Δύο σχολεία της Καλαμάτας στο θεσμό των Πειραματικών Σχολείων

Δύο σχολεία της Καλαμάτας στο θεσμό των Πειραματικών Σχολείων

Εκδόθηκε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όσον αφορά στο χαρακτηρισμό δημόσιων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων από το σχολικό έτος 2021-2022. Σύμφωνα με την απόφαση, ως Πειραματικά χαρακτηρίζονται από το ερχόμενο σχολικό έτος το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας και το 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας.

Ο συνολικός αριθμός των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων στη χώρα μας είναι πλέον 112. Η δε κλήρωση για τα Πειραματικά Σχολεία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 24 Ιουνίου 2021.

Τα Πειραματικά Σχολεία είναι σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού ΠΕΙ.Σ. που εισάγεται σε αυτά με κλήρωση.

Επιπλέον, επιδιώκεται η εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές ΑΕΙ και το ΙΕΠ.

Σε δήλωσή του ο δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος ανέφερε: «Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας, καθώς δύο σχολεία του Δήμου μας εντάχθηκαν στο θεσμό των Πειραματικών Σχολείων.

Με επιστολή μου στις αρχές Απριλίου για το θέμα είχα εκφραστεί θετικά ως προς το χαρακτηρισμό σχολείων της πόλης ως Πειραματικά και στην κατεύθυνση αυτή σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα συνεργαστούμε για να υποστηρίξουμε επιπλέον και εμείς από την πλευρά μας τη λειτουργία αυτών των σχολικών μονάδων».

Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι τα Πρότυπα και τα Πειραματικά Σχολεία να συμβάλουν στον καλύτερο εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, προκειμένου να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

«Με τον τρόπο αυτό αναβαθμίζεται η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης για κάθε μαθητή και μαθήτρια. Αναβαθμίζοντας τα σχολεία μας, δίνουμε νέα προοπτική στην εκπαίδευση και τους νέους και τις νέες της χώρας μας», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Οι παραπάνω σχολικές μονάδες θα λειτουργήσουν ως Πρότυπα ή Πειραματικά από το σχολικό έτος 2021-2022.

Αντιδράσεις
Στις αντιδράσεις για το θεσμό θα πρέπει να καταγραφεί και το ότι η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των “καλών” μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζουν το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμουν το μαθητικό δυναμικό, καταργούν τα γεωγραφικά όρια, ανοίγουν το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς.

Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας
Από σήμερα ανοίγει τα πανιά του…
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την απόφαση του υπουργείου Παιδείας εμφανίζεται σε δηλώσεις του ο διευθυντής του 10ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, Γιάννης Χριστόπουλος.

Σε σχετική του δήλωση υποστηρίζει μεταξύ άλλων: “Νέα εποχή για το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, που από το 1992 στεγαζόταν στους χώρους του παλιού ορφανοτροφείου, στη φωλιά του κούκου, 6/θ με 67 μαθητές, το 2014 μετεξελίχτηκε σε σύγχρονη σχολική μονάδα, στεγάζεται σε νεόδμητο κτήριο, στην οδό Κρήτης 12/θ με 275 μαθητές.

Κατάφερε με πρωτοβουλίες, δράσεις καινοτομίες, σχέδιο και χάρις στο μεράκι των εκπαιδευτικών, με συνέργειες φορέων και γονέων, με χορηγίες και βοήθειες, να δημιουργήσει πλαίσιο αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όφελος των μαθητών.

Σήμερα, παρά τις αδυναμίες, τα λάθη και παραλείψεις του νόμου που διέπει τη λειτουργία των πειραματικών σχολείων, εκπληρώνοντας τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του ως πειραματικού, δίνεται η δυνατότητα, θεσμικά και όχι αποσπασματικά, να προσφέρει στο μαθητικό δυναμικό την ευκαιρία και στην εκπαιδευτική κοινότητα την πρόκληση να δημιουργήσουν από κοινού νέο περιεχόμενο και να αναζητήσουν καινοτόμες λύσεις σε διαχρονικά προβλήματα της σχολικής πραγματικότητας, προκειμένου να επέλθει ανανέωση και νέα προοπτική.

Στην πρόκληση αυτή απαντάμε με διεκδίκηση βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου με την ανάγκη διεύρυνσης γιατί όχι σταδιακής καθολικής εφαρμογής του θεσμού. Η άρνηση και η ισοπέδωση προς τα κάτω δεν αποτελούν πρόταση”.
Α.Π.