Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα κρίνουν το έργο προστασίας των ακτών

Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα κρίνουν το έργο προστασίας των ακτών

Απάντηση της Δημοτικής Αρχής σε καταγγελίες ιδιώτη μηχανικού
Οι ενστάσεις, για το αν το έργο προστασίας των ακτών της Μικράς Μαντίνειας υλοποιήθηκε σύμφωνα με όσα προέβλεπαν η μελέτη περιβαλλοντικών όρων και η τεχνική μελέτη, από το μηχανικό κατασκευαστή και λατόμο-προμηθευτή αδρανών υλικών, Γιώργο Μαλλίρη, έγιναν αντικείμενο ερωτήσεων στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας τόσο από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Θόδωρο Μπρεδήμα, όσο και από τον επικεφαλής της «Πρωτοπορίας», Νίκο Φωτέα.
Θυμίζουμε ότι ο κ. Μαλλίρης ρωτούσε εάν έχουν γίνει οι προβλεπόμενοι περιβαλλοντικοί και ποιοτικοί έλεγχοι από τις υπηρεσίες του Δήμου Καλαμάτας, εάν τα λατομεία από τα οποία προμηθεύτηκε ο ανάδοχος του έργου τα αδρανή υλικά τηρούσαν τους προβλεπόμενους περιβαλλοντικούς όρους και εάν οι φυσικοί ογκόλιθοι που ενσωματώθηκαν στο έργο ανταποκρίνονται ποιοτικά σε όσα ορίζουν οι κανονισμοί και οι νόμοι.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Παν. Νίκας τόνισε ότι οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης δε θα πρέπει να υιοθετούν άκριτα οποιαδήποτε ένσταση κατατίθεται. Το συγκεκριμένο έργο μελετήθηκε από τον πρώην Δήμο Αβίας και εκτελέστηκε με κοινή επίβλεψη του Δήμου Καλαμάτας και της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Και πρόσθεσε: «Για τυχόν ενέργειες που δεν είναι σύννομες υπάρχουν υπερκείμενες ελεγκτικές αρχές. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι ένα πολιτικό όργανο. Από εκεί και πέρα, επαναλαμβάνω ότι υπάρχει ένας αριθμός δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών που θα κρίνουν το αποτέλεσμα. Σε περίπτωση που αποδειχτούν σφάλματα, ασφαλώς θα υπάρξουν και οι απαραίτητες κυρώσεις.
Ανεξάρτητα από τη συγκεκριμένη επιστολή, θεωρούμε ότι το έργο θα βοηθήσει τα μέγιστα τη συγκεκριμένη περιοχή. Βέβαια, έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα μπροστά από το “Τουριστικό”, αλλά θα αντιμετωπιστεί».
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η «Προστασία ακτών Μικρής Μαντίνειας» χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ – Ε.Π. Δ.Ε.Π.Ι.Ν. (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Ιονίων Νήσων), με εγκεκριμένη πίστωση 1.004.672,27 ευρώ. Ο προϋπολογισμός της μελέτης ήταν ύψους 1.395.378,15 ευρώ (με Φ.Π.Α), ενώ ανάδοχος του έργου, που αναδείχθηκε ύστερα από διενέργεια διαγωνισμού στις 3 Ιουλίου 2013, ήταν ο Βασιλικός Ιωάννης ΕΔΕ.
Τονίζεται πως το έργο ολοκληρώθηκε πολύ πριν το προβλεπόμενο, καθώς ως συμβατική προθεσμία περαίωσης είχε οριστεί η 25η Νοεμβρίου 2014, δηλαδή σχεδόν 10 μήνες αργότερα σε σχέση με σήμερα, ενώ οι εργασίες είχαν διακοπεί κατά το μήνα Αύγουστο εξαιτίας της έντονης τουριστικής κίνησης.
Το συγκεκριμένο έργο ήταν αναγκαίο για την επιβίωση του οικισμού, καθώς εδώ και χρόνια παρατηρούνταν διάβρωση των ακτών από τη θάλασσα που «χτύπαγε» την ακτή, με αποτέλεσμα τη μείωση του πλάτους της παραλίας, αλλά και τη συχνή καταστροφή του παραθαλάσσιου δρόμου, που αποτελεί το μοναδικό δρόμο πρόσβασης μέχρι τις Κιτριές. 

Του Αντώνη Πετρόγιαννη