Η καλύτερη χρονιά για τη μαρίνα Καλαμάτας


Από τις καλύτερες χρονιές, είναι η φετινή για τη μαρίνα της Καλαμάτας, όπως το επιβεβαίωσαν μιλώντας στο «Θ» ο διευθυντής της, Παναγιώτης Μπούνας και ο αναπληρωτής διευθυντής Βαγγέλης Κακαβογιάννης.
Η περίοδος από το Μάιο, ξεκίνησε με πολύ καλούς οιωνούς με ξένους επισκέπτες και στους ίδιους πολύ καλούς ρυθμούς έχουν κινηθεί ο Ιούνιος και ο Ιούλιος. Ο Ιούλιος, που άλλες χρονιές παρουσίαζε μια μικρή κάμψη, φέτος έχει κινηθεί πάρα πολύ καλά, με την πληρότητα να αγγίζει το 99-100% και ορισμένες ημέρες του μήνα, να μην υπάρχει ούτε μια θέση διαθέσιμη. Κάποιες άλλες δε ημέρες, νοικιάσθηκαν ακόμα και θέσεις σκαφών, τα οποία εκείνη τη στιγμή έλειπαν σε ταξίδι για να καλυφθούν οι ανάγκες και η ζήτηση.
 
Διώχνουν…
Οι εκτιμήσεις, είναι ότι στο ίδιο θετικό κλίμα θα κινηθεί και ο Αύγουστος, καθώς «βοηθάει» τη μαρίνα Καλαμάτας, τόσο η κρίση στην Τουρκία, που κάνει αρκετούς ιδιοκτήτες σκαφών ήδη να φεύγουν από τις εκεί μαρίνες, όσο και με τους μετανάστες στα νησιά του Αιγαίου.
Μάλιστα, τα στοιχεία, δείχνουν ότι οι ναυλώσεις σκαφών στα νησιά του Αιγαίου φέτος έχουν μειωθεί, ενώ υπάρχει αύξηση σε Ιόνιο και Πελοπόννησο.
Οι βασικοί πελάτες της μαρίνας Καλαμάτας, είναι Γάλλοι, Ιταλοί, Γερμανοί, Αμερικάνοι και Άγγλοι.
Τόσο ο κ. Μπούνας, όσο και ο κ. Κακαβογιάννης, επιβεβαίωσαν ότι ήδη είναι πάρα πολύ καλές οι κρατήσεις και για το χειμώνα.
«Δυστυχώς, δεν μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους. Η ζήτηση είναι αυξημένη και αναγκαζόμαστε και διώχνουμε σκάφη. Η Καλαμάτα είναι πλέον προορισμός και είμαστε και σε δύσκολη θέση που δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε Έλληνες που έρχονται για δεκαήμερα – δεκαπενθήμερα με μικρά σκάφη», πρόσθεσε ο κ. Μπούνας. 
 
Μικρή μαρίνα
Σε ό,τι αφορά την ίδια τη μαρίνα, ο κ. Μπούνας, σημείωσε ότι η Καλαμάτα θα μπορούσε να είχε μια μεγαλύτερη μαρίνα, σύμφωνα με τη ζήτηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια.
Αυτή τη στιγμή η δυναμικότητα της μαρίνας Καλαμάτας είναι με 200 ενεργές θέσεις και θα μπορούσε να ήταν και 300 και να ήταν επίσης καλυμμένες όλες.
«Η μαρίνα αυτή τη στιγμή είναι φτιαγμένη θεωρητικά για 250 θέσεις. Το οργανόγραμμά της είναι για να δέχεται πάρα πολλά μικρά σκάφη. Καμία μαρίνα όμως δεν μπορεί να επιβεβαιώσει έχοντας μόνο μικρά σκάφη. Θέλει τα μεγάλα σκάφη, αυτά που είναι πάνω από 10-12 μέτρα. Γι’ αυτό έχουμε αλλάξει λίγο τη χωρητικότητα, για να μπορεί να επιβιώσει και οικονομικά η μαρίνα», σημείωσε ο κ. Μπούνας.
Και όπως είναι λογικό, όταν πηγαίνει καλά η μαρίνα, επωφελούνται και πολλά άλλα επαγγέλματα, που κινούνται γύρω από αυτή τη δραστηριότητα.
Από τα σκάφη που έρχονται, απασχολούνται ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, πολυεστεράδες, ξυλουργοί, ιστιοράπτες, ταβέρνες, εστιατόρια, σούπερ μάρκετ και πολλά άλλα επαγγέλματα στην Καλαμάτα.
Άλλωστε, πάντα υπάρχουν και ολόκληρες οικογένειες οι οποίες μένουν χειμώνα – καλοκαίρι στο σκάφος και δραστηριοποιούνταν στην περιοχή.
Και αυτή η μορφή, είναι από τους βασικούς άξονες του θαλάσσιου τουρισμού, που χρειάζεται να αναπτύξουμε. Γιατί μπορεί να υπάρχει η μαρίνα της Καλαμάτας, αλλά η Μεσσηνία υστερεί σε καταφύγια. Δεν υπάρχουν περιφερειακά βοηθητικά λιμανάκια που μπορεί να δέσει ένα σκάφος, να τροφοδοτηθεί με νερό και να βγουν οι επιβάτες του να φάνε ή να κάνουν τη βόλτα τους.

Της Βίκυς Βετουλάκη