Οι Έλληνες πάτησαν Μάλτα- Ανάμεσα στο πλήρωμα ο Καλαματιανός Θανάσης Γκίζας

Πρώτη Δημοσίευση: 16/10/2018 09:38 - Τελευταία Ενημέρωση: 16/10/2018 09:38
Στο λιμάνι της Βαλέτα έχουν δέσει από σήμερα το πρωί και τα δύο σκάφη που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο «Rolex Middle Sea Race», τον κορυφαίο ιστιοπλοϊκό αγώνα της Μεσογείου που θα αρχίσει στις 20 Οκτωβρίου από τη Μάλτα.
Τόσο το «Optimum 3» όσο και το «Yacana» έφτασαν στο «νησί των ιπποτών» αφού διένυσαν περισσότερα από 500 ν.μ. και βρίσκονται, ήδη, ανάμεσα στα 149 ιστιοφόρα από 36 χώρες που θα τρέξουν στην 50η επετειακή διοργάνωση.
Η διαδρομή και για τα δύο ιστιοφόρα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Έφυγαν από τον Σαρωνικό, πέρασαν νοτίως της Πελοποννήσου, της Ιταλίας και κατέληξαν στη μικρότερη χώρα της Ευρώπης ύστερα από ένα ταξίδι χωρίς στάση που διήρκεσε, σχεδόν, τρεις ημέρες.    
«Συναντήσαμε πιο δύσκολες συνθήκες απ΄ ότι περιμέναμε αλλά η ομάδα μεταφοράς του σκάφους τα κατάφερε χωρίς ζημιές ή τραυματισμούς παρόλη την ανελέητη βροχή και ανέμους έως οκτώ μποφόρ. Ιδιαίτερα η νύχτα της Κυριακής θα την αποκαλούσα ζόρικη. Ήταν καλό γιατί έτσι θυμηθήκαμε τι μπορεί να δώσει αυτή την εποχή η Μεσόγειος. Τώρα έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας. Θέλουμε να ετοιμάσουμε το σκάφος και τον εξοπλισμό για τον αγώνα, να περάσουμε επιθεωρήσεις και έλεγχο ασφαλείας. Με την άφιξη του υπολοίπου πληρώματος την Πέμπτη έχουμε προγραμματίσει μία τελική προπόνηση την Παρασκευή προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι όλα είναι στην εντέλεια», δήλωσε στην «Κ» ο Περικλής Λιβάς, κυβερνήτης του «Optimum 3». Αξίζει να θυμίσουμε ότι το ιστιοφόρο του ΝΟ Καλαμακίου θα πάρει μέρος για 7η φορά στη διοργάνωση και το 2004 είχε κατακτήσει τα τρόπαια και στις δύο κατηγορίες handicap IRC και ORCi. 
Το ιστιοπλοϊκό «Yacana» του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος αναχώρησε δύο ημέρες νωρίτερα από το «Optimum 3» με αποτέλεσμα να κάνει την πλεύση σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες. «Είχαμε μπουνάτσα. Ταξιδέψαμε με πανιά και όπου έπεφτε η ένταση του ανέμου χρησιμοποιούσαμε μηχανή. Πριν φτάσουμε στο λιμάνι της Βαλέτα μας έπιασε δυνατή βροχή, είχε μηδέν ορατότητα και πολλή κίνηση. Οι διοργανωτές εδώ έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά. Θα μπορούσε αυτός ο αγώνας να αποτελέσει ένα είδους εγχειριδίου για να αναβαθμίσουμε τους ελληνικούς αγώνες γιατί στην Ελλάδα έχουμε εκπληκτικό στίβο», μας είπε ο Γιάννης Απειρανθίτης, υπεύθυνος για την τακτική στο «Yacana».
Στο λιμάνι της Βαλέτα η ατμόσφαιρα θυμίζει γιορτή. Δεκάδες ιστιοπλοϊκά με σημαίες από διάφορες χώρες του κόσμου, πολύχρωμα περίπτερα και το απόρθητο κάστρο του Σαν Έλμο αποτελούν κομμάτια ενός παζλ που συνθέτουν την εικόνα μιας ιστιοπλοϊκής γιορτής. Στις 20 Οκτωβρίου τα ιστιοφόρα θα κληθούν να ακολουθήσουν μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδρομή 607 ν.μ. που αρχίζει από τη Βαλέτα, ανεβαίνει Σικελία, περνάει από τα στενά της Μεσσήνης που απαιτούν ιδιαίτερους ιστιοπλοϊκούς χειρισμούς, συνεχίζει προς το ενεργό ηφαίστειο Στρόμπολι, τα Νησιά Αιόλου, την Παντελερία, την Λαμπεδούσα και καταλήγει στη Βαλέτα. Η διοργάνωση συμπληρώνει εφέτος τα 50 χρόνια από την έναρξή της.   
kathimerini.gr

Θανάσης Γκίζας: Ο Καλαματιανός Κολόμβος



Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις