδικών δράσεων για παιδιά σε ατομικό ή/και ομαδικό επίπεδο, συνδιοργάνωση δράσεων προβολής και πολιτιστικών εκδηλώσεων (και πιθανή συνεργασία με τοπικούς, επαγγελματικούς και άλλους φορείς της πόλης).

Του Αντώνη Πετρόγιαννη