Μία πύλη στο μυθικό κόσμο της Πελοποννήσου θέλει να δημιουργήσει η Περιφέρεια

Πρώτη Δημοσίευση: 10/02/2013 00:28 - Τελευταία Ενημέρωση: 10/02/2013 00:28

 

ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

 

 

Της Βίκυς Βετουλάκη

 

Στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου σε 12 μήνες, σε βάθος τριετίας, στοχεύει η Περιφέρεια Πελοποννήσου, σύμφωνα με το στρατηγικό σχεδιασμό που παρουσιάζεται τη Δευτέρα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στην εν λόγω συνεδρίαση θα παρουσιασθεί το Brand Name «Πελοπόννησος», το οποίο θα πρέπει να συνοδεύει κάθε δράση, συνολική ή επιμέρους, των Περιφερειακών Ενοτήτων και των Δήμων, καθώς και το λογότυπο.

Επίσης, προβλέπεται σειρά άλλων δράσεων, όπως δυναμικό portal, απόλυτη εκμετάλλευση της τεχνολογίας και της επικοινωνίας, ακόμα και δημιουργία πλατφόρμας δύο εκπαιδευτικών παιχνιδιών για «έξυπνα κινητά τηλέφωνα», καθώς και εφαρμογή Συμφώνου Ποιότητας.

 

12μηνος προορισμός

Στο στρατηγικό της σχεδιασμό η Περιφέρεια εκλαμβάνει ως δεδομένο ότι η Πελοπόννησος τα επόμενα χρόνια πρόκειται να αποτελέσει το επίκεντρο της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας.

Όραμα της Περιφερειακής Αρχής είναι η Πελοπόννησος να γίνει ο πιο ποιοτικός και πολυθεματικός προορισμός της Μεσογείου.

Ο στόχος της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου σε 12 μήνες την επόμενη τριετία θα επιδιωχθεί μέσα από την αύξηση των τουριστικών επισκέψεων, την επιμήκυνση τουριστικής περιόδου και τη μείωση εποχικότητας, την πρόσβαση σε νέες αγορές, τη διεύρυνση των αγορών – στόχων, τη συνεχή αύξηση κρατήσεων, τη βελτίωση προσφερόμενου προϊόντος επιχειρήσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Επίσης, η Περιφέρεια θα επιδιώξει τη λειτουργία ενός δικτύου επικοινωνίας και ανατροφοδότησης πληροφοριών μεταξύ επενδύσεων - δραστηριοτήτων και εισροής τουριστών.

 

Ταυτότητα

Το brand της Πελοποννήσου θα είναι brand υπογραφής, ειδικά σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να προσφέρει υπεραξία σε όλους τους επιμέρους προορισμούς, όπως αξιοθέατα, προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρονται στο έδαφος του προορισμού. Ικανό να λειτουργήσει ως μία κοινή σφραγίδα εγγύησης ποιότητας και υπεροχής. Σκοπός είναι η αύξηση της υπεραξίας της επωνυμίας-υπογραφής «Πελοπόννησος». Ως ένα «κατάστημα» εντός του οποίου διατίθεται μεγάλη ποικιλία τουριστικών προτάσεων.

Η βασική ιδέα του σχεδιασμού της οπτικής ταυτότητας της Πελοποννήσου στηρίχθηκε στο λιτό και απέριττο δωρικό ύφος και στη φιλοσοφία της απλότητας. Βασικό στοιχείο της σύλληψης του σχεδιασμού ήταν η λέξη πύλη. Πύλη προς την ιστορία, πύλη προς τον πολιτισμό.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει, επίσης, τη δημιουργία ενός σύγχρονου Web Portal, με σκοπό την παρουσίαση ολοκληρωμένων τουριστικών «εμπειριών», καθώς και κάθε άλλου πληροφοριακού περιεχομένου.

Παράλληλα, συνολική προβολή της Περιφέρειας για την ανάδειξη της Πελοποννήσου ως τουριστικού προορισμού και παρουσίαση των δυνατοτήτων που παρέχει η περιοχή κατά τη διάρκεια της παραμονής του επισκέπτη, αλλά και δημιουργία κατάλληλων συνθηκών, ώστε οι επισκέπτες να μοιραστούν τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες τους από την παραμονή τους στην περιοχή μέσω των Κοινωνικών Μέσων Δικτύωσης (Social Media: Facebook, Twitter, YouTube).

 

Οδηγός - παιχνίδια

Επιπρόσθετα, θα δημιουργηθεί τουριστικός φορητός οδηγός- Native Mobile Apps  για την προβολή του προορισμού Πελοπόννησος.

Στόχος της εφαρμογής είναι να αποτελέσει μια σύγχρονη εφαρμογή κινητής τηλεφωνίας για κινητά smartphone, μέσω των οποίων θα προβάλλεται δωρεάν ο προορισμός Πελοπόννησος. Μέσω του φορητού τουριστικού οδηγού, ο οποίος θα διατίθεται δωρεάν σε κάθε χρήση smartphone, θα είναι δυνατή η προβολή και η ενημέρωση του συνόλου του τουριστικού κεφαλαίου της Πελοποννήσου.

