Λαμπρός εορτασμός της «Υπαπαντής του Σωτήρος» με αρκετή δόση πολιτικής και συμβολισμών


Η Καλαμάτα τίμησε την πολιούχο της Παναγία Υπαπαντή με τον τρόπο και το χαρακτήρα που αρμόζει μια τέτοια ημέρα. Η δε λιτάνευση της εικόνας διεξήχθη  με τη συμμετοχή χιλιάδων πιστών.
Στη συνέχεια ο Δήμος Καλαμάτας παρέθεσε γεύμα προς τους επισήμους προσκεκλημένους. Ο δήμαρχος, Παν. Νίκας, σε σύντομο χαιρετισμό του, ευχήθηκε «για την πόλη, την πατρίδα και για όλους μας» να έχουν «την ευλογία της Παναγίας της Υπαπαντής, που για πολλές δεκαετίες εορτάζουμε και για βοήθεια προσφεύγουμε στις μικρές και μεγάλες δυσκολίες μας». Ακολούθως, αναφέρθηκε συνοπτικά στην πόλη και στις προοπτικές της, ευχαριστώντας διαχρονικά «κυβερνήσεις, δημάρχους, Δημοτικά Συμβούλια και, γενικά, όλους όσοι συνέβαλαν στην ανάπτυξη και την ανάδειξή της». 
Ιδιαίτερες ευχαριστίες απηύθυνε προς τον Α. Γεωργιάδη, εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας, διότι επί υπουργικών του θητειών εκχωρήθηκαν στο Δήμο το Λιμενικό Ταμείο και το κτήριο της πρώην Καρδιολογικής Κλινικής στο παλιό νοσοκομείο, στοιχεία καίρια για την ανάπτυξη της Καλαμάτας και της περιοχής της. 
Επίσης, ευχήθηκε προς τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, αναπληρωτή υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Γιώργο Κατρούγκαλο, «καλές επιτυχίες στη νέα κυβέρνηση για το καλό της πατρίδος και όλων μας». 
Ακόμη, ευχαρίστησε τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Πέτρο Τατούλη, για τη συνεργασία και τη βοήθεια.
Σχετικά με τις στοχεύσεις της πόλης, ο κ. Νίκας αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση της περιμετρικής οδού Καλαμάτας, στην κατασκευή του άξονα Καλαμάτας – Ριζομύλου και στη λειτουργία υδατοδρομίου. 
Έκανε, ακόμη, αναφορά στην επιδίωξη να αναδειχθεί η Καλαμάτα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021, ενώ επισήμανε την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης και της περιοχής της με αιχμή τον τουρισμό.
Κατόπιν, χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Γιώργος Κατρούγκαλος. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στη μέριμνα που η κυβέρνηση επιθυμεί να επιδείξει για την επέκταση της ζώνης ΠΟΠ ελαιολάδου Καλαμάτα σε όλη τη Μεσσηνία, για την ελιά Καλαμάτας ΠΟΠ και τη μαύρη σταφίδα, όπως και για τα κηπευτικά, σε συνδυασμό με προστασία των προϊόντων αυτών σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Η κυβέρνηση δεσμεύεται, επίσης, για αφορολόγητο 12.000 ευρώ και θα εγγυηθεί τη σύνταξη του αγρότη.
Ο κ. Κατρούγκαλος αναφέρθηκε, ακόμη, στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων του Μορέα και της Ολυμπίας Οδού, στην κατασκευή του τμήματος Καλού Νερού–Τσακώνας, στην αποπεράτωση του περιμετρικού Καλαμάτας, στην επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Μεσσηνίας και στην αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
 
