Αντιδράσεις στις δηλώσεις Σπίρτζη για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας – Θεσσαλονίκης

Αντιδράσεις στις δηλώσεις Σπίρτζη για την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας – Θεσσαλονίκης

Αντίθετος στο πνεύμα των δηλώσεων του υπουργού και ο Παν. Νίκας
 
Ως φυσικό επακόλουθο έρχονται οι δημόσιες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας στα λεγόμενα του υπουργού Υποδομών, Χρ. Σπίρτζη, σχετικά με την αεροπορική σύνδεση Καλαμάτας- Θεσσαλονίκης και τον κίνδυνο διακοπής της, αφού, όπως τόνισε, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως “άγονη” και να χρηματοδοτείται από το κράτος.
Σειρά πήρε χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, με δηλώσεις του κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου: «Η Δημοτική Αρχή είναι αντίθετη στο πνεύμα των δηλώσεων του υπουργού Υποδομών για τη αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τη Θεσσαλονίκη.
Κι αυτό, γιατί πρόκειται για ένα εγχείρημα που σημείωσε απόλυτη επιτυχία και σήμερα αποτελεί την κύρια σύνδεση της Νότιας Πελοποννήσου με τη Βόρεια Ελλάδα. Μάλιστα, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα δε θα είναι πλέον άγονη. Ας κάνει μικρή υπομονή το υπουργείο.
Από την πλευρά μας, θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να διαλυθούν οι ανησυχίες για διακοπή της αεροπορικής σύνδεσης, ενημερώνοντας κατ’ αρχήν σχετικά τον υπουργό».
Να σημειώσουμε ότι ριζική αναδιάρθρωση του καθεστώτος των 28 αεροπορικών άγονων γραμμών ανακοίνωσε τις προηγούμενες ημέρες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Δημήτρη Σταμάτη.
Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι θα υπάρξουν συγκεκριμένα κριτήρια για το νέο καθεστώς στις άγονες γραμμές. Τα κριτήρια είναι: α) η εποχή. «Δε γίνεται να έχουμε το ίδιο αντιστάθμισμα την τουριστική και τη μη τουριστική περίοδο», είπε,  β) η επιβατική κίνηση, γ) ο διαχωρισμός της επιδότησης των μόνιμων κατοίκων από τους επισκέπτες, δ) οι προορισμοί, η χιλιομετρική απόσταση, τα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά, η αναπτυξιακή και τουριστική πολιτική, εθνικοί λόγοι, το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αεροδρομίων.
Το θέμα, όμως, είναι πως μέσα στα υπόλοιπα ο κ. Σπίρτζης έριξε σαν… βόμβα πως δε θεωρεί το Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη ως άγονη γραμμή, με ό,τι αυτό σηματοδοτεί για την πρόθεσή του αλλά και το μέλλον της εν λόγω σύνδεσης, που έχει ενώσει την Πελοπόννησο τακτικά με τη βόρεια Ελλάδα.
Όπως φέρεται, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Είναι άγονη η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα ή Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα που κοστίζει 1,35 εκατ. ευρώ το χρόνο; Αυτό δεν είναι τόνωση στον τουρισμό της Κέρκυρας, αλλά ρουσφέτι σε αεροπορικές εταιρείες».
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη