Πρόταση για δημιουργία χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας στον Κορδία

Πρόταση για δημιουργία χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας στον Κορδία

Από 17 έως 32 χρόνων οι αγνοούμενοι ναυτικοί του “PIRI REIS”
 
Της Βίκυς Βετουλάκη
 
Εξανεμίζονται πλέον οι ελπίδες να βρεθούν οι οκτώ αγνοούμενοι του μοιραίου πλοίου “PIRI REIS”, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, έγινε ο υγρός τάφος για τους άτυχους ναυτικούς.
Αγνοούμενοι είναι όσοι κατά τη μοιραία σύγκρουση των δύο πλοίων βρίσκονταν στο μηχανοστάσιο. Συγκεκριμένα, αγνοούνται ο β΄ και ο γ΄ μηχανικός, τρεις λιπαντές και άλλοι τρεις εργαζόμενοι στο μηχανοστάσιο. Όλοι πολύ νέοι σε ηλικία. Ο μεγαλύτερος είναι 32 χρόνων και ο μικρότερος 17!
 
Καλά στην υγεία τους
Οι επτά διασωθέντες ναυτικοί του πληρώματος του “PIRI REIS”, σύμφωνα και με το πρακτορείο του κ. Ανδρέα Ζερβάκη που πρακτορεύει την εταιρεία του πλοίου, είναι καλά στην υγεία τους, καθώς έγιναν όλες οι απαραίτητες εξετάσεις στο Νοσοκομείο Καλαμάτας. Οι πέντε βγήκαν αμέσως μετά τις πρώτες εξετάσεις, ενώ οι άλλοι δύο λίγη ώρα αργότερα, αφού χρειάστηκε να παραμείνουν για κάποιες επιπρόσθετες εξετάσεις. Φιλοξενούνται σε ξενοδοχείο της Καλαμάτας και ήδη τους έχει διατεθεί ένδυση και υπόδηση, καθώς και ότι άλλο έχουν ανάγκη.
Οι σοροί των δύο νεκρών ναυτικών, του καπετάνιου και του λοστρόμου, παραμένουν στο νοσοκομείο και, μετά τις αργίες που μεσολαβούν, εκτιμάται από Τρίτη, θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επαναπατρισμού τους.
Οι έρευνες για τους αγνοούμενους συνεχίζονται από παραπλέοντα σκάφη, χωρίς όμως μεγάλες ελπίδες, ενώ το βάθος στο οποίο βρίσκεται το βυθισμένο πλοίο, που φτάνει τα 2.500 μέτρα, θεωρείται απαγορευτικό για να γίνει αυτοψία.
 
Επιφυλακή
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο πλοίο, το «CONSOUTH», αυτό παραμένει στο αγκυροβόλιο στο λιμάνι και ελέγχεται από εξειδικευμένους επιθεωρητές. Μέχρι στιγμής, όπως σημείωσε και ο ναυτικός πράκτορας Βασίλης Σπ. Μανιάτης, δεν υπάρχει κανένα νεότερο από τις έρευνες, ενώ εκπρόσωπος της εταιρείας του πλοίου βρίσκεται ήδη στην Καλαμάτα.
Πάντως, συνεχίζεται η απαγόρευση απόπλου μέχρι να ολοκληρωθούν όλες οι έρευνες και να αξιολογηθεί η ζημιά που έχει υποστεί από τη σύγκρουση.
Τέλος, σύμφωνα με το Λιμεναρχείο, στη θαλάσσια περιοχή που σημειώθηκε το ατύχημα δεν υπάρχουν ενδείξεις ρύπανσης. Για την αποτροπή ενός τέτοιου ενδεχομένου, συνεπεία του ναυτικού ατυχήματος, από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου απεστάλη σήμα προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του “PIRI REIS”, «για υπενθύμιση των υποχρεώσεών της αναφορικά με τη λήψη κάθε πρόσφορου μέτρου για αποφυγή πρόκλησης ρύπανσης της θάλασσας», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση του Λιμενικού.
Ακόμη, τα Λιμεναρχεία Καλαμάτας, Χανίων, Πύλου, Γυθείου, Νεάπολης Βοιών, Ζακύνθου και Κατακόλου τέθηκαν σε ετοιμότητα για αντιμετώπιση ρύπανσης που ενδέχεται να προκληθεί λόγω του ατυχήματος. 
Το πλοίο, σύμφωνα με δήλωση της διαχειρίστριας εταιρείας, μετέφερε 12,577 μ.τ. φορτίο με φωσφάτα, ενώ η ποσότητα καυσίμων ανέρχεται σε 3,500 λίτρα λιπαντέλαια, 145 μ.τ fuel oil, 67 μ.τ diesel oil και 2 μ.τ. υγρά κατάλοιπα καύσης, μείγματα χώρων μηχανοστασίου και κατάλοιπα δεξαμενών φορτίου.