Συμβολισμοί
Τα παραπάνω είναι όσα θα μπορούσαν να γραφούν σ’ ένα τυπικό ρεπορτάζ για τις προχθεσινές εκδηλώσεις. Η ημέρα, όμως, πέρα από το θρησκευτικό της συμβολισμό, είχε και έντονα πολιτικό. Κυβέρνηση και εκπροσώπους της έξω από τα ειωθότα των τελευταίων 40 χρόνων, διχασμένη αντιπολίτευση ανάμεσα σε οπαδούς του προέδρου Αντώνη Σαμαρά και σε αυτούς που με το ένα ή το άλλο πρόσχημα ζητούν – και από την Καλαμάτα-  την αποχώρησή του από την ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας και μια παρέμβαση του μητροπολίτη Μεσσηνίας τις προηγούμενες ημέρες, όπου ούτε λίγο-ούτε πολύ κατηγορούσε τη νέα κυβέρνηση για υποκρισία όσον αφορά στον πολιτικό όρκο του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, σε συνδυασμό με τις επισκέψεις του το προηγούμενο διάστημα στο Άγιον Όρος, αλλά και τη συνομιλία που είχε με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών Ιερώνυμο πριν πάει στο Προεδρικό Μέγαρο και λάβει εντολή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το σχηματισμό κυβέρνησης.
Η σοβαρότητα των ημερών που διανύουμε είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί να δουν την παρέμβαση του κ. Χρυσόστομου ως άκαιρη και άστοχη, από τη στιγμή, μάλιστα, που τις προηγούμενες ημέρες άλλοι μητροπολίτες στάθηκαν στο πλευρό της απόφασης Τσίπρα για πολιτικό όρκο.
Από την άλλη, είναι παράδοξο να επικαλείται η Εκκλησία την υποκρισία, όταν γνωρίζει με τον καλύτερο τρόπο η ίδια ότι μέσα στους κόλπους της ανθοφορεί. Η καθημερινότητα βρίθει παραδειγμάτων που ενισχύουν τον ισχυρισμό. 
Ταυτόχρονα, δεν μπορούμε να μην αναρωτηθούμε ποιος είναι υποκριτής πολιτικός: αυτός που ορκίζεται στο Ευαγγέλιο και στη συνέχεια διάγει έναν πολιτικό και προσωπικό βίο ο οποίος έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τον όρκο του, ή αυτός που ξεκαθαρίζει από την αρχή τις προθέσεις του;
Εκκλησία και πολίτες, σχεδόν στην ολότητά τους, είτε λένε πιστεύω στο Θεό είτε λένε δεν πιστεύω στο Θεό, και στις δύο περιπτώσεις δεν εννοούν τίποτα. Μια τόσο βαρυσήμαντη δήλωση δε σημαίνει και δε συνεπάγεται τίποτε για τον τρόπο ζωής τους. 
Η κοινωνία είναι άθεη ακόμη και όταν τα μέλη της πιστεύουν στην ύπαρξη του Θεού, αφού ο σύγχρονος πολιτισμός, στον οποίο συμμετέχουν, αναπτύσσεται ερήμην του Θεού. 
Άθεος δεν είναι μόνο αυτός που δεν πιστεύει στην ύπαρξη του Θεού, αλλά άθεος, χωρίς Θεό δηλαδή, είναι και όποιος δεν έχει την ύπαρξη του Θεού στη ζωή του! Επίσης, ο ίδιος ο πυρήνας του Ευαγγελίου αντιμάχεται την ιδέα της συσσώρευσης, του καπιταλισμού δηλαδή. Δεν μπορεί να λέμε ότι είμαστε χριστιανοί –όπως και αριστεροί– και να συσσωρεύουμε χρήμα και υλικά αγαθά.
Αλήθεια, τόσους αιώνες ο κ. Χρυσόστομος δε γνωρίζει ότι η πολιτική εξουσία καθιστά απολύτως σαφές ότι θρησκεύεται και έτσι συμπορεύεται με την άλλη μορφή εξουσίας, τη θρησκευτική, η οποία αυστηρά μονοπωλεί το «ιερό» εν μέσω των ανθρώπων, και ότι επενδύεται τη μήτρα της ορθοδοξίας για να ισχυροποιήσει την ικανότητά της, με στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους, λεηλατώντας την εμπιστοσύνη των αφελών, ευκολόπιστων ιθαγενών;
Η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού, Γ. Κατρούγκαλου, στις αιτιάσεις του μητροπολίτη Μεσσηνίας, κατά τη διάρκεια του γεύματος της Υπαπαντής, ήταν μισή. Διότι, εκτός από τις φωτεινές εξαιρέσεις ιερέων που στάθηκαν στο πλευρό του λαού του, υπάρχουν και σκοτεινές εκκλησιαστικές σελίδες. Υπάρχουν κληρικοί, για να μην πάμε στο μακρινό παρελθόν, που συνεργάστηκαν με τους ταγματασφαλίτες και τους φίλους των Γερμανών κατακτητών, που έκλεισαν τα μάτια κατά τη διάρκεια της χούντας, που ευλόγησαν ένα σύστημα που για δεκαετίες ζούσε σε βάρος των πολιτών της χώρας. 
Και κάτι για το τέλος. Μετά το τέλος του Εμφυλίου, οι νικητές δε σκούπισαν τα ματωμένα τους σπαθιά. Οι φυλακές και τα ξερονήσια συνέχισαν τη «λειτουργία» τους, τα στρατοδικεία συνέχιζαν να καταδικάζουν και τα εκτελεστικά αποσπάσματα να εκτελούν. Οι  μέχρι πρότινος κυβερνήτες είναι απόγονοι του διεφθαρμένου πολιτικο-οικονομικού κατεστημένου. Αναίσχυντοι, ηθικά παγεροί, ψεύτες, επικίνδυνοι, αγωνίζονται απελπισμένα για τη διατήρηση των προνομίων τους. Και τι σχέση έχει η Εκκλησία με όλους αυτούς; Έχει δώσει την ευλογία της…

του Αντώνη Πετρόγιαννη