Καλλιανέικα: Διγλωσσία από Μπούζα και Νικολάκου για τη μεταφορά μαθητών

Καλλιανέικα: Διγλωσσία από Μπούζα και Νικολάκου για τη μεταφορά μαθητών

Αντ. Μπούζα: «Νίπτει τα χείρας της» και τα ρίχνει στο Υπουργείο
 
Ντ. Νικολάκου: «Θα δώσουμε άμεση λύση
για τους 2 μαθητές από τα Καλλιανέικα»
 
 
Συγκεκριμένες προσπάθειες άμεσης επίλυσης του προβλήματος με τη μεταφορά των δύο μαθητών από τον οικισμό Καλλιανιέκα Δολών του Δήμου Δυτικής Μάνης στα σχολεία τους στην Καλαμάτα επισήμανε ότι γίνονται μιλώντας στο «Θάρρος» η θεματική αντιπεριφερειάρχης, Ντίνα Νικολάκου, υπογραμμίζοντας ότι «αποτελεί πρόβλημα για την Περιφέρεια έστω και ένας μαθητής να μη μεταφέρεται».
Το θέμα που παρουσίασε πρωτοσέλιδα το «Θάρρος» την Πέμπτη προκάλεσε τεράστιο ενδιαφέρον, όχι μόνο στη Μεσσηνία, αλλά πανελλήνια, καθώς δεν είναι δυνατόν το 2018 να υπάρχουν μαθητές που πρέπει να περπατούν στις 6.00 το πρωί με τη μητέρα τους 3,5 χιλιόμετρα για να φτάσουν στο κοντινότερο σημείο που περνάει λεωφορείο του ΚΤΕΛ και να μεταβούν στα σχολεία τους.
Από την άλλη πλευρά και σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση, η θεματική αντιπεριφερειάρχης Αντωνία Μπούζα, με γραπτή ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το μεσημέρι, αποποιείται κάθε ευθύνης της Περιφέρειας, πετώντας το «μπαλάκι» στο υπουργείο Εσωτερικών για την εξεύρεση λύσης…
 
Λύση άμεσα
Όπως σημείωσε ερωτώμενη από το «Θάρρος» η κα Νικολάκου, η Περιφέρεια θεωρεί πως αποτελεί πρόβλημα έστω κι ένα παιδί να μη μεταφέρεται και είναι σοβαρό ζήτημα. «Στην Περιφέρεια Πελοποννήσου μεταφέρονται 19.000 μαθητές και προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τα προβλήματα. Όμως, έχουμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή ότι χρειάζονται κατ’ εξαίρεση διατάξεις που να αναφέρονται στις περιπτώσεις που μετά τους δύο επαναληπτικούς διαγωνισμούς, και μετά το επίδομα γονέων, αν δεν μπορεί να γίνει τίποτα από αυτά που λέει ο νόμος, όταν πρόκειται για δυσπρόσιτες ορεινές περιοχές, να υπάρχει δυνατότητα κατ’ εξαίρεση διατάξεων. Δηλαδή, να αλλάζει ο μαθηματικός τύπος, έτσι ώστε να μπορούν αυτά τα δρομολόγια να είναι βιώσιμα για τους μεταφορείς. Παρότι η Περιφέρεια έχει εξαντλήσει τη δυνατότητα του νόμου, επειδή μας ενδιαφέρει και θέλουμε να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα στη μεταφορά και το παιδί που μένει στα Καλλιανέικα να έχει ίσα δικαιώματα με το παιδί που μένει στα αστικά κέντρα, η γενική διεύθυνση της έδρας μας είναι σε διαρκή επικοινωνία με το ΚΤΕΛ, που δείχνει διάθεση συνεργασίας, αλλά και με τα ταξί, προκειμένου να βρεθεί άμεσα λύση. Γιατί στο 2018 είναι απαράδεκτο 20 χλμ. από την Καλαμάτα να μην μπορούν να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο. Θεωρώ, όπως λύθηκαν προβλήματα σε άλλα σχολεία, έτσι κι εδώ, ανεξάρτητα αν είναι μεμονωμένο, πρέπει να μη νίπτουμε τας χείρας μας, αλλά να βρούμε λύση», τόνισε η κα Νικολάκου.
Επίσης, εξήγησε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση έγιναν δύο διαγωνισμοί για το δρομολόγιο, αλλά ήταν άγονοι, όπως άγονη ήταν και η διαπραγμάτευση.
«Η επόμενη λύση που δίνει ο νόμος είναι το επίδομα στους γονείς. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, έχουμε γονέα που δεν οδηγεί και δεν έχει όχημα», συμπλήρωσε η κα Νικολάκου. Γι’ αυτό επανέλαβε πως γενικότερα πρέπει να υπάρξει ειδική νομοθετική ρύθμιση για την κοστολόγηση τέτοιων δρομολογίων, καθώς τώρα ο νόμος δεν πληρώνει τα άφορτα δρομολόγια (δηλαδή τη διαδρομή που κάνει άδειο το ταξί μέχρι να φτάσει στο σημείο παραλαβής των μαθητών).
 
Δήλωση Αντ. Μπούζα
Σε τελείως διαφορετικό πνεύμα, πάντως, από τα προηγούμενα ήταν η ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το μεσημέρι η θεματική αντιπεριφερειάρχης Αντωνία Μπούζα και η οποία αναφέρει τα εξής: «Tο ευαίσθητο θέμα της μεταφοράς των μαθητών επιβάλλει αμεσότητα ενεργειών, νομιμότητα και καμία σκέψη πολιτικής εκμετάλλευσης. Ένα θέμα που χρήζει προσεκτικής αντιμετώπισης από πλευράς δημοσιότητας, προκειμένου να μην οδηγήσει σε λανθασμένες εντυπώσεις περί δήθεν αδιαφορίας και αναποτελεσματικότητας της Περιφερειακής Αρχής, αποτελεί η περίπτωση των δύο μικρών μαθητών που διαμένουν στα Καλλιανέικα Μεσσηνίας.
Οι δυστοκίες που ανακύπτουν στη διευθέτηση της υποθέσεως δεν οφείλονται σε ολιγωρία υπηρεσιών, αλλά στην αδυναμία εξεύρεσης αναδόχου μεταφοράς για το δρομολόγιο Καλλιανέικα – Κιτριές.
Σε δύο διαδοχικούς διαγωνισμούς δεν έχει υπάρξει ενδιαφέρον, αφού δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά και το δρομολόγιο Δ-54 κηρύχθηκε εκ νέου άγονο.
Η ΚΥΑ 24001/2013 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ο Νόμος 4412/2016 “περί προμηθειών” καθορίζουν επακριβώς τις κινήσεις μας και κάθε παρέκκλιση απαγορεύεται.
Το υπουργείο Εσωτερικών πρέπει να μεριμνήσει για την εξεύρεση λύσης σε περιπτώσεις όπου υπάρχει αδυναμία επίλυσης με το ισχύον πλαίσιο».
 
Της Βίκυς Βετουλάκη