Καλαμάτα: Οι μαθητές αφήνουν τις καταλήψεις και βγαίνουν στους δρόμους

Καλαμάτα: Οι μαθητές αφήνουν τις καταλήψεις και βγαίνουν στους δρόμους

Οι μαθητές των σχολείων της Καλαμάτας αποφάσισαν να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους βγαίνοντας χθες στους δρόμους, ενώ πλέον σιγά σιγά τα σχολεία ανοίγουν, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι την προσεχή Δευτέρα ελάχιστα, ή και κανένα, θα είναι υπό κατάληψη.

Ειδικότερα, μαθητές χθες το πρωί πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία 23ης Μαρτίου και με πορεία έφθασαν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συνομίλησαν με το διευθυντή.

Μιλώντας για τις κινητοποιήσεις και τα πεπραγμένα των ημερών των καταλήψεων, ανέφεραν ότι αυτό που ήθελαν και θέλουν να δείξουν στον κόσμο είναι ότι τα αιτήματά τους είναι σοβαρά και κοινά. Παλεύουν-σημείωσαν- για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα και έτσι αφήνουν τις καταλήψεις και βγαίνουν στους δρόμους, καθώς ακούγεται καλύτερα η φωνή τους. Παράλληλα, αποδεικνύεται ότι οι καταλήψεις δε γίνονται από κάποια παιδιά που θέλουν να χάσουν μάθημα, αλλά υπάρχει πραγματικά λόγος, που δεν είναι άλλος από τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό.

Σχετικά με φθορές που έγιναν σε σχολεία αλλά και επιθέσεις από άγνωστα άτομα, οι μαθητές απάντησαν ότι δέχθηκαν κάποιες επιθέσεις με πορτοκάλια, αλλά δεν ήταν κάτι σοβαρό. Μάλιστα, οι μαθητές που περιφρουρούσαν το σχολείο δεν επέτρεψαν την είσοδο εξωσχολικών. Όσο για τις φθορές, ανέφεραν ότι σημειώθηκαν μικρές σε κάποια σχολεία, αλλά είναι ελάχιστες και τις επιδιόρθωσαν.

Αναφορικά με τα άγνωστα άτομα, σημείωσαν ότι ήταν κάτι που περίμεναν, καθώς σκοπός των αγνώστων ήταν να προβοκάρουν τις κινητοποιήσεις. Εντέλει, όλα κύλησαν ομαλά, αφού οι μαθητές δεν απάντησαν.

Άλλοι μαθητές δήλωσαν ότι βρέθηκαν στη χθεσινή διαμαρτυρία επειδή θεωρούν ότι είναι υποχρέωση κάθε μαθητή να συμμετέχει σε πορείες και να παλεύει για τα δικαιώματα που η τωρινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, δεν εκπλήρωσαν.

Πρόσθεσαν ακόμη ότι στα σχολεία δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και υγιεινής, παρότι βρισκόμαστε σε κρίσιμες μέρες, ενώ βλέπουν ότι δε γίνονται διορισμοί καθηγητών και καθαριστριών.

Νίκος Πεφάνης
Από την πλευρά του, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Νίκος Πεφάνης, αφού είχε μια συνάντηση- συζήτηση με εκπροσώπους των μαθητών, δήλωσε ότι σύμφωνα με τα σημερινά (σ.σ. χθεσινά) στοιχεία που έχουν να κάνουν με τις καταλήψεις, φαίνεται ότι αυτές μειώνονται.

Αναφερόμενος στη συνάντηση με τους μαθητές, δήλωσε ότι ενημερώθηκε εκ νέου για τα αιτήματά τους, με τις συζητήσεις, όπως είπε, και στο γραφείο του και στα σχολεία που βρέθηκε να είναι πολύ ωραίες και να ξεφεύγουν των τετριμμένων.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα των μαθητών, εξήγησε, είναι ο αριθμός ανά τμήμα, θέμα που, όπως είπε ο κ. Πεφάνης, πρέπει να εξεταστεί κεντρικά και θα το προωθήσει στο υπουργείο Παιδείας. Για άλλα αιτήματα που σχετίζονται με κτηριακά ζητήματα, ενημέρωσε τους μαθητές ότι υπάρχει παρέμβαση τόσο από το Δήμο Καλαμάτας όσο και από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και αν υπάρξουν νέα, θα αντιμετωπιστούν.

Κλείνοντας παρατήρησε ότι οι μαθητές δείχνουν κατανόηση και κατάλαβε ότι δεν κλείνουν τα σχολεία για να χάσουν μάθημα, αλλά επειδή θέλουν να αναδείξουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Οι φθορές
Σε ερώτηση για φθορές που σημειώθηκαν σε σχολεία, ο κ. Πεφάνης απάντησε ότι έγιναν σε κάποια σχολεία και ειδικότερα στο συγκρότημα των ΕΠΑΛ της οδού Κρήτης, πιθανότητα από εξωσχολικούς. Όπως παρατηρήθηκε, οι φθορές γίνονταν βράδυ με το συγκρότημα να μην είναι υπό κατάληψη. Πρόσθεσε δε ότι οι αρμόδιοι είναι ενήμεροι και γίνεται προσπάθεια αντιμετώπισης του ζητήματος.

Τα μεγάλα τμήματα
Σε ερώτηση για το αν υπάρχουν τμήματα με πολλούς μαθητές ο κ. Πεφάνης απάντησε ότι το υπουργείο έχει δηλώσει ότι στατιστικά είναι με μέσο όρο τα 17 με 18 παιδιά, κάτι που δείχνει ότι υπάρχουν τμήματα με πολύ λιγότερα παιδιά και άλλα με περισσότερα.
«Δεν είναι, όμως, όπως φαίνεται, σε όλα τα τμήματα 27 μαθητές, σε κάποια μπορεί και να είναι, όμως σε άλλα είναι πολλοί λιγότεροι» σχολίασε.
Αυτό που θα κάνει, πάντως, όπως είπε, είναι να προωθήσει το αίτημα των μαθητών στο υπουργείο Παιδείας.

Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση