Στραβά ξεκίνησε τη νέα της θητεία η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας

Στραβά ξεκίνησε τη νέα της  θητεία η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας

Σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες ο Βασίλης Τζαμουράνης

Αν και η νέα θητεία της Δημοτικής Αρχής Καλαμάτας δεν έχει ολοκληρώσει ούτε ένα 4μηνο, εντούτοις μια σειρά επιλογών της αποδεικνύει ότι ξεκίνησε… στραβά το έργο της.

Αυτό ήταν το διακύβευμα της χθεσινής συνέντευξης Τύπου του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Βασίλη Τζαμουράνη, που δόθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία δημοτικών συμβούλων της παράταξής του.

Ο επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα_Μετά” αναφέρθηκε, κυρίως, στο θέμα της ιδιωτικοποίησης των χώρων στάθμευσης του Νέδοντα, στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑΚ να προχωρήσει σε αγορά νέου κτηρίου για τη στέγαση των υπηρεσιών της, στη μέριμνα που πρέπει να υπάρξει από τη Δημοτική Αρχή για τα επικίνδυνα κτήρια, ενθύμιο των σεισμών του 1986, μετά και την τελευταία σεισμική δόνηση, αλλά και στην υπερβολική θριαμβολογία για την ένταξη της Καλαμάτας στις «100 έξυπνες και κλιματικά ουδέτερες πόλεις».

Χώροι στάθμευσης

Αναφερόμενος στο ζήτημα των χώρων στάθμευσης, μετά και την τελευταία απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής, επισήμανε πως η προσφορά που δόθηκε (για πέντε χρόνια με δικαίωμα παράτασης για άλλα πέντε), όταν το ελάχιστο όριο του διαγωνισμού ήταν 250.000 ευρώ, αλλά και όταν τα έσοδα του Δήμου από τη διαχείριση των πάρκινγκ, όπως γινόταν μέχρι τώρα από ιδιώτη, ανέρχονταν σε μεγαλύτερο ποσό το χρόνο, αποδεικνύει το λανθασμένο της απόφασης.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του, η απόφαση έρχεται να δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στην περιοχή, σε κατοίκους και επιχειρήσεις. Όπως επισήμανε, με το σημερινό καθεστώς της διαχείρισης των χώρων στάθμευσης από ιδιώτη οι πολίτες πληρώνουν για τη στάθμευσή τους από τις εννιά το πρωί μέχρι τις εννιά το βράδυ, συνολικά 72 ώρες την εβδομάδα (τις Κυριακές και τις αργίες η στάθμευση είναι δωρεάν).  Με την ιδιωτικοποίηση, συνέχισε, οι πολίτες θα πληρώνουν 24 ώρες το 24ωρο, συμπεριλαμβανομένων των Κυριακών και των αργιών, κι αυτό, τόνισε, θα πλήξει οικονομικά τους περιοίκους, καθώς θα πρέπει να πληρώνουν για τη στάθμευση του αυτοκινήτου τους τις νύχτες, τις Κυριακές και τις αργίες. Θα πλήξει, επίσης, τη νεολαία που επισκέπτεται τα βράδια και τις αργίες το κέντρο για διασκέδαση και ψυχαγωγία και μέχρι τώρα δεν πλήρωνε στα πάρκινγκ.

Πρόσθεσε, δε, πως υπάρχει πλέον η τεχνολογία ώστε οι χώροι στάθμευσης να λειτουργούν με το ελάχιστο προσωπικό, όπως είπε ότι συμβαίνει σε σειρά χώρων στάθμευσης στην Αθήνα, και τόνισε ότι η παράταξή του αυτό ζητάει: τη λειτουργία τους από τον ίδιο το Δήμο αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία.

Νέο κτήριο ΔΕΥΑΚ

Για την απόφαση της ΔΕΥΑΚ να απεμπολήσει τη λύση στέγασης των υπηρεσιών της στο κτήριο δίπλα από το Δημαρχείο, ισχυρίστηκε ότι ήταν μια βεβιασμένη ενέργεια, η οποία προσθέτει περισσότερα έξοδα στη δημοτική επιχείρηση. Αναρωτήθηκε, μάλιστα, ποιος είναι ο υπεύθυνος για όλες τις πρόδρομες εργασίες, οι οποίες στοίχησαν περίπου 150.000 ευρώ.

Ετοιμόρροπα κτήρια

Μετά και τον πρόσφατο σεισμό, ο κ. Τζαμουράνης

ζήτησε από τη Δημοτική Αρχή να αναλάβει πρωτοβουλίες έτσι ώστε να προστατευθούν οι πολίτες από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται αρκετά κτήρια στην Καλαμάτας.

Μιλώντας για τα διατηρητέα του Δήμου ζήτησε άμεση λήψη μέτρων, έτσι ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος, αλλά και να βελτιωθεί η αισθητική τους.

Κάνοντας αναφορά στο “Αχίλλειον”, επισήμανε ότι ανεξαρτήτως του αν υπάρχει ή όχι επενδυτικό ενδιαφέρον, θα πρέπει το κτήριο να καλυφθεί με τα κατάλληλα υλικά, μια και στην κατάσταση που βρίσκεται μόνο ανησυχία εμπνέει.

100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις

Για τη “ναυαρχίδα” των έργων της Δημοτικής Αρχής, τόνισε ότι στηρίζεται σε… πήλινα πόδια, αφού το κλιματικό συμβόλαιο που υπεγράφη δεν έχει καμία δέσμευση για κανέναν.

Επιπλέον, προβληματική είναι για τον κ. Τζαμουράνη και η χρηματοδότηση των έργων που θα στραφούν σε κτήρια και μεταφορές, τη στιγμή που η Ευρώπη αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα (σ.σ. η οικονομία της Γερμανίας βρίσκεται σε ύφεση). Πώς είναι δυνατό, αναρωτήθηκε, από τη μία πλευρά ο Δήμος να ψάχνει λύσει φιλικές προς το περιβάλλον και από την άλλη να προχωρεί σε προώθηση του φυσικού αερίου στην Καλαμάτα, πράξεις μη συμβατές με τη φιλοσοφία του προγράμματος;

Τέλος, τόνισε ότι από τις προτάσεις του Δήμου απουσιάζουν λύσεις για περιβαλλοντικά έργα (αντιπλημμυρικά), η προώθηση του σιδηρόδρομου, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προστασία των κτηρίων. Κι αναρωτήθηκε: «Τι να κάνω ένα σπίτι που είναι αναβαθμισμένο ενεργειακά, αλλά ο φέρων οργανισμός του έχει προβλήματα;».

Του Αντώνη Πετρόγιαννη