Ανοίγουν και πάλι τα εργοτάξια του «Μορέα» με 300 εκατομμύρια ευρώ

Ανοίγουν και πάλι τα εργοτάξια του «Μορέα» με 300 εκατομμύρια ευρώ

Κλείνουν οι συζητήσεις για το χρηματοδοτικό κενό
Ο άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη είναι το μοναδικό έργο από τα συνολικά πέντε έργα παραχώρησης που δε σταμάτησε να κατασκευάζεται, κατά τα «πέτρινα χρόνια» του Grexit, οπότε οι εργασίες είχαν ανασταλεί στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους.
Ωστόσο, ο συγκεκριμένος άξονας -που έχει περιορίσει την απόσταση Αθήνα-Καλαμάτα σε περίπου δύο ώρες- βρίσκεται αντιμέτωπος με χρηματοδοτικό κενό, λόγω της υποχώρησης του κυκλοφοριακού όγκου. Το μοντέλο χρηματοδότησης των αυτοκινητόδρομων παραχώρησης στηρίζεται σε ίδια κεφάλαια, στα έσοδα από διόδια, σε τραπεζικό δανεισμό και στη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.
Έτσι, η σημαντική πτώση της κυκλοφορίας προκάλεσε χρηματοδοτικό κενό το οποίο δεν επηρεάζει την πορεία κατασκευής του δρόμου, αλλά την περίοδο της τριακονταετούς συντήρησης και λειτουργίας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συζητήσεις που υπάρχουν μεταξύ του παραχωρησιούχου και του Δημοσίου για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το προσεχές διάστημα, όπως έγινε γνωστό, κατά την ετήσια γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ (ελέγχει την Μορέας Α.Ε. μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις με 71,67%).
 
Έως 300 εκατ. ευρώ
Το δυνάμει χρηματοδοτικό κενό του έργου τοποθετείται στα 300 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο της περιόδου παραχώρησης. Ουσιαστικά, το ποσό αυτό, που λειτουργεί ως εγγύηση προς τις τράπεζες (έχουν πάψει να χρηματοδοτούν το έργο), υπολογίζεται ότι, εν τέλει, θα είναι πολύ μικρότερο, λόγω της εκτιμώμενης αύξησης της κυκλοφορίας στον οδικό άξονα Κόρινθος- Καλαμάτα.
Πάντως, την επικείμενη ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να διαδεχτεί η λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων από την Κομισιόν και η υποβολή προς έγκριση στη Βουλή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης.
Ας σημειωθεί ότι ο αυτοκινητόδρομος έχει αποπερατωθεί σε ποσοστό 90%, ενώ το ποσοστό που υπολείπεται αφορά στην περιφερειακή οδό Καλαμάτας και τμήμα του κομματιού Λεύκτρο – Σπάρτη. Η Μορέας Α.Ε. ελέγχεται από τις εταιρείες Άκτωρ παραχωρήσεις (71,67%), J&P-Άβαξ (15%), Ίντρακομ Συμμετοχών (13,33%).
Πηγή: www.capital.gr