Ο «Μορέας» προχωρά σε λίφτινγκ του αυτοκινητόδρομου

Ο «Μορέας» προχωρά σε λίφτινγκ του αυτοκινητόδρομου

Η δυστοκία στην εφαρμογή της απόφασης για κοινή σύσκεψη των εμπλεκομένων στην αντιμετώπιση των μικρών ή μεγάλων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα, με απόληξη τον περιμετρικό της τελευταίας, ξεπεράστηκε, τελικά, έστω και με καθυστέρηση.
Χθες το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη διάρκειας δύο ωρών στο υπουργείο Υποδομών, με τη συμμετοχή του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα, του γενικού διευθυντή του «Μορέα» Γιώργου Συριανού, του διευθυντή της αρμόδιας για τον αυτοκινητόδρομο ΕΥΔΕ του υπουργείου Υποδομών Γιάννη Καρνέση, καθώς και υπηρεσιακών παραγόντων από το υπουργείο Υποδομών και το Δήμο Καλαμάτας.
Αντικείμενο συζήτησης ήταν τα αιτήματα του Δήμου Καλαμάτας σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο, όσον αφορά στην προσβασιμότητα, τις ασφαλτοστρώσεις και τα αντιπλημμυρικά, καθώς και όσα είχε υποβάλει από καιρό για έργα αντιπλημμύρισης.
Τα αποτελέσματα της σύσκεψης για όλα τα θέματα του Δήμου Καλαμάτας που τέθηκαν, κινούνται προς θετική κατεύθυνση, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου Παναγιώτη Νίκα αργά χθες το απόγευμα, παρουσία του αντιδημάρχου Ανδρέα Καραγιάννη και του προέδρου της ΔΕΥΑΚ, Γιάννη Καμβυσίδη, το… ποτήρι των όποιων προβλημάτων υπήρχαν θα πρέπει να το βλέπουμε μισογεμάτο, αφού δρομολογήθηκαν μια σειρά από παρεμβάσεις.
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, συνεργείο του Μορέα θα βρίσκεται στην Καλαμάτα για έξι μήνες περίπου, όπου και θα υλοποιήσει όσα αποφασίστηκαν.
Σε ό,τι αφορά τις ασφαλτοστρώσεις, θα υπάρξει παρέμβαση από Θουρία έως Άμφεια, μήκους περίπου 5 χιλιομέτρων.
Στη Δημοτική Ενότητα της Καλαμάτας έργα προβλέπονται: δυτικά της άνω διάβασης προς Λέικα, ολοκλήρωση διανοιγμένης περιφερειακής οδού στα Πλακωτά, τμήμα δημοτικής οδού που συνδέει την οδό Σπάρτης μέχρι τη νέα Γέφυρα Νέδοντα, τμήμα δημοτικής οδού που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με τον παλαιό σκουπιδότοπο Γιαννιτσανίκων.
Έργα για βελτίωση της προσβασιμότητας των δημοτών θα γίνουν: Στη Δημοτική Ενότητα Αρφαρών, στη γέφυρα Μικρομάνης, στη γέφυρα Καλαμίου, στη διασταύρωση με τη δημοτική οδό Μαρία Κάλλας και ρύθμιση σηματοδοτών στις διασταυρώσεις της περιμετρικής οδού με τις οδούς Λακωνικής και Παπαφλέσσα (Βασιλέως Γεωργίου).
Τέλος, θα υπάρξουν παρεμβάσεις για αντιπλημμυρική θωράκιση της πόλης στη Δημοτική Ενότητα Αρφαρών, στην περιοχή διοδίων στο Πήδημα, στην περιοχή Αντικαλάμου- βορειοδυτικά του ΤΕΙ Πελοποννήσου στο ρέμα “Ελαφογκρέμι”, στα ρέματα Καλαμίτσι και Καραμπογιά.
Αυτό που φαίνεται δύσκολο είναι η κατασκευή της πεζογέφυρας στα “Μιχαλέικα”.
 
Καλαμάτα- Ριζόμυλος
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τέθηκε και το θέμα της κατασκευής του παραπάνω δρόμου. Σύμφωνα με τον κ. Νίκα, η μελέτη του έργου θα βρίσκεται σε ένα 10ήμερο περίπου «στα χέρια» των Δημοτικών Συμβουλίων Καλαμάτας και Μεσσήνης, όπου και θα ληφθούν αποφάσεις.
Για μία ακόμα φορά, όμως, επέμεινε στην παραλιακή χάραξη, αφού θα αναβαθμίσει την περιοχή της Δυτικής Παραλίας. «Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τεχνικά, οικονομικά και πολιτικά ζητήματα για το συγκεκριμένο δρόμο», πρόσθεσε.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη