Στον Independent η ιστορία Καθηγητή από τη Καλαμάτα που προσπαθεί να παραιτηθεί από το δημόσιο και δε τον αφήνουν …

Πρώτη Δημοσίευση: 02/05/2013 19:16 - Τελευταία Ενημέρωση: 03/05/2013 02:06

Στην αγγλική εφημερίδα του Independent έφτασε η ιστορία του καθηγητή σε σχολεία της Καλαμάτας που προσπαθεί εδώ και ένα (1) χρόνο να παραιτηθεί από το Δημόσιο και έχει μπλέξει σε ένα πραγματικό γραφειοκρατικό κυκεώνα.


Ο Αλέξης Χριστουδούλου 36 χρόνων σήμερα, Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πριν 2 χρόνια και όταν η κρίση είχε εισβάλει για τα καλά στη ζωή μας αποφάσισε να πάρει άδεια άνευ αποδοχών για 1 χρόνο από την δουλειά του έτσι ώστε να  αναζητήσει ένα καλύτερο μέλλον, αφού δεν έβλεπε μέλλον στην εκπαίδευση.


Έτσι, τον περασμένο Ιούλιο (2012) αποφάσισε να παραιτηθεί, αφήνοντας το «ελληνικό όνειρο» του Δημοσίου υπαλλήλου και να ρισκάρει για το δικό του, δημιουργώντας με τον Καλαματιανό συνέταιρό του  Γρηγόρη Ζωντανό, τη δική τους επιχείρηση, με μια καινοτόμα εφαρμογή για το διαδίκτυο και κινητά τηλέφωνα, το “Locish” που ήδη έχει πάρει σάρκα και οστά.


Κάπου εκεί αρχίζει να ξετυλίγεται ο τραγέλαφος του ελληνικού δημοσίου, η ιστορία που μας δείχνει ότι να παραιτηθείς από το Ελληνικό Δημόσιο είναι μάλλον πιο δύσκολο από το να μπεις σε αυτό.


Αρχικά το σχολείο δεν έκανε δεκτή την παραίτηση. «Μου είπαν ότι ήταν αργά για να υποβάλλω την παραίτηση και ότι έπρεπε να περιμένω τον επόμενο χρόνο. Δεν μπορούσα να το πιστέψω», δηλώνει ο κ. Χριστοδούλου στην αγγλική εφημερίδα. Στην Δευτεροβάθμια Διεύθυνση του Νομού Μεσσηνίας μάλιστα του επισήμαναν ότι διακινδύνευε να χάσει τη σύνταξή του με την «ανορθόδοξη» συμπεριφορά του. «Δεν μπορούσαν να διανοηθούν ότι κάποιος θα παραιτείτο, επειδή ήθελε να κάνει κάτι άλλο στη ζωή του», σχολιάζει ο κ. Χριστοδούλου.


Στη συνέχεια του δημοσιεύματος αναφέρεται ότι κατά την εννεαετή θητεία του στην δημόσια εκπαίδευση ο πρώην εκπαιδευτικός είδε από κοντά το «θλιβερά δυσλειτουργικό ελληνικό σύστημα». Συνάδελφοί του προσέφεραν «πραγματική διδασκαλία» μόνο στα ιδιωτικά φροντιστήρια, ώστε να ενισχύσουν το εισόδημά τους. Μια μειοψηφία αυτών έβαζαν ακόμα και χαμηλή βαθμολογία στους μαθητές τους για να τους ωθήσουν προς ιδιωτικά μαθήματα μετά το σχολείο.


