Κοντοβούνια Μεσσηνίας και η 10η Επαρχιακή Οδός

Πρώτη Δημοσίευση: 29/07/2019 09:12 - Τελευταία Ενημέρωση: 29/07/2019 09:12
Η ιστορία της 10ης Επαρχιακής Οδού  στο Νομό μας είναι πολύ παλιά. Προβλέφθηκε από το Σχέδιο Μάρσαλ, μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ως έργο στρατηγικής σημασίας. Αυτά μας τα γνώρισε όταν ζούσε ο Πανάγος (Τάκης) Ηλιόπουλος, μέλος της πενταμελούς τότε Επιτροπής της UNDRA. Περί το τέλος της 10ετίας του ΄80 ανασύρθηκε από τα συρτάρια και σχεδιάστηκε η κατασκευή της. Θα συνέδεε το Λιμάνι της Πύλου και μέσα από τα χαμηλά βουνά (Κοντοβούνια) στο κέντρο του νομού, θα συνδέονταν με την 8η Επαρχιακή στο χωριό Λυκουδέσι. Από εκεί με βόρεια-ανατολική πορεία, όπως προέβλεπε ο στρατηγικός της ρόλος και ο σχεδιασμός της, αφήνει τα Κοντοβούνια και κατηφορίζοντας ακουμπάει, πέραν από τον Αετό, στην Εθνική Οδό (Αλλαγή-Καλό Νερό).                                                                                                           
Ο δρόμος αυτός άρχισε να κατασκευάζεται τη δεκαετία του 2000. Άρχισε από το Τουλούπα Χάνι, πέρασε το ιστορικό Μανιάκι και τα ταμπούρια του Παπαφλέσσα, στη Φλεσσιάδα (Πεδεμένου), το Παλαιό Λουτρό, τη Βούταινα και σταμάτησε η κατασκευή της στο χωριό Μάκρενα. Ο σπουδαίος αυτός οδικός άξονας για τα  χωριά των Κοντοβουνίων, αν και παρήλθαν δύο και πλέον δεκαετίες παραμένει στα αζήτητα του Υπουργείου Δημ. Έργων, τώρα το λένε Υποδομών. Αλλά και το τμήμα που κατασκευάστηκε,  πόρω απέχει κανονικού δρόμου, που ονομάζεται Επαρχιακή οδός, η οποία προβλέπει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μικρό ελεύθερο διάζωμα 1- 1 ½  μέτρα από κάθε πλευρά της. Έτσι δεν έγινε ποτέ καμία διαγράμμιση στο τμήμα που κατασκευάστηκε. Δεν ήταν άλλωστε δυνατόν, αφού ήταν στενός και έμοιαζε με αγροτικό δρόμο, πλην ασφαλτοστρωμένο. Σε ενδεχόμενη συνάντηση δύο αντιθέτως κινουμένων οχημάτων, ένα από τα δύο θα πρέπει να ακινητοποιηθεί κατάνακρα, για να μπορέσει το άλλο να διέλθει.
Για το έργο είχε ενδιαφερθεί ο Βουλευτής της ΝΔ κ. Λαμπρόπουλος και τα χωριά των Κοντοβουνίων τον στήριξαν. Όμως, δεν ολοκληρώθηκε ο Επαρχιακός αυτός δρόμος, ενώ υπολείπονται τέσσερα περίπου χιλιόμετρα από την Μάκρενα μέχρι το Λυκουδέσι. Εκεί υπάρχει χωματόδρομος διευρυμένος, δεν απαιτούνται τεχνικά έργα, μόνο ένα μικρό γεφυράκι μετά την Μάκρενα. Έχουν παρέλθει 20 χρόνια από την κατασκευή αυτού του «κολοβού έργου» και ουδείς έχει ενδιαφερθεί για την εικόνα που παρουσιάζει έκτοτε. Τα δένδρα  και από τις δύο πλευρές του έχουν επικίνδυνα περιορίσει το εύρος του. Σε θέση κοντά στο Κεφαλόβρυσο, Π. Λουτρού, ο μισός δρόμος από τετραετίας έχει βυθίσει [ΦΩΤΟ], έχει γίνει ατύχημα ευτυχώς όχι θανατηφόρο και παραμένει έτσι μέχρι σήμερα. Επίσης στην είσοδο της Βούταινας [ΦΩΤΟ] έχει συμβεί το ίδιο με την διαφορά  εδώ ο κοινοτάρχης έριξε στουρνάρι για να μην γίνει ατύχημα και παραμένει έτσι. Και μη μας πείτε κ. Τατούλη ότι δεν σας ενημέρωσε κανείς, γιατί κρατώ το δακτυλογραφημένο αντίγραφο της Επιστολής μου,  προς εσάς, με σφραγίδα ως προέδρου πολιτιστικού Συλλόγου κατοίκων της περιοχής.
Σήμερα, από το νέο Περιφερειάρχη κ. Παναγιώτη Νίκα και όλους, μα όλους  τους Βουλευτές του Νομού οι κάτοικοι των κοινοτήτων των Κοντοβουνίων, γεωργοί και κτηνοτρόφοι, με τους πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής μας, μαζί με τους πολιτιστικούς μας συλλόγους  που δραστηριοποιούνται στην Πρωτεύουσα   Α Ξ Ι Ο Υ Μ Ε   να δοθεί πρώτη προτεραιότης:
α) Στη βελτίωση του υπάρχοντος, πλην ελλιπώς κατασκευασμένου, τμήματος της  10ης Επαρχιακής οδού και,
β) Στην ολοκλήρωση της κατασκευής του υπολοίπου τμήματος αυτής, μήκους τεσσάρων περίπου χιλιομέτρων.

Πειραιάς, 27-7-2019
Με τιμή
Νίκος Παναγιωτόπουλος - Βέλμαχος
Επίτ. Δικηγόρος  και Πρόεδρος Πολιτιστικού Συλλόγου Περιοχής










Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις