Ξεκίνησε εντυπωσιακά και συνεχίζει με το ίδιο τρόπο το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Ξεκίνησε εντυπωσιακά και συνεχίζει με το ίδιο τρόπο το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκίνησε με εντυπωσιακό τρόπο προχθές και συνεχίζει να προφέρει μέχρι τις 22 Ιουλίου μοναδικές παραστάσεις χορού απ’ όλο τον κόσμο με καταξιωμένους καλλιτέχνες. Για σήμερα, τρίτη ημέρα, υπάρχει το εξής πρόγραμμα:
  
15.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Κεντρική σκηνή | 18:30 & 22:00
Wim+Ultima Vez
Μπορεί να είναι ένα καμπαρέ ερωτήσεων χωρίς απαντήσεις
Μπορεί όλα να αφορούν «εσένα»
Μπορεί να πρέπει να έρθεις μόνος/η
Μπορεί στο τέλος να βρεις την αληθινή αγάπη
Μπορεί να είναι ένα ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά
Μπορεί να είναι η τελευταία επικήδεια τελετή του θεάτρου
Μπορεί να είναι ένας λαβύρινθος από καθρέφτες
Μπορεί να μην κάνει για σένα
Μπορεί να κλάψεις
Μπορεί να σου θυμίσει ότι γεννήθηκες γυμνός
Μπορεί να πρέπει να «μη φοβάσαι»
Μπορεί η πλήξη να είναι ο εχθρός της διαμάχης
Μπορεί όλα να είναι ψέμα και να σου αρέσει
Μπορεί να είναι άλλο ένα ναρκωτικό
Μπορεί να σε αλλάζει οριστικά
Μπορεί τελικά να σε ικετεύουμε και εσύ να αποφασίζεις
Μπορεί να μη φτάσεις καν στο τέλος
Μπορεί να ήρθε η ώρα να εγκαταλείψεις τον εαυτό σου
Μπορεί οι άλλοι να μην μπορούν να το περιγράψουν
Μπορεί απλά να πρέπει Να Βγάλεις Άκρη Μόνος Σου
 
(Go Figure Out Yourself)
Το Go Figure Out Yourself αποτελεί μια αναμέτρηση με το κοινό σε μη προετοιμασμένο χώρο. Πέντε διαφορετικά πρόσωπα σου δείχνουν έναν τόπο όπου οι σκέψεις σου διαμορφώνονται απλά και μόνο παρακολουθώντας και ακούγοντας τους άλλους.
Το Go Figure Out Yourself είναι μια συνολική αναζήτηση. Με την υπόκρουση λέξεων, μουσικής και χορού, καλείσαι να παραδοθείτε σε μιαν απρόσμενη και συναρπαστική διαδρομή. Και στην εξουσία του ματιού. Σε κοντινό πλάνο.
Το Go Figure Out Yourself διερευνά τα όρια μεταξύ θεατών και ηθοποιών. Κάνοντας ελεύθερα απλές κινήσεις στο χώρο, συμμετέχεις σε μια συλλογική δράση.
Το Go Figure Out Yourself είναι μια παράσταση που σε αφήνει με περισσότερες ερωτήσεις απ’ ό,τι απαντήσεις. Η βραδύτητα των πολλών αντιτίθεται στην ταχύτητα του ενός. Το όλον είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των επιμέρους. Το καθετί είναι ως έχει. Διάρκεια: 75’. Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνογραφία: Wim Vandekeybus
Ο Wim Vandekeybus [Βιμ Βαντεκέυμπους] είναι χορογράφος, φωτογράφος και κινηματογραφιστής. Είναι ιδρυτής της ομάδας Ultima Vez και πρωτοπόρος των σύγχρονων παραστατικών και εικαστικών τεχνών. Έχει μια καλλιτεχνική πορεία 30 και πλέον χρόνων, με μόνιμη βάση τις Βρυξέλλες και τη Φλάνδρα.
Ο Vandekeybus ξεκίνησε την καριέρα του με μια διεθνή επιτυχία, το What the Body Does Not Remember, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Bessie (New York Dance and Performance Award) πρωτότυπης δημιουργίας.
Συνεργάζεται με καλλιτέχνες που χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές έκφρασης, με σταθερό όχημά του την ομάδα Ultima Vez και το μοναδικό κινησιολογικό της ιδίωμα. Το 2012, τιμήθηκε με το βραβείο Keizer Karel της Επαρχίας της Ανατολικής Φλάνδρας και ένα χρόνο αργότερα έγινε, μαζί με τους Ultima Vez, ο έκτος παραλήπτης του βραβείου Evens Arts Prize. Το 2015, προβλήθηκε η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, Galloping Mind. Το 2016, εκδόθηκε το πολυαναμενόμενο βιβλίο των Ultima Vez, The Rage of Staging, ένα εικαστικό ταξίδι, μέσα από τις πιο δυνατές εικόνες από το ρεπερτόριο του Vandekeybus, σε αναζήτηση των ιδεών και των θεμάτων που τον εμπνέουν.
 
15 & 16.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Στούντιο |  15.07 | 20:00 & 16.07 | 21:00
Cie Circocentrique 
Τα δύο μέλη του θιάσου Circoncentrique, o Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Μaxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], φίλοι τόσο δεμένοι όσο η εισπνοή και η εκπνοή, καταδύονται στα βάθη της φιλίας τους με συνοδό τη μουσική της Lea Petra [Λέα Πέτρα].
Μια περιπέτεια που μας παρασύρει σε έναν ανεμοστρόβιλο ακροβατικής ποίησης μέσα από το ρυθμό της αναπνοής και τη δεξιοτεχνική ευκινησία των δύο περφόρμερ.
 Το διεθνώς βραβευμένο έργο, που περιοδεύει ανά τον κόσμο από το 2012, είναι εμπνευσμένο από τη σχέση γεγονότος και συναισθήματος και την επίδρασή τους στην αναπνοή. Τα σώματα των δύο ακροβατών γίνονται ο καμβάς για να αποτυπωθεί αυτό το τριώνυμο. Η αναπνοή είναι το συνδετικό νήμα με το κοινό, με το οποίο οι δύο ακροβάτες μοιράζονται τα συναισθήματα, τις εκπλήξεις και τους φόβους τους.
Με όχημα έναν μεταλλικό τροχό, μπάλες και μεγάλες σφαίρες, οι δύο περφόρμερ εκτελούν τολμηρές κινήσεις ισορροπίας υπενθυμίζοντάς μας ότι στην περιοχή του κινδύνου, τότε που είμαστε ευάλωτοι, μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τα πράγματα με ειλικρίνεια, απλότητα και πραγματικά συναισθήματα. Διάρκεια : 55΄
Οι Circoncentrique είναι ένας σύγχρονος θίασος τσίρκου: ο Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Maxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], απόφοιτοι της École supérieure des arts du cirque (ESAC) στις Βρυξέλλες, πρωτοεμφανίστηκαν ως ομάδα τον Απρίλιο του 2010 με τη σαραντάλεπτη παράσταση Les voisins, την οποία μετεξέλιξαν στο μεγαλύτερης διάρκειας Respire.
 Και οι δύο έχουν λάβει μέρος σε πολυάριθμα φεστιβάλ στην Ευρώπη συμμετέχοντας σε παραστάσεις όπως: Le Stagioni, Tôle και Parenthèses d’harmonie του Roberto Magro, Des Astres και Eclipses του Sylvain Honorez, Ce que l’on ne nous raconte plus του Reynaldo Rampessard και Human Rights 60 του Guillermo Heras. Έχουν τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με το Βραβείο Κοινού και ∆ημοσιογράφων στο Φεστιβάλ Pistes de Lancement καθώς και με βραβεία και μετάλλια στα φεστιβάλ: Mondial du Cirque de Demain (Παρίσι), D’Watt (Βουδαπέστη) και Young Stage (Βασιλεία).
Η Lea Petra [Λέα Πέτρα] άρχισε να συνεργάζεται με τους Circoncentrique τον τελευταίο καιρό. Πολυβραβευμένη πιανίστα, έχει αποσπάσει καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και το α΄ βραβείο στο ∆ιαγωνισμό Μουσικής ∆ωματίου Μπετόβεν από το BPSE (Λονδίνο). Σήμερα είναι η πιανίστα του μουσικού σχήματος L’Orchestre du Mouvement Perpétuel, που τιμήθηκε με το α΄ βραβείο στην Μπιενάλε Γαλλικού Τραγουδιού 2004, ενώ συμμετέχει σε διάφορα πρότζεκτ στις Βρυξέλλες ως τραγουδοποιός.
 
 
15.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00
Peter Jasko
To «18» είναι ένα μικροσκοπικό μανιφέστο αφιερωμένο στην ελευθερία της έρευνας και στη διαχρονική εξάσκησή μου στο χορό. Θέλω να γιορτάσω το βάθος της κίνησης αφουγκραζόμενος την κάθε στιγμή. Χορογραφία, ερμηνεία: Peter Jasko. Πρωτότυπη μουσική: Tomas Furey
Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs.
 Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη Διεθνή Σχολή
Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως της Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX – Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, του Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.
Απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.
 Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη Διεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker.
Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως της Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX – Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, του Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.
Α.Π.