Ανοικτό το θέμα χρήσης του προλιμένα


 

 

Αντιδράσεις από το «Δίκτυο» και δηλώσεις του Στ. Μπεχράκη

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

 

Το… καμπανάκι για την τύχη του προλιμένα της Καλαμάτας έχει σημάνει εδώ και μήνες. Από τότε που ο δήμαρχος Παν. Νίκας με επιστολή του στην υπουργό Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη και στον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Σταύρο Καλαφάτη, πρότεινε την κατασκευή μαρίνας στο συγκεκριμένο χώρο.
Έκτοτε, λόγω και των αντιδράσεων των κατοίκων, η Δημοτική Αρχή έκανε ένα βήμα πίσω, αλλά το στίγμα είχε δοθεί.
Έπειτα ήρθε στην Καλαμάτα ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Κ. Μουτζούρης, και το πράγμα… έδεσε.
Τις προηγούμενες ημέρες αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για το προγραμματικό σχέδιο του λιμανιού της Καλαμάτας.
Εκεί, ειδικότερα για τον προλιμένα, προβλέπεται από την απόφαση της ΕΣΑΛ ένας συνδυασμός χρήσεων, που δεν αποκλείει παρεμβάσεις οι οποίες θα αλλοιώσουν τη φυσιογνωμία της συγκεκριμένης περιοχής. Χαρακτηριστικά αναφέρονται τα εξής: «[…] ο χώρος αυτός να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά για ενδεχόμενη δημιουργία τουριστικού λιμένα, ναυταθλητικών και λοιπών εγκαταστάσεων αναψυχής».
Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του «Δικτύου Ενεργών Πολιτών Καλαμάτας», Σταμάτης Μπεχράκης, υπογράμμισε ότι ο χαρακτηρισμός του προλιμένα ως τουριστικού, ναυταθλητικών και λοιπών εγκαταστάσεων αναψυχής «δεν είναι αυτός που θέλουμε, γιατί δίνει τη δυνατότητα να φτιαχτεί ακόμα και μαρίνα, κάτι που θα καταστρέψει το χαρακτήρα της περιοχής».
Επιπλέον, ο κ. Μπεχράκης υπογράμμισε ότι η απόφαση της ΕΣΑΛ δεν είναι απολύτως ξεκάθαρη, όσον αφορά στη δημιουργία ή όχι νησίδας για ναυταθλητικές εγκαταστάσεις στον υπήνεμο μόλο του προλιμένα.
Κατά τα άλλα, η απόφαση της ΕΣΑΛ προβλέπει την ανακατασκευή και ολοκλήρωση του υπήνεμου μόλου «με παράλληλη αξιοποίηση του εσωτερικού του μετώπου για ελλιμενισμό σκαφών».
Ο επικεφαλής του «Δικτύου» ζητά τα έργα που θα γίνουν στον υπήνεμο μόλο να είναι ήπιες παρεμβάσεις, ώστε «να μη δημιουργούν εμπόδια στο οπτικό πεδίο των λουομένων και να εναρμονίζονται με το χαρακτήρα της ακτής, ως ακτής κολύμβησης. Ο δε τρόπος κατασκευής του μόλου να είναι με ασυνέχειες και γεφυρώσεις, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία των νερών μέσα και έξω από τον προλιμένα, διαφορετικά θα δημιουργηθεί πρόβλημα από τη μη ανανέωση των νερών.
Σκοπός μας είναι να δημιουργηθεί στον υπήνεμο μόλο ένας ελκυστικός χώρος περιπάτου και αναψυχής, ανάλογος με το μόλο του Πανελληνίου».
Σε ό,τι αφορά την αμμουδιά του προλιμένα, στην απόφαση της ΕΣΑΛ σημειώνεται: «Διατηρείται η φυσική παραλία στην περιοχή ανατολικά του μολίσκου και μέχρι την ταβέρνα Κοιλάκος. Η επιλογή αυτή συντελεί επιπλέον στην απόσβεση των εισερχόμενων στη λιμενολεκάνη κυματισμών και στην αποφυγή ανακλάσεων, οι οποίες θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά τα μικρά σκάφη που προβλέπεται να ελλιμενίζονται στον υπήνεμο μόλο».