Αυτό που ειπώθηκε στον κ. Χριστοδούλου ήταν ότι έπρεπε να μείνει εκτός δουλειάς για 21 συναπτές εργάσιμες αν ήθελε πραγματικά να παραιτηθεί. Τότε θα απολυόταν.
Μετά από δύο μήνες αποχής από τα μαθήματα δεν υπήρχε ενημέρωση. Όταν επικοινώνησε με το σχολείο του είπαν ότι θα έπρεπε να περάσει από πειθαρχικό συμβούλιο και ότι αντιμετώπιζε τον κίνδυνο πιθανής αγωγής. Μετά από επτά μήνες έλαβε τελικά γράμμα με το οποίο του ανακοίνωναν πως η επιστολή παραίτησής τους γινόταν δεκτή.
Ο ίδιος λέει ότι εκτός από το σχολείο συγγενείς και φίλοι πίστευαν ότι η κίνησή του ήταν λάθος, καθώς παρά το μέτριο μισθό των 1300 ευρώ οι 20 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα και οι τρεις μήνες διακοπών καθιστούσαν τη δουλειά ως μία από τις καλύτερες δυνατές. «Ήταν το ελληνικό όνειρο» μιας εύκολης δουλειάς με γρήγορη συνταξιοδότηση, όπως λέει ο κ. Χριστοδούλου.


Την περασμένη εβδομάδα, ένα χρόνο μετά την παραίτησή του, έλαβε τηλεφώνημα από το υπουργείο Παιδείας ότι η παραίτησή του έχει ανακληθεί, ότι η καταβολή του μισθού του θα ξεκινήσει και πάλι και ότι θα αντιμετωπίσει πειθαρχική δίωξη και αποβολή.
 «Με άλλα λόγια ήθελαν να τον επαναπροσλάβουν για να τον απολύσουν και να τον συμπεριλάβουν στον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων που απολύονται ώστε να ικανοποιηθούν οι διεθνείς πιστωτές», αναφέρει η εφημερίδα.


Ο 36χρονος επιχειρηματίας δηλώνει ότι δε θέλει να λογίζεται ως απολυμένος. «Δεν πρέπει να τιμωρηθώ επειδή παραιτήθηκα. Αυτό είναι τρελό ακόμα και για την Ελλάδα», λέει χαρακτηριστικά.


Η εφημερίδα σχολιάζει ότι η υπόθεση καταδεικνύει πόσο λίγο οι διαφημιζόμενες μεταρρυθμίσεις έχουν αλλάξει το πελατειακό κράτος της Ελλάδας. Αναφέρεται ότι ενώ το 2008 τέσσερις στους δέκα Έλληνες φορολογούμενους απασχολούνταν στο δημόσιο, τώρα, εν μέσω υψηλής ανεργίας, η αναλογία έχει ανέβει στους έξι στους δέκα. Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι σε αντίθεση με τα όσα πιστεύει ο κόσμος, το ποσοστό του ενεργού πληθυσμού που απασχολείται στο δημόσιο τομέα στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου.


Δείτε εδώ το δημοσίευμα του Independent 
 
 
 
 



Σχόλια

"Β.2. Περίπτωση υποβολής αιτήσεων παραίτησης από τη λήξη του διδακτικού έτους μέχρι 10 Αυγούστου: Για τις αιτήσεις των εκπαιδευτικών που υποβάλλονται από τη λήξη του διδακτικού έτους μέχρι και τις 10 Αυγούστου ισχύουν οι διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 148 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007 – Φ.Ε.Κ. 26 τ. Α ́ /9-2-2007). Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτές, η αίτηση παραίτησης γίνεται αποδεκτή με πράξη που εκδίδεται από το αρμό διο όργανο και δημοσιεύεται σε περίληψη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η υπηρεσία δεν μπορ εί να κάνει αποδεκτή την αίτηση παραίτησης πριν από την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερώ ν από την υποβολή της. Αν μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την πάροδο δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της πρώτης αίτησης παραίτησης ο υπάλληλος επανέλθει με δεύτερη αίτηση, εμμένοντας στην παραίτησή του, αυτή γίνεται αυτοδικαίως αποδεκτή και λύεται η υπαλ ληλική σχέση από την ημέρα υποβολής της δεύτερης αίτησης. Η αίτηση παραίτησης θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή και λύεται αυτοδικαίως η υπαλληλική σχέση, αν παρέλθει άπρακτη προθεσμία δ ύο (2) μηνών από την υποβολή της. Για τη λύση της υπαλληλικής σχέσης εκδίδεται διαπιστωτική πράξη, περίληψη της οποίας δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. " Μέσα στο έτος αποδεκτή μόνο για λόγους υγείας. Λογικό και αποδεκτό. και το link http://www.doe.gr/egk/egkpar.pdf

Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις