Ερωτήσεις πριν από τη συζήτηση των θεμάτων στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας

Ερωτήσεις πριν από  τη συζήτηση των θεμάτων στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας

Η 27η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, που ήταν η τελευταία για φέτος, πραγματοποιήθηκε προχθές στην αίθουσα «Χρήστος Μαλαπάνης».

Η συνεδρίαση ξεκίνησε με τις ερωτήσεις των μελών της μειοψηφίας, με πρώτον τον Βασίλη Κοσμόπουλο να ρωτά αν η Δημοτική Αρχή έχει κάνει κάποια ενέργεια για να μη χαθεί η αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με τη Θεσσαλονίκη.

Στη συνέχεια ο Βασίλης Τζαμουράνης αναφέρθηκε στην απόφαση του ΣτΕ που επιφέρει αλλαγές στο Νόμο Θεοδωρικάκο. Έκανε δε γνωστό ότι στην τελευταία Οικονομική Επιτροπή ζήτησε από τον πρόεδρο τα θέματα να συζητηθούν στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκειμένου να υπάρξει σεβασμός στην απόφαση του ΣτΕ, πρόταση που δεν έγινε δεκτή. Έτσι, εξέφρασε τους φόβους του ότι αυτή η στάση θα οδηγήσει το Δήμο σε περιπέτειες, ενώ ζήτησε μέχρι τις εκλογές η Δημοτική Αρχή να δείξει σεβασμό στην απόφαση του ΣτΕ και να μη χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία το ότι δεν έχει καθαρογραφεί.

Ο κ. Τζαμουράνης υποστήριξε ακόμα ότι υπάρχει πρόβλημα με τις αντικειμενικές αξίες, κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή ότι δεν έστειλε τη γνωμοδότηση, κάτι που προκύπτει από την απάντηση που έλαβε ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος.

Ο κ. Τζαμουράνης είπε ότι τα πράγματα είναι σοβαρά και αναρωτήθηκε αν φταίει κάποιος.

Επίσης, θέλησε να μάθει αν συμμετείχε κάποιος από το Δήμο στην επιτροπή ανάταξης του τρένου και αν ναι, γιατί δεν υπήρξε συζήτηση για δρομολόγιο Καλαμάτας – Μεσσήνης. Μάλιστα, παρατήρησε ότι το τρένο πρέπει να ενώσει την Καλαμάτα με την περιοχή της Οιχαλίας.

Μιλώντας κι αυτός για την αεροπορική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη, είπε ότι το Σώμα πρέπει να διεκδικήσει η γραμμή να παραμείνει.

Η Μαρία Οικονομάκου ζήτησε ενημέρωση για την οδό Μαρίας Κάλλας, όπου πρόσφατα σημειώθηκε δυστύχημα.

Ο Μανώλης Μάκαρης ζήτησε να μάθει σχετικά με εργατικό ατύχημα που συνέβη κατά τη διάρκεια εργασιών στην οδό Κολοκοτρώνη. Όπως είπε, ο εργάτης από τύχη δεν κεραυνοβολήθηκε από το καλώδιο ρεύματος και, τελικά, νοσηλεύτηκε στην Καρδιολογική του Νοσοκομείου Καλαμάτας. Έτσι ρώτησε αν υπήρχε στο σημείο επιβλέπων μηχανικός από το Δήμο.

Ο Μιχάλης Αντωνόπουλος έθεσε ερώτηση για το αν είναι εφικτό να δοθεί παράταση για τη μελέτη της Μ. Μαντίνειας αφού το ζητά ο κόσμος, ενώ μιλώντας για τη συμβολή της Μαρίας Κάλλας με τον Περιμετρικό, σχολίασε ότι η σήμανση είναι λανθασμένη και προκαλεί σύγχυση στους οδηγούς.

Κλείνοντας αναφέρθηκε σε κώνους στην Πλατεία της Ανάστασης που είναι πάνω στο οδόστρωμα.

