Σήμα κινδύνου για τα «Canadair» για την αντιμετώπιση πυρκαγιών στη Μεσσηνία

Σήμα κινδύνου για τα «Canadair» για την αντιμετώπιση πυρκαγιών στη Μεσσηνία

 Με γερασμένο στόλο αεροσκαφών και πολύ περιορισμένα μέσα κατάσβεσης πυρκαγιών, τόσο σε επίπεδο έμψυχου όσο και άψυχου υλικού, καλείται η Πυροσβεστική να ανταπεξέλθει και στη φετινή αντιπυρική περίοδο.
Την οριακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο στόλος των καναντέρ παραδέχτηκε και ο Νίκος Δένδιας σε σύσκεψη που έγινε προχθές στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής, για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών.
Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ανάφερε ότι είναι «κακή συγκυρία ότι χειριζόμαστε αυτό το τεράστιο ούτως ή άλλως πρόβλημα υπό συνθήκες μέγιστης οικονομικής στενότητας, που σημαίνει ότι τα μέσα τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας είναι πάρα πολύ περιορισμένα».
Ο στόλος της Πυροσβεστικής αποτελείται από 20 αεροσκάφη τύπου καναντέρ, εκ των οποίων το ένα βγήκε εκτός μάχης την περασμένη Δευτέρα, μετά την ανατροπή του στη θαλάσσια περιοχή Αγγελοχωρίου Μηχανιώνας την ώρα που πραγματοποιούσε προσθαλάσσωση για υδροληψία.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου της Πυροσβεστικής, Νικόλαο Τσόγκα, από τα 19 αεροσκάφη που έχουν στη διάθεσή τους, μόλις τα 12-14 μπορούν καθημερινά να σηκωθούν για κατάσβεση πυρκαγιών.
Η Πολεμική Αεροπορία, που είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του στόλου, δυσκολεύεται να «βγάλει» καθημερινά «αξιόμαχα» όλα τα αεροσκάφη, λόγω πολύ συχνών βλαβών.
Στο στόλο έχουν απομείνει μόλις 5 καναντέρ νέου τύπου CL4-15 και τα υπόλοιπα είναι πολύ παλιά. Κάθε φορά που επιχειρούν να απογειωθούν, παρουσιάζεται μεγάλο ποσοστό βλαβών λόγω της παλαιότητάς τους, ενώ σε κίνδυνο τίθεται και η ασφάλεια των πιλότων. «Αυτό σημαίνει ότι δεν ξέρουμε πόσα αεροπλάνα θα έχουμε κάθε μέρα. Δηλαδή, θεωρητικά στα χαρτιά έχεις Α αριθμό, αλλά η διαθεσιμότητα είναι πολύ πιο περιορισμένη», επισήμανε ο Ν. Δένδιας χτυπώντας καμπανάκι για τα εναέρια μέσα της Πυροσβεστικής.
Την ίδια στιγμή, μόλις πέρυσι ρίχθηκαν στη μάχη της κατάσβεσης τα 5 ελικόπτερα της Πυροσβεστικής, τα οποία παρέμεναν καθηλωμένα στο έδαφος. Όπως αποκάλυψε ο υπουργός στη σύσκεψη, ο λόγος ήταν ότι δεν είχαν δοθεί 70.000 ευρώ για να υπάρξει πιστοποίηση στους πιλότους για να μπορούν να πετάνε. Αυτές οι δυσκολίες οδήγησαν στην ανεύρεση έξυπνων λύσεων και οριακών βελτιώσεων ασήμαντου κόστους, όπως η διάθεση των χρημάτων που απαιτήθηκαν για να πετάνε και τα ελικόπτερα και χρήση των μοτοσικλετών, οι οποίες επίσης υπήρχαν μεν αλλά δεν είχαν οργανωθεί.
Ωστόσο, η περσινή αντιπυρική περίοδος ήταν πετυχημένη, αφού σημειώθηκε μείωση περίπου 50% στις καμένες εκτάσεις και ίδιο ποσοστό μείωσης στις ζημιές. Τα νούμερα αυτά επιτεύχθηκαν με τα ίδια ακριβώς εναέρια μέσα κατάσβεσης και ανθρώπινου δυναμικού, κι αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τον Ν. Δένδια, «στο φιλότιμο, τη συνεργασία, την προσπάθεια, την ευφυΐα, την οργάνωση, την εμπειρία» των ανθρώπων του Πυροσβεστικού Σώματος.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ


ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2014 ΤΡΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΝΟΙΞΕΙΣ ΑΝΤΙΠΥΡΙΚΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

 
Ούτε ευρώ ακόμα στη
Μεσσηνία για δασικά έργα
 
Της Βίκυς Βετουλάκη
 
Ούτε ευρώ έχει σταλεί στο Δασαρχείο Καλαμάτας για τη συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου αρμοδιότητάς του και την εκτέλεση δασικών έργων. Ευτυχώς δε, που φέτος ο χειμώνας δεν ήταν τόσο βαρύς και η κατάσταση των δασικών δρόμων δεν είναι τόσο δραματική!
Τουλάχιστον προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση και υλοποίηση τριών σημαντικών έργων, που περιλαμβάνουν διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 εκατ. ευρώ, και είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα «Μπαλτατζής».
 
Ούτε ευρώ για συντήρηση
Αν και η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει, μέχρι σήμερα δεν έχει διατεθεί στο Δασαρχείο Καλαμάτας καμία πίστωση για συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου, ενώ, όπως σημείωσε ο δασάρχης Σπύρος Κατσίποδας, δε γνωρίζουν ούτε το ύψος της πίστωσης που θα διατεθεί, ώστε να μπορέσουν να προγραμματίσουν τις μελέτες που πρέπει να συνταχθούν. Κι αυτό, γιατί παλιότερα οι αρμόδιες υπηρεσίες προχωρούσαν στη σύνταξη μελετών που μπορεί να είχαν ύψος 100.000 ευρώ και, τελικά, η πίστωση που διατίθετο από το υπουργείο να ήταν 10.000 ευρώ.
Το Δασαρχείο έχει κάνει αυτοψία στο δασικό οδικό δίκτυο και όπως είπε ο κ. Κατσίποδας, ευτυχώς δεν υπάρχουν μεγάλες ζημιές.
Με μηχανήματα του Δασαρχείου ολοκληρώθηκε η συντήρηση του δικτύου στο Δάσος της Βασιλικής, ενώ τώρα έχει ξεκινήσει η συντήρηση στο δίκτυο του Ταϋγέτου.
 
Διάνοιξη αντιπυρικών
Ωστόσο, έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Αλ. Μπαλτατζής» τρία σημαντικά έργα που αφορούν στη διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων και είναι τα εξής:
-Δήμος Πύλου: Διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων σε Πύλο, Λαχανάδα και Σουληνάρι, προϋπολογισμού 240.000 ευρώ. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης των τευχών δημοπράτησης και ύστερα από κάποιες διορθώσεις, τον επόμενο μήνα αναμένεται να δημοπρατηθεί.
-Ταΰγετος: Διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων στις περιοχές Βόλιμος – Ρογκοζενίτσα και όρος Καλάθι – Προφήτης Ηλίας – Κοτσιφάλονα, προϋπολογισμού 318.000 ευρώ.
-Δήμος Μεσσήνης: Διάνοιξη αντιπυρικών δρόμων σε Κεφαλόβρυσο, Μαγγανιακό, Μαθία και Πανιπέρι, συνολικού προϋπολογισμού 500.000 ευρώ.
Για τα έργα σε Ταΰγετο και Δήμο Μεσσήνης έχουν συνταχθεί τα τεύχη δημοπράτησης και έχουν σταλεί στο ΥΠΕΚΑ για προέγκριση, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της δημοπράτησης.
Ο κ. Κατσίποδας τόνισε ότι στόχος είναι και τα τρία έργα να έχουν δημοπρατηθεί εντός του 2014.
Οι μελέτες των εν λόγω έργων έχουν συνταχθεί με τη βοήθεια και των Δήμων από το 2012.