Η Περιφέρεια στοχεύει να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προσφέρουν το διαδίκτυο και οι «έξυπνες» κινητές συσκευές (smartphones) και να αναδείξει με ένα μοντέρνο, ψυχαγωγικό και ταυτόχρονα εκπαιδευτικό τρόπο την πλούσια πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά της Πελοποννήσου.

Στο πλαίσιο αυτό έχουν δημιουργηθεί εφαρμογές- παιχνίδια γνώσης για smartphones (iOS και Android). Η ιδιαιτερότητα των παιχνιδιών αυτών είναι ότι, εκτός από εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να εμπνεύσουν τους τουρίστες, αλλά και οποιονδήποτε πολίτη, εντός ή εκτός της Περιφέρειας, να επισκεφτεί το μυθικό προορισμό της Πελοποννήσου.

Το πρώτο παιχνίδι είναι τύπου quiz (Trivia), στο οποίο ο χρήστης-παίχτης καλείται να απαντήσει σε μία ερώτηση, έχοντας τέσσερις διαθέσιμες δυνατές απαντήσεις και συγκεκριμένο αριθμό προσπαθειών. Πρόκειται για παιχνίδι γνώσεων, με στόχο να προκαλέσει το χρήστη να παίξει ξανά και ξανά προκειμένου να επιτύχει υψηλότερο σκορ και έμμεσα να γνωρίσει όλες τις πτυχές της Πελοποννήσου.

Το δεύτερο παιχνίδι είναι τύπου Taboo και είναι ομαδικό.

 

Σύμφωνο Ποιότητας

Τέλος, βασική παράμετρος του στρατηγικού σχεδιασμού αποτελεί η διασύνδεση του τουρισμού με την παραγωγή και τον εν γένει πρωτογενή τομέα. Για το σκοπό αυτό έχει υλοποιηθεί και θα τεθεί υπό την έγκριση του Περιφερειακού Συμβουλίου το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας, που θα αποτελέσει τις προδιαγραφές που αφορούν στους χώρους διαμονής και εστίασης, καθώς και τα παραγόμενα προϊόντα.

Το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας θα αποτελέσει τη δικτύωση εκείνη όπου ο ένας τομέας θα προωθεί και θα ενισχύει τον άλλον. Ήδη, μέσω μελέτης, έχουν τεθεί οι προδιαγραφές για τους χώρους διαμονής και εστίασης, ώστε να χρησιμοποιούν πελοποννησιακά προϊόντα, πελοποννησιακές συνταγές, πελοποννησιακό κέρασμα, πελοποννησιακό πρωινό, καθώς και βιτρίνα όπου θα προβάλλονται τα προϊόντα της Πελοποννήσου. Αντίστοιχα, στα εξαγώγιμα προϊόντα θα προβάλλεται το τουριστικό portal της Πελοποννήσου. Οι επιχειρήσεις και τα προϊόντα που  θα πληρούν τις προδιαγραφές θα πιστοποιούνται με ειδική σήμανση, ενώ η Περιφέρεια ως ανταποδοτικό όφελος θα ενισχύει την προβολή αυτών που θα συμμετέχουν. Θα υπάρχει ενιαία ταυτότητα και για την τουριστική προβολή και για τα προϊόντα, καθώς και για το Πελοποννησιακό Σήμα Ποιότητας. 



Σχόλια

It is an absolute MUST to gain all year tourism here in the Peloponnese, but it will be a slow start. There is a need to both co-ordinate businesses, attractions and accommodation venues to remain open, as well as to encourage holiday companies and airlines. To start with I believe a major incentive would be to grant local businesses etc that normally close for the "off season" special rate concessions to encourage them to remain open. This need only apply currently November - April.

Trivia και taboo με θέμα την Πελοπόννησο για προσέλκυση τουρισμού! Τζαμάτο. Τύφλα να έχουν τα χρήματα που σπαταλούν οι Τούρκοι για να φιλοξενούν, έστω και για μια σκηνή, Χολιγκουντιανές κινηματογραφικές παραγωγές στην Κωνσταντινούπολη. Άλλωστε δεν έχετε πιάσει τον εαυτό σας να παίζει με τις ώρες τέτοια παιχνίδια με θεματολογία από την Μακεδονία, την Σικελία και άλλα μέρη του κόσμου, μαζεύοντας μετά χρήματα για να τα επισπευτείτε; Άραγε πόσο θα κοστίσουν στην Περιφέρεια;

I guess it is most comforting and exciting for locals to anticipate such actions taken from the corresponding offices. Tourism is heavy industry for lots of people around and any tourism-oriented action is towards the common good.

Προσθήκη νέου σχολίου

Σχετικές Ειδήσεις