Μετά τους επικεφαλής, ερωτήσεις τέθηκαν και από τους υπόλοιπους συμβούλους και ακολουθούν κάποιες από αυτές:

Ο Δημήτρης Φαββατάς ξεκίνησε κατηγορώντας τη Δημοτική Αρχή για ανικανότητα, αναφερόμενος στο πάρκινγκ απέναντι από το Δημοτικό Στάδιο, έργο που δεν έχει ξεκινήσει.

Μιλώντας για την απόφαση του ΣτΕ, ο Στάθης Σταματόπουλος ζήτησε να μάθει από τη Δημοτική Αρχή τι προτίθεται να κάνει, ενώ πρόσθεσε ότι ο νόμος πρέπει να εφαρμοστεί.

Μιλώντας για τον αγωγό Φ600 ο Κώστας Τσαπόγας κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή ότι δεν προχωρούν οι εργασίες όπως θα έπρεπε, ενώ πρόσθεσε πως γνωρίζει ότι γίνονται εργασίες στον υπάρχοντα αγωγό, χωρίς αυτός να αδειάζει, κάτι άκρως επικίνδυνο όπως είπε.

Ο Γιώργος Λαζαρίδης έθεσε θέματα προσβασιμότητας στα αστικά λεωφορεία, με αφορμή τη νέα γραμμή που ξεκινά, ενώ θέλησε να μάθει αν υπάρχει σκέψη να τοποθετηθούν μπροστά στις στάσεις πλατφόρμες.

Στις απαντήσεις που ακολούθησαν, σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ ο Σαράντος Μαρινάκης είπε ότι τα συλλογικά όργανα συνεδριάζουν σύμφωνα με οδηγίες του υπουργείου Εσωτερικών και δεν έχει δοθεί καμία νέα οδηγία.

Ο Δημήτρης Μαστραγγελόπουλος απάντησε τον Γιώργο Λαζαρίδη ότι υπάρχει επικοινωνία με το Αστικό ΚΤΕΛ και έχει σταλεί στο υπουργείο ερώτημα για το αν επιτρέπεται και στην Καλαμάτα να τοποθετηθούν αυτές οι πλατφόρμες.

Σχετικά με το εργατικό ατύχημα στην Κολοκοτρώνη, ο Ανδρέας Καραγιάννης είπε ότι συνέβη πράγματι κατά τη διάρκεια που ο χειριστής έσπαγε πεζοδρόμιο και τότε ανακαλύφθηκε ένα καλώδιο της ΔΕΗ.

Όσο για το μηχανικό, είπε ότι γνώριζε το θέμα, αν και δεν ήταν παρών την ώρα που έγινε το ατύχημα, ενώ η ΔΕΗ από την πλευρά της ισχυρίστηκε ότι ήταν καλυμμένο το καλώδιο.

Για την οδό Μαρίας Κάλλας, ο ίδιος αντιδήμαρχος απάντησε ότι από το 2017 υπάρχει το ζήτημα, που «έχει κολλήσει», για το ποιος θα αποζημιώσει το κομμάτι γης το οποίο εμποδίζει την πλήρη διάνοιξη της οδού. Όπως είπε, αν δεν τελεσιδικήσει η απόφαση, δεν μπορεί να γίνει κάτι.

Από την πλευρά του, σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ, ο δήμαρχος Καλαμάτας παρατήρησε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει φτάσει κάποια οδηγία. Όταν αυτή έρθει, θα εφαρμοστεί.

Όσο για τη γραμμή Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη, απάντησε ότι και να μην υπάρξει ενδιαφέρον, είναι αισιόδοξος ότι θα συνεχιστεί και από την πλευρά του ο Δήμος θα κάνει αυτό που πρέπει.

Για δε τη λειτουργία το τρένου, απάντησε ότι θέλει να λειτουργήσει ξανά.

Για την επίθεση που εξαπέλυσε ο Δημήτρης Φαββατάς, απάντησε ότι κατανοεί το να μη θυμάται, ενώ πρόσθεσε ότι για το συγκεκριμένο χώρο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, αλλά υπάρχει πρόβλημα με την κυριότητά του.
Π.Μπ.