Νεκροταφεία ασθενοφόρων οι Διευθύνσεις των ΕΚΑΒ

Νεκροταφεία ασθενοφόρων οι Διευθύνσεις των ΕΚΑΒ

Με συνεχή ρεπορτάζ το «Θάρρος» είχε αναδείξει το πρόβλημα που υπάρχει στη Μεσσηνία
 
 
Πλήρη επιβεβαίωση των ρεπορτάζ του “Θάρρους” για την κατάσταση του Τομέα ΕΚΑΒ στη Μεσσηνία αποτελεί η προχθεσινή καταγγελία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων σε Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ). Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της κάνει λόγο για διάλυση του ΕΚΑΒ, κατηγορώντας το υπουργείο Υγείας ότι δεν έχει επαναπροκηρυχθεί μέχρι σήμερα ο νέος διαγωνισμός (μέσω ΕΣΠΑ) για την αγορά ασθενοφόρων.
Όπως σημειώνει, «τα προαύλια που στεγάζονται οι διευθύνσεις των ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα έχουν καταντήσει νεκροταφεία ασθενοφόρων. Νεκρά, σαράβαλα ασθενοφόρα, ασυντήρητα λόγω έλλειψης χρημάτων. Κατά μέσο όρο έχουν διανύσει 600.000 έως 900.000 χιλιόμετρα. Χαλάνε στο δρόμο, παίρνουν φωτιά κατά τη διάρκεια διακομιδών». 
Αναφέρεται, μάλιστα, σε περιστατικό που συνέβη στη Μεσσηνία, όταν ασθενοφόρο εκτελούσε διακομιδή έκτακτου περιστατικού από το Νοσοκομείο Καλαμάτας σε νοσοκομείο της Αθήνας. Έσκασε το λάστιχο λόγω φθοράς και το όχημα έμεινε στο δρόμο. Κλήθηκε άλλο ασθενοφόρο και χάθηκε πολύτιμος χρόνος, ευτυχώς χωρίς αυτό να στοιχίσει τη ζωή του διακομιζόμενου ασθενούς.
Το περιστατικό συνέβη τον περασμένο μήνα και είναι ενδεικτικό της κατάστασης στην οποία βρίσκεται ο πεπαλαιωμένος στόλος των ασθενοφόρων στην περιοχή αλλά και σε πολλές περιοχές της χώρας.
Η ΠΟΕΔΗΝ προχώρησε σε αναλυτική καταγραφή της κατάστασης που επικρατεί στο ΕΚΑΒ και στην έκθεσή της περιγράφει εικόνες πραγματικής διάλυσης, με το στόλο να είναι σε φθίνουσα αριθμητική πορεία, εξαιτίας συνεχών βλαβών (υψηλός μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων και διανυθέντων χιλιομέτρων), γεγονός που επηρεάζει κατά πολύ την επιχειρησιακή του ετοιμότητα.
Σύμφωνα με την έκθεση, απαρχαιωμένα ασθενοφόρα, των οποίων τα κοντέρ έχουν γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, είναι επικίνδυνα για τους εργαζόμενους και για τους ασθενείς. Έχουν αγοραστεί το 2004 και δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο. Τα στάνταρ ασφαλείας για τα επαγγελματικά οχήματα είναι η αντικατάστασή τους κάθε πενταετία. Το κόστος συντήρησης κάθε οχήματος έχει υπερβεί έως τώρα δύο και τρεις φορές την αξία του ίδιου του οχήματος, ενώ λόγω της υποχρηματοδότησης του ΕΚΑΒ οι επισκευές των βλαβών γίνονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Σε πολλές δε περιπτώσεις οι επισκευές των οχημάτων και τα ελαστικά είναι δωρεά κατοίκων ή φορέων της περιοχής.
Στο τελευταίο ρεπορτάζ του “Θάρρους” για το παραπάνω θέμα, σημειώναμε ότι «τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας είναι γνωστό ότι και η Υγεία νοσεί, με τεράστια κενά και ελλείψεις στα περισσότερα νοσοκομεία, με χαλασμένα και για καιρό εκτός λειτουργίας μηχανήματα, με ελάχιστους συμβεβλημένους ιατρούς στον ΕΟΠΥΥ και τεράστιες λίστες αναμονής στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων.
Μπορεί, δε, το Νοσοκομείο Καλαμάτας να βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο από άποψη ιατρικής στελέχωσης, αλλά μόνο αυτό δεν αρκεί. Εξίσου σοβαρό θέμα είναι το πώς θα φτάσει ένας ασθενής σε αυτό και τι θα συμβεί, αν χρειαστεί να διακομιστεί σε νοσοκομείο άλλης πόλης.
Για το λόγο αυτό το Σωματείο Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ βρέθηκε στη Μεσσηνία, όπου συνομίλησε με τους εδώ συναδέλφους και προέβη σε ένα σύντομο απολογισμό για τις ελλείψεις και τα προβλήματα στους Τομείς ΕΚΑΒ Μεσσηνίας. Τα συμπεράσματα είναι πραγματικά απογοητευτικά και πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις, λύσεις που έχουν δρομολογηθεί, όπως δήλωσε στο “Θάρρος” ο αντιπρόεδρος του ΕΚΑΒ, Μιλτιάδης Μυλωνάς.
Τόνισε, δε, ότι με χρήματα των εργαζομένων καθώς και με χορηγίες πολιτών γίνεται τις περισσότερες φορές η συντήρηση των ασθενοφόρων οχημάτων του ΕΚΑΒ στη Μεσσηνία!».
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη