Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας: Η εκπαίδευση… βαδίζει πίσω ολοταχώς

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας: Η εκπαίδευση… βαδίζει πίσω ολοταχώς

«Όχι στον ορισμό Δημοτικών Σχολείων ως Προτύπων – Πειραματικών αυθαίρετα αγνοώντας εκπαιδευτικούς και γονείς» λέει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας.

Όπως σημειώνεται σε σχετική του ανακοίνωση: «Την Τετάρτη 11/ 5/2021 με την Υ.Α. 51614/Δ6 ορίστηκαν 50 σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα ως πειραματικά – πρότυπα, στο πλαίσιο του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020, υλοποιώντας την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ.

Στη Διεύθυνση Π. Ε. Μεσσηνίας ορίστηκε το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική αίτηση με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου. Είναι αποτέλεσμα της επιμονής του υπουργείου Παιδείας να δημιουργήσει μία “ελίτ” μαθητών με αυτό τον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των μαθητών που επιδιώκει, που τίποτα δεν έχει να προσφέρει στην παρεχόμενη εκπαίδευση.

Είναι γνωστό ότι την περίοδο της πανδημίας οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων της με την καθολική συμμετοχή τους στην απεργία – αποχή, που κήρυξαν τα συνδικαλιστικά μας όργανα, ματαίωσαν την προσπάθεια της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να επιβάλει την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση.

Συνεχίζοντας την περήφανη στάση τους απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και εφαρμόζοντας την απόφαση των πρωτοβάθμιων σωματείων και της ΔΟΕ, οι Σύλλογοι Διδασκόντων, εδώ και πανελλαδικά, αντιτάχθηκαν και στη νέα προσπάθεια του υπουργείου να επιβάλει, με την ίδρυση νέων πειραματικών – πρότυπων σχολείων, την αξιολόγηση και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών “από το παράθυρο”, απορρίπτοντας την κουλτούρα της “αριστείας” και την κατάργηση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Μεσσηνίας καταγγέλλει την απόφαση του ΥΠΑΙΘ να ορίσει τα συγκεκριμένα σχολεία ως πειραματικά, ως πράξη αυθαίρετη, τη στιγμή μάλιστα που ο ορισμός τους έγινε στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς τη θέληση και την απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων, χωρίς έγκαιρη ενημέρωση των γονέων αλλά με προκλητικές πρακτικές “εντέλλεσθε”.

Η δημοκρατική και συλλογική λειτουργία σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής είναι για εμάς αδιαπραγμάτευτη. Είναι αδιανόητο ένα μονοπρόσωπο όργανο να αποφασίζει για ένα θέμα που θα επηρεάσει μόνιμα την υπηρεσιακή κατάσταση συναδέλφων για όλα τα επόμενα χρόνια. Είναι αδιανόητο το υπουργείο να μη λαμβάνει υπόψη όλες τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας πανελλαδικά. Οι αλλαγές που θα επέλθουν συνολικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς θα είναι πολύ δύσκολο να αντιστραφούν.

Όσον αφορά στα πρότυπα σχολεία, διαφωνούμε κάθετα με τα σχολεία για λίγους και εκλεκτούς, καθώς μόνιμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι τα δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες. Οι μαθητές (μιλάμε για αποφοίτους Δημοτικού Σχολείου!) καλούνται να δώσουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πρότυπα Γυμνάσια, ενώ για την εισαγωγή στα Πειραματικά σχολεία θα πραγματοποιείται κλήρωση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Εξαιτίας όλων των παραπάνω οι συνάδελφοι και οι γονείς έχουν αναστατωθεί, καθώς θα προκύψουν σοβαρές ανατροπές στο επίπεδο εγγραφών και φοίτησης των μαθητών με την ανακατανομή λόγω κατάργησης γεωγραφικών ορίων, καθώς και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.

Η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, ο διαχωρισμός των μαθητών σε αρίστους και “κακούς”, δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση που έχει ανάγκη η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλα τα σχολεία, ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού.

Επιπλέον, επισημαίνουμε πως στις χώρες που εφαρμόζονται μοντέλα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, που επιθυμούν οι κυβερνώντες να “εισάγουν” και εδώ, τα αποτελέσματα είναι τραγικά. Η εικοσαετής πείρα από την αξιολόγηση στην Ευρώπη δίνει τη δυνατότητα να αποκρυσταλλωθούν τα εξής συμπεράσματα: Κοινωνική διαφοροποίηση των σχολείων, ένταση των ταξικών φραγμών, αυτονομία σχολικών μονάδων που οδήγησε στην απότομη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου, μαζική αποτυχία στις εξετάσεις και στην είσοδο στα πανεπιστήμια, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, απαξίωση και κλείσιμο σχολικών μονάδων.

Αν η ίδρυση πειραματικών –προτύπων που εμπεριέχουν στη λειτουργία τους την εσωτερική – εξωτερική αξιολόγηση θεωρείται το πρώτο βήμα προς την πρόοδο, έχουμε να δηλώσουμε πως με αυτό τον τρόπο η εκπαίδευση… βαδίζει πίσω ολοταχώς!

Απαιτούμε την απόσυρση της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης. Διεκδικούμε δημόσια ποιοτικά σχολεία για όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες!».